kira schreef:
Er loopt in Amerika een onderzoek naar de gevolgen van de chip. Als je dat leest zeg ik nee, maar ik ben niet in staat te conTroleren of dat onderzoek wetenschappelijk enigszins betrouwbaar is.
Bij grote beer is de chip gaan wandelen. Daar waar hij naar toe was gewandeld kreeg ze een goed aardig gezwel.
Onze katers zijn wel gechipped. Ik vindt terug vinden bij vermissing ook belangrijk en tig honden en katten worden oud, met chip.
Interessant, dat onderzoek! Heb je daar een link of naam oid van?
Je laatste zin, sorry maar dat klinkt mij als de omgekeerde wereld in de oren... Er zijn heul veul katten zonder chip heel oud geworden. Dus (?) dan zou je op dezelfde manier kunnen redeneren dat een chip onnodig is?

En ja, op eenzelfde manier: er zijn heul veul honden heel oud geworden op brokken....

(dat laatste even puur om mn punt duidelijk te maken, niet om discussie daarover uit te lokken, daar zijn we het allemaal wel over eens neem ik aan

)
Nogmaals, ik zeg absoluut niet dat ts
niet moet chippen, maar de enige echte reden die ik tot nu toe gelezen heb is "stel dat de kat uit de ren ontsnapt". Voor mij persoonlijk val dat een beetje onder bangmakerij als ik heel eerlijk ben. Als die kat nou de hele dag vrij buiten liep bv, of als nu al dubbel en dwars (in een degelijk wetenschappelijk o'zoek) aangetoond zou zijn dat chippen geen of weinig gezondheidsrisico's geeft, dan zou de kleine kans op ontsnapping en als gevolg daarvan een
mogelijk doemscenario
misschien zwaarder wegen dan die kleine gezondheidsrisico's, maar vooralsnog is dat naar mijn weten niet zo. Just my 2 cents