Wie kent Platinum..?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Wie kent Platinum..?

Lil

Bericht door Lil »

Heb jij een droger om zelf vlees te drogen? In verleden hebben mijn honden wel eens een week geleefd van zelf gedroogd spiervlees, orgaan en als vleesbot bijv. kippennek of eendennek of vleugel. Looppootjes eventueel. Wel veel water geven of weken voor het voeren.
tumtum
2-sterren
2-sterren

Bericht door tumtum »

Hallo Lil,
Helaas, geen droger hier. Ik vrees trouwens dat ik ook  langer dan een week weg ben, als ik weg moet. Is misschien wel iets voor e toekomst maar niet voor nu.
Angelique, het idee van zelf pakketjes maken heb ik voor deze keer laten varen vanwege de diarreeproblemen. zolang ik niet weet waar die terugkerende diarree vandaan komt, ben ik huiverig voor kant en klare pakketjes, omdat de oppas daarmee niet kan variëren. Als ik er zelf ben, kan ik bij problemen meer of minder botgeven, teruggaan naar kipppenvleugels, orgaanvlees even weglaten of wat dan ook. Ik kan dat niet aan een ander overlaten als die geen enkele ervaring heeft met vers voeren. Ik kan ook geen absoluut veilige pakketjes samenstellen want ik weet gewoon niet waarom het soms fout gaat.
Mijn keus nu is zelf beginnen met het andere voer, zodat hij daaraan gewend is als ik weg moet, en dan heeft de oppas in elk geval een simpele manier van voeren. Kijk ik later wel hoe ik verder ga met voeren  als alle narigheid  in NL eenmaal weer achter de rug is.
Nog even dit: Fasco is nooit zo gevoelig geweest qua eten, dit is echt iets vanaf afgelopen zomer. Voor die tijd verslond hij moeiteloos een hele eekhoorn of een grote hagedis als dat op zijn pad kwam, zonder ooit een spoortje diarree. Ik hou nog altijd rekening met een parasiet als oorzaak,vandaar de wormtest waar ik al een paar dagen op wacht.
tumtum
2-sterren
2-sterren

Bericht door tumtum »

Dag allemaal, even een update. Van de week is de uitslag gekomen van Het Woud. Fasco heeft geen enkele worminfectie en ook geen Giardia. Dat is op zich goed nieuws, nu nog proberen uit te zoeken water dan wel aan de hand is.
Intussen heb ik ook het nieuwe voer ontvangen. Na rijp beraad toch voor Platinum gekozen als voorlopig voer, weliswaar  niet vers  maar voor  brok/blik toch een van de betere. In overleg met de fabrikant de afgelopen dagen dat voer geleidelijk aan gegeven, vanaf morgen heeft hij alleen nog maar dat voer.
Ondertussen ga ik door met probiotica.
Ik hou nu even op schrift  bij hoe het verder gaat, hoe vaak hij poept en hoe. Zodra er toch weer diarree optreedt gaan we direct naar de dierenarts. Maar ik hoop dat er nu eindelijk rust komt, met een simpel voer met steeds dezelfde samenstelling.
Ik houd jullie op de hoogte.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Fijn dat er in elk geval geen worminfectie is. Zelf zou ik in jouw situatie zelf kvv maken van een vaste samenstelling. Desnoods met een wat hoger botpercentage tegen de diarree.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Het Duitse Das Tierhotel verstuurt wel naar Frankrijk: http://www.das-tierhotel.de/lieferung. Kost 15 € per pakket van 28 kilo. (Omgerekend wordt iedere kilo dan dus ca. 50 cent duurder.) Ze hebben heel veel keuze en goede kwaliteit: www.das-tierhotel.de/frostfleisch.html

Echt kant-en-klare kvv's hebben ze niet, maar je kunt de verschillende onderdelen die je wilt voeren wel bestellen en dan zelf thuis mengen. Ze hebben wel heel veel mixen, maar meestal niet in de verhoudingen die hier op barfplaats worden geadviseerd. http://www.das-tierhotel.de/frostfleisc ... dukte.html

Hopelijk heb je er iets aan!

Plaats reactie