Kvv,barf/brok
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kvv,barf/brok
Google zegt dat een brokkenforum niet bestaat
- pearlsofpassion
- Moderator
Das een mooi bericht, Martine.Martine-Tom schreef: Ik denk uit frustratie, dat je er alles aan doet binnen je mogelijkheden en dan nog jezelf gedwongen ziet brok te gaan voeren.
Ik snap het ook wel hoor.
Vind het ook oprecht jammer dat ze nooit eerder is langsgeweest, nu hebben we geen idee wat er gevoerd is en wat er aan onderzoek enzo gedaan is dus achteraf is er niks meer aan te doen. Misschien ook angst voor reacties hier...?
Barfplaats staat als best streng bekend, imho geheel onterecht want ik ben er van overtuigd dat als Tom niet meer goed op rauw zou reageren, ik er alles aan zou doen en er niks anders op zou zitten als gaan koken of brok/blik ik hier ook hulp krijg. Maar inderdaad het blijft een versvoerforum dus ik denk dat het eerste advies zou zijn om te gaan koken voor Tom (geheel terecht hoor, zou ik ook eerder doen dan commercieel voeren) en als laatste redmiddel brok of blik.
Ik lees nergens dat ze vind dat we slecht bezig zijn, ik lees alleen frustratie in het feit dat haar hond er niet goed op reageerd, en laten we wel wezen, dat kan, misschien was het menu gewoon niet goed voor deze hond, misschien klopten de % niet, en misschien kan de hond er wel gewoon niet tegen, ook die gevallen (zij het zelden) kennen we.
Ik hoop oprecht dat ze nog meeleest en toch nog eens wil reageren, wat ze voerde, hoeveel, wat er precies gebeurd is, ik heb het idee dat ze veel liever vers zou voeren en dan ben je hier toch wel op de juiste plek. Dus hopelijk komt ze nog terug.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms twijfel of ik Luis wel het beste geef door hem percé op vers te houden. Hij blijft last houden met bot verteren en soms denk ik: push ik niet te ver?
En doordat ik zoveel moet malen, krijgt hij tandsteen. Ik weet ook niet hoe het kan, maar op brok met wat spiervlees erbij had hij dat niet... En nu wel...
Dan probeer je zoveel mogelijk toch bot in zijn geheel te voeren voor zijn tanden, geef je kippennekken gemept en konijnenrug gemept. Maar af en toe heeft hij dan weer last van zijn maag.
En hoe weet ik niet zeker dat hij niet altijd wat last heeft van zijn maag? Ookal moet hij niet overgeven, dan nog kan hij zich wel slechter voelen, en dat kan ik niet weten.
Hij is rustiger en minder speels dan vroeger, maar hij was 2 toen we over gingen op vers, dus ook wel een normale leeftijd om iets rustiger te worden. Maar ligt het daaraan? Of voelt hij zich gewoon minder goed?
En bovendien is hij ook nog eens kieskeurig, terwijl de andere twee zowat alles eten.
Bij de anderen twijfel ik geen seconde, ze zijn elke dag blij dat ze vers krijgen en ik ben ervan overtuigd dat 'in den regel' vers een stuk beter is. Maar heel eerlijk twijfel ik soms bij Luis of ik wel het beste doe. Want levenskwaliteit is ook wat, naast gezondheid van de rest van zijn lichaam.
Ik heb nooit echt overwogen om terug op brok te gaan, voornamelijk omdat ik me dat gewoon niet kan voorstellen. En het is ook al tijden geleden dat hij echt zoveel last had van zijn maag dat hij moest overgeven of niet wou eten. Dus erg verkeerd kan het niet gaan. En hij krijgt ook voornamelijk zaken die hij gewoon graag eet. Hij eet erg goed de laatste tijd moet ik zeggen. Dus overgaan is zeker niet aan de orde, maar als ik zou zeggen dat het nooit in me opgekomen is, zou ik liegen.
Helemaal van vers afgaan, is bij mij geen optie meer. Als ik zou moeten, dan zou het moeten, maar in Luis' geval zou het een combinatie van Orijen, graanvrij blik en spiervlees, kuikens, viskvv en wat hartjes worden. Want het is enkel het bot dat problemen geeft...
Ik ken mezelf, ik zou toch steeds weer meer vers gaan geven tot er geen brok meer overschiet
Oh, ik bedenk nu dat calciumsupplement misschien nog een beter idee zou zijn dan...
Maar goed, ik wou maar zeggen: ik kan wel volgen dat je soms gaat twijfelen. Het loopt niet altijd vanzelf...
Luis zal ook wel heel zijn leven op vers blijven staan. Desnoods gemalen bot en tandenpoetsen.
-
Martine-Tom
Psies, en er zijn er wel meer hoor, echt diepgaand advies zal lastig worden omdat de kennis hier op vers toegespitst is, maar het is nou ook weer niet zo dat als Tom doodziek zou worden van rauw en gekookt en ik ga over op blik dat ik verguisd ga wordenLil schreef: Ik ben er nog niet vanaf gegooid sinds ik Boris blik en zelf gekookte maaltijden geef (na 10 jaar lang barf/kvv).
Maar ik mag dan ook weer mee doen, blik is sinds 4 dagen gekookte zelfgemalen barf. Fingers crosst dat dit goed blijft gaan.
En het kan, er zijn honden en katten die er niet tegen kunnen, ik ken zo'n hond in mijn omgeving, allergisch voor werkelijkwaar alle dierlijke eiwitten, die stond op een vega brok maar ook dat ging niet goed, dus daar word nu voor gekookt, tofu, aardappel, groente, supplementen. Het bestaat, het kan, het is ook niet iets waarvan er hier gedaan word of het niet bestaat, wat vaak wel het idee is buiten bp om.
Hier blijkt alleen vaak dat het een stuk zeldzamer is dan gedacht, met streng elimineren blijkt het vaak wel mee te vallen en er toch nog een menu uit kan komen, waar de da al snel roept dat het dus niet gaat en er brokjes in moeten.
-
Martine-Tom
Mooi voorbeeld inderdaad, en laten we wel wezen, jij hebt al aardig wat kennis over versvoeren, en bent goed ingeburgerd hier dus voelt je ook veilig genoeg om dit soort vragen neer te plempen (indien je dus over zou willen stappen he, even een stel-dat scenario) maar als je alleen maar meeleest en dus niet dat veilige gevoel hier hebt, en misschien ook gewoon wat minder kennis, ja dan is het lastig, zeker als de da dan ook blijft trekken aan je dat je beter brok kan gaan voeren, want zie hoe je dier eraan toe is...pearlsofpassion schreef: Das een mooi bericht, Martine.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms twijfel of ik Luis wel het beste geef door hem percé op vers te houden. Hij blijft last houden met bot verteren en soms denk ik: push ik niet te ver?
En doordat ik zoveel moet malen, krijgt hij tandsteen. Ik weet ook niet hoe het kan, maar op brok met wat spiervlees erbij had hij dat niet... En nu wel...
Dan probeer je zoveel mogelijk toch bot in zijn geheel te voeren voor zijn tanden, geef je kippennekken gemept en konijnenrug gemept. Maar af en toe heeft hij dan weer last van zijn maag.
En hoe weet ik niet zeker dat hij niet altijd wat last heeft van zijn maag? Ookal moet hij niet overgeven, dan nog kan hij zich wel slechter voelen, en dat kan ik niet weten.
Hij is rustiger en minder speels dan vroeger, maar hij was 2 toen we over gingen op vers, dus ook wel een normale leeftijd om iets rustiger te worden. Maar ligt het daaraan? Of voelt hij zich gewoon minder goed?
En bovendien is hij ook nog eens kieskeurig, terwijl de andere twee zowat alles eten.
Bij de anderen twijfel ik geen seconde, ze zijn elke dag blij dat ze vers krijgen en ik ben ervan overtuigd dat 'in den regel' vers een stuk beter is. Maar heel eerlijk twijfel ik soms bij Luis of ik wel het beste doe. Want levenskwaliteit is ook wat, naast gezondheid van de rest van zijn lichaam.
Ik heb nooit echt overwogen om terug op brok te gaan, voornamelijk omdat ik me dat gewoon niet kan voorstellen. En het is ook al tijden geleden dat hij echt zoveel last had van zijn maag dat hij moest overgeven of niet wou eten. Dus erg verkeerd kan het niet gaan. En hij krijgt ook voornamelijk zaken die hij gewoon graag eet. Hij eet erg goed de laatste tijd moet ik zeggen. Dus overgaan is zeker niet aan de orde, maar als ik zou zeggen dat het nooit in me opgekomen is, zou ik liegen.
Helemaal van vers afgaan, is bij mij geen optie meer. Als ik zou moeten, dan zou het moeten, maar in Luis' geval zou het een combinatie van Orijen, graanvrij blik en spiervlees, kuikens, viskvv en wat hartjes worden. Want het is enkel het bot dat problemen geeft...
Ik ken mezelf, ik zou toch steeds weer meer vers gaan geven tot er geen brok meer overschiet![]()
Oh, ik bedenk nu dat calciumsupplement misschien nog een beter idee zou zijn dan...Zie je al, hoe erg ik het werkelijk overwogen heb, heb ik zelf daar nog niet aan gedacht...
8)
Maar goed, ik wou maar zeggen: ik kan wel volgen dat je soms gaat twijfelen. Het loopt niet altijd vanzelf...
Luis zal ook wel heel zijn leven op vers blijven staan. Desnoods gemalen bot en tandenpoetsen.![]()
Ja ik kan me voorstellen dat je dan gefrustreerd bent...en dat is jammer.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik ben er ook nog steeds hoor....ook nog niet van de bp geflikkerd...... 8) 
- Lazy Garfield
- 5-sterren

+1Martine-Tom schreef: Ik denk uit frustratie, dat je er alles aan doet binnen je mogelijkheden en dan nog jezelf gedwongen ziet brok te gaan voeren.
Ik snap het ook wel hoor.
Vind het ook oprecht jammer dat ze nooit eerder is langsgeweest, nu hebben we geen idee wat er gevoerd is en wat er aan onderzoek enzo gedaan is dus achteraf is er niks meer aan te doen. Misschien ook angst voor reacties hier...?
Barfplaats staat als best streng bekend, imho geheel onterecht want ik ben er van overtuigd dat als Tom niet meer goed op rauw zou reageren, ik er alles aan zou doen en er niks anders op zou zitten als gaan koken of brok/blik ik hier ook hulp krijg. Maar inderdaad het blijft een versvoerforum dus ik denk dat het eerste advies zou zijn om te gaan koken voor Tom (geheel terecht hoor, zou ik ook eerder doen dan commercieel voeren) en als laatste redmiddel brok of blik.
Ik lees nergens dat ze vind dat we slecht bezig zijn, ik lees alleen frustratie in het feit dat haar hond er niet goed op reageerd, en laten we wel wezen, dat kan, misschien was het menu gewoon niet goed voor deze hond, misschien klopten de % niet, en misschien kan de hond er wel gewoon niet tegen, ook die gevallen (zij het zelden) kennen we.
Ik hoop oprecht dat ze nog meeleest en toch nog eens wil reageren, wat ze voerde, hoeveel, wat er precies gebeurd is, ik heb het idee dat ze veel liever vers zou voeren en dan ben je hier toch wel op de juiste plek. Dus hopelijk komt ze nog terug.
Ik heb in mijn wanhoop Luna ook een zak brokken door de strot gedouwd toen het niet goed ging en ik geen uitweg meer zag. Nouja, door de strot gedouwd, het was op voor het de bodem van de bak raakte. 
En ik ben er ook nog steeds.
En ik ben er ook nog steeds.
Je hebt gelijk Martine-Tom.
Het kan ook inderdaad pure frustratie zijn en misschien een (verstopte) vraag om hulp. Niet handig geformuleerd dan maar dat is een andere zaak.
Misschien dat ze zich gewoon weer kan melden en dat we mee gaan denken zodat ze vanaf brok weer vlees kan gaan geven?
Sorry TS voor mijn misschien niet zo diplomatieke reactie.
Het kan ook inderdaad pure frustratie zijn en misschien een (verstopte) vraag om hulp. Niet handig geformuleerd dan maar dat is een andere zaak.
Misschien dat ze zich gewoon weer kan melden en dat we mee gaan denken zodat ze vanaf brok weer vlees kan gaan geven?
Sorry TS voor mijn misschien niet zo diplomatieke reactie.
-
Lil
Gelukkig, ik miste je al!Me and my boys! schreef: ik ben er ook nog steeds hoor....ook nog niet van de bp geflikkerd...... 8)![]()
Ik zit ook nog steeds op bp, ondanks Korenna, de schande van de kattenfamilie.

-
Martine-Tom
Wat een bekentenissen zo ineens...allemaal afvalligen 
Die 2 hier eten volledig rauw, maar Freud kreeg regelmatig blik als ie weer eens vond dat het eten niet lekker genoeg was

Die 2 hier eten volledig rauw, maar Freud kreeg regelmatig blik als ie weer eens vond dat het eten niet lekker genoeg was
Eéntje valt nog wel mee, de katten zijn allemaal ouwe knarren en taarten.Martine-Tom schreef: Wat een bekentenissen zo ineens...allemaal afvalligen
Die 2 hier eten volledig rauw, maar Freud kreeg regelmatig blik als ie weer eens vond dat het eten niet lekker genoeg was![]()
![]()
Dat dus!Lazy Garfield schreef: Sorry hoor dat zegt ze helemaal niet dat we verkeerd bezig zijn.
Ze meldt alleen dat ze alles geprobeerd heeft maar dat haar hond er niet goed op reageert.
Dat kan toch? Waarom dan zo belachelijk maken dat snap ik niet.![]()
Misschien hadden juliie alsnog kunnnen helpen,vind het eerlijk gezegd wel een beetje grof ,zoals er gereageerd wordt,je voelt je dan gelijk ook welkom op dit "fantastische".?forum zo!
Volgens mij reageerde ik prima anders.
+1Lil schreef: Gelukkig, ik miste je al!![]()
![]()