Worden jullie ouwetjes ook zo mager?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Worden jullie ouwetjes ook zo mager?
Mickey heeft dat ook, vooral de spieren die ineens wegvallen is haar goed aan te zien.
Ik heb er een tijdje terug ook een topic over gehad... Ze kreeg ipv 150 gr bijna 300 gram per dag...
Ik ben haar uiteindelijk een flinke dosis gelatinaat gaan geven, 1x daags over haar voer, en het afvallen is daarmee gestopt en ik geloof zelfs dat ze weer iets steviger lijkt te worden. Mik wordt over 2 maanden 14.
Ik heb er een tijdje terug ook een topic over gehad... Ze kreeg ipv 150 gr bijna 300 gram per dag...
Ik ben haar uiteindelijk een flinke dosis gelatinaat gaan geven, 1x daags over haar voer, en het afvallen is daarmee gestopt en ik geloof zelfs dat ze weer iets steviger lijkt te worden. Mik wordt over 2 maanden 14.
-
Summerditches
- 5-sterren

Ja...ik heb een hele oude kat ..die gewoon mag door sukkelen zolang zijn leven dragelijk is en dat is het nog zeker ..maar het is een wandelend skelet..hij kost op dit moment meer voer dan 80 kilo amerikaanse bulldog per dag... ;)er gaan zeker 4-5 zakjes van dat kattenvlees in en dan barft hij beide maaltijden van de honden nog een flinke hand spiervlees mee en hij komt geen gram aan..Zijn ontlastingssysteem etc. werkt verder prima.....Tuurlijk kan ik naar de dierenarts..dan mankeert er waarschijnlijk van alles waar ik bij een kat van 23+ toch niet meer aan laat sleutelen..dan maar een paar euro's extra..t is hem gegund zo in de winter van zijn leven maar ik vind het wel altijd heel bijzonder om te zien hoe hij zoveel kan eten en niets aankomt...
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Ruby ziet er een stuk schraler uit dan een half jaar terug, ze krijgt meer te eten en daardoor blijft ze op gewicht, maar toch zie je haar dunner worden. Het is bij haar echt de bespiering die minder wordt. Ze heeft een zwakke achterhand en daar valt ze dan ook het hardst in. Iedere keer als mijn man uit Amsterdam komt van zijn werk ziet hij haar achteruit gaan. Ze hoort minder en ook haar zicht gaat achteruit.
Tijdens het wandelen staat ze vaak stil en het is net of ze zich afvraagt waar ze is om dan gewoon weer verder te lopen.
We hebben nu dan ook afgesproken dat zolang ze het leven nog leuk vind en ze geen pijn heeft we haar lekker verder vertroetelen en haar gewoon haar gang laten gaan.
Tijdens het wandelen staat ze vaak stil en het is net of ze zich afvraagt waar ze is om dan gewoon weer verder te lopen.
We hebben nu dan ook afgesproken dat zolang ze het leven nog leuk vind en ze geen pijn heeft we haar lekker verder vertroetelen en haar gewoon haar gang laten gaan.
-
Lil
Ja enorm! Wordt gecontroleerd door de da... verder vrolijk, maar hij glipt mij overduidelijk langzaam uit mijn vingers. Mijn vader is elke keer als ik op ander dan vast tijdstip bel bang dat hij er niet meer is. Maar hij is zo vrolijk. Heel bijzonder.
Dat gevoel ken ik. Maar Fjurdy krijgt op dit moment wel de kurkuma pasta en ik heb het idee dat dit veel voor hem doet. Hij speelt weer.En daagt zelfs de andere 2 uit voor spel.
-
Lil
Ja, hier ook vrolijk. Rent met Jones een rondje over het grasveld en valt daarbij weliswaar een paar keer letterlijk op zijn gat. Maar huppelt even vrolijk weer verder. Is in gewicht ook wel weer een paar ons aangekomen, maar dat is nog altijd dun.tt-tjes schreef: Dat gevoel ken ik. Maar Fjurdy krijgt op dit moment wel de kurkuma pasta en ik heb het idee dat dit veel voor hem doet. Hij speelt weer.En daagt zelfs de andere 2 uit voor spel.
Hier een van bijna 14, een van bijna 15 en een van 12,5. Nog geen van alle mager. Als ze tegen het einde mager worden, dan hoop ik dat dit betekend dat voor hen het einde nog lang niet in zicht is! Maar dat is meer 'wishfull thinking'. In werkelijkheid zie je ze toch langzaam maar zeker steeds een stukje achteruit gaan 
Fjurdy gaat ook regelmatig onderuit. Vanmorgen daagde hij Chendo uit voor spel, Chendo helemaal blij en ging er op zijn lompe manier vol in. Fjurdy ging ook een paar keer onderuit maar Chendo had uiteindelijk wel respect voor hem omdat hij toch flink om zijn oren kreegLil schreef: Ja, hier ook vrolijk. Rent met Jones een rondje over het grasveld en valt daarbij weliswaar een paar keer letterlijk op zijn gat. Maar huppelt even vrolijk weer verder. Is in gewicht ook wel weer een paar ons aangekomen, maar dat is nog altijd dun.
Senta is net een pizza punt, breed in de schouders, spits aan de achterhand. Als ze gaat zitten, dan voor een plas, dan tekent het bot van het dijbeen zich zelfs af door haar dikke vacht heen..

Ze krijgt ook extra, soms aardappeltje of wat pasta of een vetter stuk vlees. En een grotere portie barf. Ze komt van wel wat aan, maar bespiering, o ho maar. veel zwaarder worden werkt ook weer in haar nadeel, de gewrichten in haar poten kunnen het gewicht maar amper aan
Ook heeft ze een doorgezakte rug, maar ach, dametjes van 90 gaan ook niet meer kaarsrecht.
Ze geniet nog steeds, dus ik ook van haar. Ze is 12 jaar en 8 mnd

Senta is daar ook erg bij gebaat
Ze krijgt ook extra, soms aardappeltje of wat pasta of een vetter stuk vlees. En een grotere portie barf. Ze komt van wel wat aan, maar bespiering, o ho maar. veel zwaarder worden werkt ook weer in haar nadeel, de gewrichten in haar poten kunnen het gewicht maar amper aan
Ook heeft ze een doorgezakte rug, maar ach, dametjes van 90 gaan ook niet meer kaarsrecht.
Ze geniet nog steeds, dus ik ook van haar. Ze is 12 jaar en 8 mnd
tt-tjes schreef: Dat gevoel ken ik. Maar Fjurdy krijgt op dit moment wel de kurkuma pasta en ik heb het idee dat dit veel voor hem doet. Hij speelt weer.En daagt zelfs de andere 2 uit voor spel.
Senta is daar ook erg bij gebaat
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Ruby ploft ook regelmatig op haar kont en daarna gaat zo vrolijk verder met touwtrekken samen met Billy.Lil schreef: Ja, hier ook vrolijk. Rent met Jones een rondje over het grasveld en valt daarbij weliswaar een paar keer letterlijk op zijn gat. Maar huppelt even vrolijk weer verder. Is in gewicht ook wel weer een paar ons aangekomen, maar dat is nog altijd dun.
Billy is wel een stuk voorzichtiger met haar dan een paar maand terug, net alsof hij doorheeft dat het minder met haar gaat.
Vanochtend stond Ruby haar poot ineens schuin omhoog net alsof het uit de kom was
Momenteel krijgt ze wel novacam en glucosamine om haar te ondersteunen.
Ruby is nu 9 jaar en 9 maanden, heeft een verleden als fokteef bij een broodfokker.
Fijn hè Miet, dat dat spul zo goed werkt. Ik neem het zelf ook sinds een paar dagen.
Zou voor Ruby misschien ook iets zijn om kurkuma te gaan geven
Zou voor Ruby misschien ook iets zijn om kurkuma te gaan geven
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 08 jan 2015, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Sofi is net 10 jaar (vermoeden wij), maar ik merk qua gewicht niets aan haar, let er juist op dat ze niet te dik wordt.
Jullie berichten zijn wel en eye-opener voor mij, want misschien is een kilo of 2 overgewicht niet slecht voor haar (ze weeg rond de 3 kg).
Wat ik wel zie, met dank aan de foto's van een ouder wordend Wodje, is dat ze heel licht wat grijs wordt op de wenkbrauwen.
Zonder die foto's van Wodje met haar grijze wenkbrauwen als voorbeeld, was me dat waarschijnlijk nog niet opgevallen.
Haley en Lola zijn bijna 12 en 13, maar daar zie ik nog weinig verschil.
Tja alle 3 mankeren ze wat, de poezen aan hun nieren en Sofi heeft Leishmaniose.
We mogen dus voorlopig niet mopperen, duimen maar dat dat nog even zo blijft
Jullie berichten zijn wel en eye-opener voor mij, want misschien is een kilo of 2 overgewicht niet slecht voor haar (ze weeg rond de 3 kg).
Wat ik wel zie, met dank aan de foto's van een ouder wordend Wodje, is dat ze heel licht wat grijs wordt op de wenkbrauwen.
Zonder die foto's van Wodje met haar grijze wenkbrauwen als voorbeeld, was me dat waarschijnlijk nog niet opgevallen.
Haley en Lola zijn bijna 12 en 13, maar daar zie ik nog weinig verschil.
Tja alle 3 mankeren ze wat, de poezen aan hun nieren en Sofi heeft Leishmaniose.
We mogen dus voorlopig niet mopperen, duimen maar dat dat nog even zo blijft
-
Martine-Tom
Even een algemeen tipje, het kan bij sommige honden helpen om wat pancreas toe te voegen aan het menu als ze veel eten en af blijven vallen. Ze hoeven dan niet persee pancreatitis te hebben maar ze kunnen wel moeite hebben met verteren, of liever gezegd het opnemen van voedingsstoffen, het bijvoeren van pancreas (of de enzymem als supplement) kan ze daarbij net een zetje geven om beter op te nemen waardoor ze niet meer zoveel zullen eten en in sommige gevallen ook weer in gewicht toenemen, of in omvang liever gezegd 
- petramarcel
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier een griekse 3 poot van inmiddels 13 jaar en 4 maanden (of nog iets ouder leeftijd is niet helemaal zeker) en ze krijgt wel ongeveer net zoveel eten als de 10 jaar jongere Didi (zelfde formaat) maar valt niet af.
Wel krijgt ze een oud lijf en verminderd de bespiering vooral op de achterpoten (dijen) erg hard en ook haar koppie wordt smaller.
Die achterpoten worden wel steeds zwakker maar voor nu gaat het redelijk en loopt ze soms nog behoorlijk stuk vrolijk mee.
Wel krijgt ze een oud lijf en verminderd de bespiering vooral op de achterpoten (dijen) erg hard en ook haar koppie wordt smaller.
Die achterpoten worden wel steeds zwakker maar voor nu gaat het redelijk en loopt ze soms nog behoorlijk stuk vrolijk mee.
-
Lil
Ik heb dit met de da bediscussieerd. Hier ernstige verteringsklachten. Krijgt gekookte prak daarvoor. Toch vond zij dat ik beter geen spul ervoor kon geven. Hij komt ook weer aan in gewicht zonder iets. Van de andere kant: af en toe klein stukje pancreas kan ik eens gaan uitproberen. Zal eens kijken of ik die kan krijgen en dan heet drogen dat is bijna koken (koken in pan gaat erg stinken vrees ik).Martine-Tom schreef: Even een algemeen tipje, het kan bij sommige honden helpen om wat pancreas toe te voegen aan het menu als ze veel eten en af blijven vallen. Ze hoeven dan niet persee pancreatitis te hebben maar ze kunnen wel moeite hebben met verteren, of liever gezegd het opnemen van voedingsstoffen, het bijvoeren van pancreas (of de enzymem als supplement) kan ze daarbij net een zetje geven om beter op te nemen waardoor ze niet meer zoveel zullen eten en in sommige gevallen ook weer in gewicht toenemen, of in omvang liever gezegd![]()