Caroba dicht? *Update*

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Caroba dicht? *Update*

Lil

Bericht door Lil »

Angelique schreef: :-X het had wel wat, dat barfen met een handjevol mensen.
Ja, toen kostte het niets en had je echt kwaliteit dat je dacht: zou ik het zelf eten?
Echt het zou mij niets verbazen dat pa eens het verkeerde vlees heeft gebakken omdat bij tijd en wijle het vlees van Boris er beter uit zag dan dat wat wij zelf aten. Maar helaas is dat verleden tijd.
Ik vind het wel eens lastig om los te laten dat we die kwaliteit niet meer voor die prijs kunnen krijgen.
Fioon
5-sterren
5-sterren

Bericht door Fioon »

renate1982 schreef: Ik baal daar wel van dat je ineens 100 euro moet bestellen of 15 euro verzendkosten betaald. Aangezien ik maar weinig kilo's kwijt kan was Caroba ideaal :-\
Precies dat bedoel ik. Jij woont vast niet in de buurt, dan konden we samen bestellen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lil schreef: Ja, toen kostte het niets en had je echt kwaliteit dat je dacht: zou ik het zelf eten?
Echt het zou mij niets verbazen dat pa eens het verkeerde vlees heeft gebakken omdat bij tijd en wijle het vlees van Boris er beter uit zag dan dat wat wij zelf aten. Maar helaas is dat verleden tijd.
Ik vind het wel eens lastig om los te laten dat we die kwaliteit niet meer voor die prijs kunnen krijgen.
Uitzonderlijk wel.
Ik heb zo nog wilde eendenfilet liggen. Maar dat is van een overschotbatch. Eens op is het weer gedaan...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: Ja, toen kostte het niets en had je echt kwaliteit dat je dacht: zou ik het zelf eten?
Niet voor niets haal ik spiervlees gewoon bij de slager.
En ik moet zeggen: ik ben dan vaak goedkoper uit dan dat ik het bestel via welke site dan ook.
Bijkomend voordeel: het is nog écht vers, je moet het zelf nog invriezen. Er gaat dus niets aan kwaliteit verloren met (gedeeltelijk) ontdooien en opnieuw inpakken.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dan kwam je bij de slachter binnen en die was blij dat hij wat aan je kwijt kon. Tegenwoodig moet je nummertjes trekken om een pens te kopen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hope schreef: Niet voor niets haal ik spiervlees gewoon bij de slager.
En ik moet zeggen: ik ben dan vaak goedkoper uit dan dat ik het bestel via welke site dan ook.
Bijkomend voordeel: het is nog écht vers, je moet het zelf nog invriezen. Er gaat dus niets aan kwaliteit verloren met (gedeeltelijk) ontdooien en opnieuw inpakken.
Ik koop het spiervlees meestal ook uit de vitrine bij het slachthuis. Als ik dan dapper vraag wat 30/50 kilo kost dan kom ik meestal wel onder de prijs uit die ik hier wel eens voorbij zie komen voor runderafsnijdsels e.d.  Sta ik zo te shoppen krijg ik veelal de echte hondendingen zoals pens er alsnog gratis biij.
pearlsofpassion
Moderator

En dat is in NL toch nog een stuk eenvoudiger dan in Belgie hoor.
Regelgeving en dergelijke maken het voor een slachthuis onmogelijk om volgens de regels zo'n zaken te verkopen.  Het moet via de controle's voor menselijke consumptie of onder tafel...
Je kan hier wel als particulier naar een slachthuis stappen, maar ofwel krijg je niets mee, ofwel kost het je een oog uit.  Met connectie's kan je langs de achterdeur beter krijgen in erg grote partijen, maar das dus niet zo eenvoudig.
En ik weet zelfs niet of dat wel voor spiervlees geldt...  Met mijn katten-afname heeft het zelfs geen zin dat ik ga vragen of er wat is...  ::)

Ik haal ook spiervlees zoals kalkoen bij van de humane slager.  Ze hebben hier conditie's dat het vanaf 5kg ongeveer 5 euro per kg kost.  Ingevroren ongeveer per kg.  Ik vind dat veel geld, maar via de lijntjes vind je ook niet eenvoudig goed spiervlees goedkoop en ik wil gevarieerd voeren.  Ze vragen al eens 5euro/kg voor gemalen vlees...  :o  Zelfs als is dat wild, sorry, daar doe ik niet aan.  Voor die prijs wil ik minstens zien wat ik voer...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dit is een slachthuis met een winkel erbij, dus alles is gecontroleerd en mag ook pas weg als de controleurs geweest.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef: Ik koop het spiervlees meestal ook uit de vitrine bij het slachthuis. Als ik dan dapper vraag wat 30/50 kilo kost dan kom ik meestal wel onder de prijs uit die ik hier wel eens voorbij zie komen voor runderafsnijdsels e.d.  Sta ik zo te shoppen krijg ik veelal de echte hondendingen zoals pens er alsnog gratis biij.
Ik betaal hier dus 3,80 voor een kilo mager paarden hacheevlees waar je u tegen zegt.
Dat wordt dan ook nog keurig met de hand voor mij gesneden en (als ik dat wil) per kilo verpakt.
Meestal laat ik het in grote zakken doen. Bij thuiskomst portioneren, vacumeren en invriezen en dan heb ik kwaliteit. Haal ik tien kilo of meer krijg ik soms nog korting.
pearlsofpassion
Moderator

Ja, dat heb je in Belgie dus niet.
Mag ook niet...

Zelfs kuikens worden vernietigd in belgie, die komen allemaal uit NL.  Iets verkopen voor diervoeder, dat kennen ze hier gewoon niet, of het moet vleesmeel zijn...  >:(
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

pearlsofpassion schreef: Ja, dat heb je in Belgie dus niet.
Mag ook niet...

Zelfs kuikens worden vernietigd in belgie, die komen allemaal uit NL.  Iets verkopen voor diervoeder, dat kennen ze hier gewoon niet, of het moet vleesmeel zijn...  >:(
Maar volgens mij wordt hetgeen wat Angelique koopt daar gewoon verkocht voor menselijke consumptie, als ik het niet verkeerd begrijp.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Ik betaal hier dus 3,80 voor een kilo mager paarden hacheevlees waar je u tegen zegt.
Dat wordt dan ook nog keurig met de hand voor mij gesneden en (als ik dat wil) per kilo verpakt.
Meestal laat ik het in grote zakken doen. Bij thuiskomst portioneren, vacumeren en invriezen en dan heb ik kwaliteit. Haal ik tien kilo of meer krijg ik soms nog korting.
Geluk heb jij! Hier zegt slachthuis doodleuk alleen per 200 (of was het 500?) kg....
pearlsofpassion
Moderator

Laura2004 schreef: Maar volgens mij wordt hetgeen wat Angelique koopt daar gewoon verkocht voor menselijke consumptie, als ik het niet verkeerd begrijp.
Ja, maakt niet uit. Dat wordt zeker niet gedaan uit het slachthuis.  Er zijn gewoon te veel stomme regels in belgie...  >:(
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Laura2004 schreef: Maar volgens mij wordt hetgeen wat Angelique koopt daar gewoon verkocht voor menselijke consumptie, als ik het niet verkeerd begrijp.
Ja klopt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: Geluk heb jij! Hier zegt slachthuis doodleuk alleen per 200 (of was het 500?) kg....
Hier ook bij het slachthuis.
Ik koop gewoon bij een slagerij voor menselijke consumptie.
Dan haal ik bijvoorbeeld 2 varkenshaasjes voor onszelf en 10 kilo paardenvlees voor Nelson.  ::)
De mensen die achter mij in de rij staan kijken altijd heel verbaasd. Wat moet dat kleine meisje met zoveel vlees?  ;D

Plaats reactie