Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Omdat hij hij dan overal op/in klimt. Aan kabels zit, aan elektrische apparatuur. Kortom bij standje 'je doet maar' zouden er constant gevaarlijke situaties zijn.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik heb er hier voor gezorgd dat echt gevaarlijke dingen niet kunnen, minder gevaarlijke dingen mag Evi van mij doen, leert ze alleen maar van... (Zo heeft ze al geleerd dat het niet handig is om op de salontafel te klimmen en dan te rennen :p)

Ik zie mijzelf ook als een "luie" moeder... Ik heb absoluut geen zin om constant (zoals schoonzusje) rond te rennen met "dit mag niet, dat mag niet, doe zus niet, doe zo niet, niet hier aanzitten, niet daar aanzitten" etc

Sent from my iPad using Tapatalk
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Ik kan van mijn dochter van 18 maanden niet verwachten dat zij zichzelf voortdurend kan vermaken. De tijd dat ze dat wel kan en leuk bezig is met iets dan zeg ik dat ook tegen haar dat ze dat goed doet en af en toe help ik haar bij haar spel. Als zij klaar is met zichzelf vermaken dan 'moet' ik toch echt in actie komen; boekje lezen, samen tekenen, puzzeltje of natuurlijk naar buiten en/of boodschappen doen. Doe ik dat niet dan gaat ze inderdaad op ontdekkingsreis. En deels mag dat en laat ik haar haar gang gaan maar deels ook niet en zal ik haar bijsturen en proberen te leren wat wel en niet mag. Liefst zonder kleerscheuren maar ook hier regelmatig een blauwe plek.

Ik heb zeker geen zin in een sfeertje waarin niets kan en mag maar ja....als afleiden of negeren niet helpt dan zal ik toch echt aan moeten geven iets niet mag. Ik bekijk per keer of ik het de moeite waard vind om ergens een punt van te maken. Er zijn dagen bij dat ik vind dat het opvoeden en entertainen heel veel energie kost maar er zijn ook dagen bij dat het bijna vanzelf gaat.

Ik vind ons geen luie ouders maar wij zijn volgens mij ook niet overdreven bezig met het bezighouden van ons kind. Wij volgen geen methode maar doen gewoon wat 'past'.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hier gaat het precies zo! We doen wat goed voelt en waar Fedde genoeg ruimte in heeft. Maar ik besef wel dat we een heel makkelijk mannetje hebben wat dat betreft. Hier staat nog gewoon een bos bloemen op de salontafel zonder dat het moeite kost om hem eraf te laten blijven. Gisteren de werpkist neer gezet en dan helpt ie papa wel met in elkaar zetten en natuurlijk is dat even interessant maar wel meteen proberen uit te leggen dat dat de plek van Saartje is en hij er niet in mag. Het enige wat hij vervolgens doet is op een afstandje op zn tenen staan om te kijken of ze er in ligt.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dwayne kan zichzelf redelijk vermaken. Hij vind de vormenstoof geweldig. Kan hier een poosje mee zoet zijn.
Als hij op ontdekkingsreis gaat dan mag hij veel. Maar er komen ook meer dan genoeg situaties wat gewoon echt niet veilig zijn. Ik probeer ze zo gemakkelijk mogelijk op te lossen. Maar de tv kan ik niet aan het plafond hangen. Maar dat gekke ding heeft nu eenmaal een rood lampje en dat trekt Dwayne aan. Het ziggo kastje heeft een digitale klok. Das ook spannend. Hij heeft daarmee per toeval ontdekt dat als je op de knop daarnaast drukt er nog meer lampjes aan gaan.
De draaiknop van de surround is ook leuk. Hij draait hem zachter, maar soms ook vol open. En nee dat soort dingen mogen niet. Ik pak hem er 3x bij weg en leid hem af. Lukt dit niet. Schuif ik de hocker er voor. Dan kan hij er niet meer aan. Dan is het tijd volgens Dwayne om te poten onder de bank uit te trekken ;D ;D

Een bos bloemen kan niet op de salontafel. Die moeten hoog staan want hij gooit zo de vaas om. De vazen voor het raam zijn ook interessant. Normaal komt hij daar niet aan ivm de hocker.
Stopcontacten zijn interessant. Ook al hebben wij er plaatjes op. Hij weet zijn kleine vingers er tussen te frummelen. Dan pak ik hem daar bij weg.
De gordijnen klimt hij in. De bank op. Dit mag hij gewoon niet, want hij snapt de hoogte niet en valt eraf. Dit vind ik echt te gevaarlijk. Van de week was hij OP een loopauto gaan staan en stond zo in het 2de vak van zo'n IKEA kallax boeken kast. Ja ook daar vis ik hem direct uit.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand in deze situaties zou zeggen. 'Laat maar gaan'.
Soms heeft hij de deurmat, of het vliegengordijn, of trekt hij de kussens van de bank. Dat vind ik allemaal prima hoor :) laat maar gaan.
Maar in een boekenkast, aan elektrische apparaten, trekken aan gordijnen nee dat laat ik niet toe.
Tijd geleden was hij met de knopjes bezig van de wasmachine toen ik de was deed. Mij 'helpen'. Dat vind ik oké! Zelfs erg gezellig.
sella

Bericht door sella »

Dat zijn dingen waar iedereen volgens mij ingrijpt hoor Nadia.
Voor de een zijn dat gewoon normale handelingen, kindje daar bij het gevaar weghalen, en voor een ander heet dat aktief opvoeden.

Het is normaal dat ze met vallen en opstaan leren, maar in de tussenliggende tijd is het wel de taak van pappa en mamma om al te grote gaten en builen te voorkomen.
Hoe je dat begeleid lijkt iedereen wel anders te noemen.
Ik ga er vanuit, zolang je dat met gezond verstand doet, komt het allemaal wel goed.
En er zijn mensen die het heerlijk vinden om met 3 maanden alweer zwanger te zijn, en er zijn mensen die liever wachten tot jongste spruit 2-4 is.
Gelukkig zijn we allemaal verschillend en maken we met zijn allen de sjeu in de wereld :-*
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nee natuurlijk zou dat hier ook niet mogen hoor Nadia. En ik vertik ook om heel mn huis tot speelkamer om te bouwen. Fedde moet ook de grenzen binnen zijn leefomgeving leren, dat hoort wat mij betreft bij het leven.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Morgen een uitwendige versie. ....hopen dat het lukt om uk te draaien en dat ie dan goed blijft liggen. Ben nou toch wel een beetje zenuwachtig :-[
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ahhh sterkte! Maar... mijn nicht heeft het ook gehad, en heeft er geen last van gehad!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Misschien kan je nog even terugzoeken, maar ik heb er ook 1 gehad en dat is me zo meegevallen!
Van te voren krijg je echo en weeënremmers en je wordt aan de ctg gelegd. Na de versie ook weer een echo. Dat ze Vera's kont uit mijn bekken visten, voelde een beetje ongemakkelijk hoogstens en dat was het moeilijkste moment.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

suzanne 1 schreef: Morgen een uitwendige versie. ....hopen dat het lukt om uk te draaien en dat ie dan goed blijft liggen. Ben nou toch wel een beetje zenuwachtig :-[
Ben benieuwd hoe het is gegaan...
Lijkt me ook super spannend. Hopelijk is het gelukt en meegevallen.

Ik heb m'n huis aardig 'hufter/Suze-proof' gemaakt. Maar toch moet je haar alsnog steeds in de gaten houden. Alles waar ze bij kan staat niet veilig. Vanmorgen heeft ze ontdekt dat als je op je stoeltje gaat staan je opeens bij veel meer dingen kunt. Die schuift ze nu dus overal heen hihi slimmie  :smitten: :smitten:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Slim kind!!
Dwayne heeft ook de voordelen van opstapjes ontdekt. Gelukkig snapt hij nog niet dat deze opstapjes ook transporteerbaar zijn ;D

Hij heeft het op het moment erg druk met oefenen om te blazen. Soms komt er iets teveel uit ;D
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

de versie is helaas niet gelukt  :-\ Het was erg pijnlijk. ...vooral ook omdat het niet wou lukken denk ik. Wel voor mij een goede oefening om mn ademhaling te oefenen. .....ik kon me wel goed ontspannen ondanks de pijn. Nu gaan we voor de vaginale stuitbevalling.  Mag dan alleen niet meer thuis bevallen
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Jammer  :-\
TOSCA EN SPIKE
3-sterren
3-sterren

Bericht door TOSCA EN SPIKE »

wat leuk om even mee te lezen...
allereerst iedereen gefeliciteerd die zwanger is..geniet er van.

wat leuk om te lezen hoe iedereen op zijn of haar manier met ondeugende handenbindertjes omgaat...hier(bij mij, bij mn ex is het anders) is het ook wel vaak laat maar gaan, je merkt het vanzelf..de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat bij de eerste niet deed hoor(en die wordt nu bijna 8) bij de derde ben je mss wel wat makkelijker, en ze moet soms ook zelf wel even zich zelf vermaken...en ja dan gebeurt er wel eens iets wat niet mag(met een permanent marker die zus twee had laten slingeren, op mama haar witte muur verven,) en tuurlijk zeg ik daar wat van, maar ow ik moet er stiekem zo om lachen...

Plaats reactie