Gewichtstoename, tips gezocht!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Re: Gewichtstoename, tips gezocht!
Ik lees even mee, weeg zelf nog maar 41/42 kg op dit moment
Noten, pinda's e.d. lust ik alleen niet 
Noten lust ze wel!
Oei, dat is wel heel weinig...Esthertjuh schreef: Ik lees even mee, weeg zelf nog maar 41/42 kg op dit momentNoten, pinda's e.d. lust ik alleen niet
![]()
-
renate1985
- 5-sterren

Toen ik moest bijkomen moest ik van de diëtiste extra boter op brood doen ( roomboter), wat extra aardappels met zout en extra groente.
Bij oudere mensen is dat lastiger natuurlijk maar zou volkorenbrood geven met extra boter en dan roomboter. Eventueel kaas op brood en vleeswaren.
Bij oudere mensen is dat lastiger natuurlijk maar zou volkorenbrood geven met extra boter en dan roomboter. Eventueel kaas op brood en vleeswaren.
Ze eet al volkoren brood met roomboter en kaas.
Misschien eiwitpoeder door de kwark mengen.
En een scheutje neutrale kokosolie door het eten mengen, vrijwel smaakloos maar wel vet.
Sterkte, lijkt me moeilijk om te zien
En een scheutje neutrale kokosolie door het eten mengen, vrijwel smaakloos maar wel vet.
Sterkte, lijkt me moeilijk om te zien
- Pauline
- 5-sterren

En ze weigert dus "ongezonde" dingen zoals b.v. gevulde koek, extra stuk kaas, worst of dat soort dingen?
Mijn vader was afgevallen tot 60 kg en is inmiddels weer wat aangekomen door dit soort dingen extra te eten. Nu is hij verder nog wel actief hoor, wandelt en fietst nog elke dag zeker 1,5 uur. En idd volle melk, volle kaas, ruim boter op brood. Gelukkig is hij wel een ontzettende snoepkont, dus nemen wij elke week koekjes van de warme bakker voor hem mee. Die gaan erin als zoete.... euh... koek!
Maar wat ontzettend sneu en verdrietig Rachel! Je arme moeder.... En voor jou moet het ook verschrikkelijk zijn.
Mijn vader was afgevallen tot 60 kg en is inmiddels weer wat aangekomen door dit soort dingen extra te eten. Nu is hij verder nog wel actief hoor, wandelt en fietst nog elke dag zeker 1,5 uur. En idd volle melk, volle kaas, ruim boter op brood. Gelukkig is hij wel een ontzettende snoepkont, dus nemen wij elke week koekjes van de warme bakker voor hem mee. Die gaan erin als zoete.... euh... koek!
Maar wat ontzettend sneu en verdrietig Rachel! Je arme moeder.... En voor jou moet het ook verschrikkelijk zijn.
Van vette producten krijg je al snel een vol gevoel. Ik zou idd zeker voor volvette producten kiezen, maar vooral omdat dat gewoon veel gezonder is. Daarnaast zou ik juist adviseren om bv meer vruchtensappen (liefst vers geperst natuurlijk) te drinken. Extra vit. C etc is sowieso niet weg voor oudere mensen imo, en de suiker geeft geen langdurig vol gevoel. Ook zit er weinig vezels in, dus makkelijk en snel te verteren zonder langdurig verzadigd gevoel. De kunst is gewoon om meer energie binnen te krijgen dan je verbruikt. En aangezien een grotere spiermassa er juist voor zal zorgen dat er meer verbrand wordt zou ik me niet zozeer richten op het opbouwen van een grotere spiermassa 
Laatst gewijzigd door Irta op za 17 jan 2015, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Michelle Vrolijk
- 4-sterren

- Contacteer:
Heb je het al besproken met de huisarts, die kampt hier vaker mee neem ik aan?
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een natuurlijk middel/kruid geven wat de eetlust bevorderd.
Tenzij het vet wordt vervangen door iets anders zijn magerdere producten minstens even gezond.Irta schreef: Van vette producten krijg je al snel een vol gevoel. Ik zou idd zeker voor volvette producten kiezen, maar vooral omdat dat gewoon veel gezonder is.
Ze wil geen dingen die zoet smaken, ik denk dat vruchtensappen dan niet goed gaan. Ik zou dan eerder voor (groene) smoothies gaan. Daar kun je een hoop gezond voedsel en voedingsstoffen in verstoppen en je kunt er hele vruchten in doen in plaats van alleen sap.Daarnaast zou ik juist adviseren om bv meer vruchtensappen (liefst vers geperst natuurlijk) te drinken. Extra vit. C etc is sowieso niet weg voor oudere mensen imo, en de suiker geeft geen langdurig vol gevoel. Ook zit er weinig vezels in, dus makkelijk en snel te verteren zonder langdurig verzadigd gevoel.
Gespierder wordt je pas door veel beweging en sport in combinatie met eiwitrijk voedsel. Alleen eiwit zorgt hooguit voor herstel van bestaand spierweefsel en de organen.De kunst is gewoon om meer energie binnen te krijgen dan je verbruikt. En aangezien een grotere spiermassa er juist voor zal zorgen dat er meer verbrand wordt zou ik me niet zozeer richten op het opbouwen van een grotere spiermassa![]()
-
sella
Wat ik me nog herinner is idd door iets van kwark gemalen noten mengen, als ze graag zoute haring lust, dan zou ik haar dat 1 of 2 keer per week geven.
Kan haar soep niet gepureerd worden? Dan is het een gladde soep en is er niets te herkennen.
Kan haar soep niet gepureerd worden? Dan is het een gladde soep en is er niets te herkennen.
Tenzij of mits?kakocavi schreef: Tenzij het vet wordt vervangen door iets anders zijn magerdere producten minstens even gezond. Ze wil geen dingen die zoet smaken, ik denk dat vruchtensappen dan niet goed gaan. Ik zou dan eerder voor (groene) smoothies gaan. Daar kun je een hoop gezond voedsel en voedingsstoffen in verstoppen en je kunt er hele vruchten in doen in plaats van alleen sap. Gespierder wordt je pas door veel beweging en sport in combinatie met eiwitrijk voedsel. Alleen eiwit zorgt hooguit voor herstel van bestaand spierweefsel en de organen.
Vruchtensap hoeft niet zoet te smaken. Ik weet natuurlijk niet hoe en wat maar het zou bv kunnen dat haar lichaam aangeeft dat suiker of zoetstoffen niet goed vallen en ze daardoor daar geen trek in heeft. Dat zou dus wel degelijk anders kunnen zijn wanneer ze iets zoet neemt wat gezond is en het lichaam juist wel goed kan gebruiken zeg maar. En over die spieren, was reactie op iemand die het had over spieren opbouwen. Herstel van bestaand spierweefsel, sja, das natuurlijk heeeel wat anders
Maar goed, denk alleen maar mee, doe er vooral mee wat je wilt
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Ja, dochterlief vreet me opMalamoods schreef: Oei, dat is wel heel weinig...
-
sella
Ik zou dan kijken of je wat meer kan met smoothies, noten en wat meer goed opneembare eiwitten, zoals kwark.Esthertjuh schreef: Ja, dochterlief vreet me opNormaal weeg ik rond de 47/48 kilo en dat is op de grens. Nu ben ik echt te licht, maar ik kom gewoon niet aan.
Kan je vk je geen tips geven?