Freud/Brum is hier!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Freud is hier!
Vooropgesteld, ik heb 0,0 eigen ervaring met koppelen.
Maar je hebt het over op elkaar af stormen, misschien dat je kan werken met een hordeur? Op die manier kunnen ze elkaar wel zien en ruiken maar kunnen ze niet op elkaar af stormen?
Maar je hebt het over op elkaar af stormen, misschien dat je kan werken met een hordeur? Op die manier kunnen ze elkaar wel zien en ruiken maar kunnen ze niet op elkaar af stormen?
Ik heb idd meneer pienke al verteld dat een hordeur wel heel handig zou zijn. Wel even kijken hoe en wat want het is de kamer van m'n dochter 
Ik probeer eruit te pikken wat ik denk dat gaat werken voor de katten...afgaand op wat ik zie en hoor
Heb ook 0.0 ervaring met koppelen..het ging hier of het ging niet...éen poes is bij de buren gaan wonen omdat haar eigen zus haar hier het licht in de ogen niet gunde, ze waren van 6 weken af bij elkaar
Later had ik Poes en kwamen er moeder en zoon bij...dat ging goed. Met de kanttekening dat zoon 1x per jaar z'n eigen moeder vreselijk mepte en ik inschatte dat hij geen andere kat zou accepteren, ik heb er ook geen een bijgenomen.
Poef was hier en Pom en Snoet (al 7 jaar 'broer en zus') kwamen erbij, dat ging prima, Poef accepteerde Pom als meerdere...
Vanavond ga ik verder lezen in het topic over de koppeling.
Ik probeer eruit te pikken wat ik denk dat gaat werken voor de katten...afgaand op wat ik zie en hoor
Heb ook 0.0 ervaring met koppelen..het ging hier of het ging niet...éen poes is bij de buren gaan wonen omdat haar eigen zus haar hier het licht in de ogen niet gunde, ze waren van 6 weken af bij elkaar
Later had ik Poes en kwamen er moeder en zoon bij...dat ging goed. Met de kanttekening dat zoon 1x per jaar z'n eigen moeder vreselijk mepte en ik inschatte dat hij geen andere kat zou accepteren, ik heb er ook geen een bijgenomen.
Poef was hier en Pom en Snoet (al 7 jaar 'broer en zus') kwamen erbij, dat ging prima, Poef accepteerde Pom als meerdere...
Vanavond ga ik verder lezen in het topic over de koppeling.
- pearlsofpassion
- Moderator
Hordeuren zijn altijd leuk uiteraard. Dan kan Freud er nog steeds niet uit, maar ze kunnen elkaar wel zien.
Als je denk dat het de juiste beslissing is om hen uit elkaar te halen, zou ik wel eerste een paar dagen de deur gewoon dicht houden en Freud gaan opzoeken in zijn kamer en wat met hem spelen. Gewoon opdat ze het beide eerst even kunnen vergeten en de stoom eraf kan.
Voor het opnieuw proberen hen bij elkaar te brengen is de hordeur wel een heel leuk idee, als het uitvoerbaar is.
Als je denk dat het de juiste beslissing is om hen uit elkaar te halen, zou ik wel eerste een paar dagen de deur gewoon dicht houden en Freud gaan opzoeken in zijn kamer en wat met hem spelen. Gewoon opdat ze het beide eerst even kunnen vergeten en de stoom eraf kan.
Voor het opnieuw proberen hen bij elkaar te brengen is de hordeur wel een heel leuk idee, als het uitvoerbaar is.
Ik hou ze nu weer uit elkaar. Of de deur van de kamer dicht en dan regelmatig kijken en aaien en spelen (als 'ie wil) of anders beneden de deur dicht zodat hij boven vrij spel heeft
Flesje valeriaan is aangeschaft, ze slapen niet echt op een lap/in een mandje maar op de bedden. Zal ik dan wat druppels op het beddegoed doen? Of alleen op een speeltje?
Ik was zó aan het aaien om de geur over te brengen dat Pom het zat was en me een dreun verkocht (met maar hele kleine gaatjes), ik ben blij dat ik er twee heb (Snoet en Brum) die gewoon weglopen of met een zacht pootje aangeven dat ze het niet willen...
Flesje valeriaan is aangeschaft, ze slapen niet echt op een lap/in een mandje maar op de bedden. Zal ik dan wat druppels op het beddegoed doen? Of alleen op een speeltje?
Ik was zó aan het aaien om de geur over te brengen dat Pom het zat was en me een dreun verkocht (met maar hele kleine gaatjes), ik ben blij dat ik er twee heb (Snoet en Brum) die gewoon weglopen of met een zacht pootje aangeven dat ze het niet willen...
Nee, normale horren niet. Maar ik heb de hor in het raam op de kattenkamer zelf gemaakt: buitenkant normaal horrengaas en aan de binnenkant 5x5 mm gaas. Al 8 jaar hartstikke katbestendig!Lil schreef: Hier zijn horren niet katbestendig. Rennen ze doorheen.
- pearlsofpassion
- Moderator
Nee, nee niet op je bed!pienke schreef: Ik hou ze nu weer uit elkaar. Of de deur van de kamer dicht en dan regelmatig kijken en aaien en spelen (als 'ie wil) of anders beneden de deur dicht zodat hij boven vrij spel heeft![]()
Ze gaan eraan likken, mee trappelen en spelen. Dus krijg je vlekken, scheuren en gaatjes. Bovendien wil je dat gedrag gewoon niet vragen op je bed.
Ze hoeven er niet op te slapen hoor. Speeltjes die ze al hebben is prima, maar je kan ook een zakdoek invoeren als valeriaandoekje of een knuffeltje of dergelijk. Het is geen probleem het altijd op hetzelfde aan te brengen. Doekjes kunnen rondslingeren, das handig, maar ik druppel hier ook wel eens op de krabpalen, dan zijn die weer een paar dagen heel erg lief.
- pearlsofpassion
- Moderator
Zo heb ik het inderdaad vroeger ook gedaan.Ruisje schreef: Nee, normale horren niet. Maar ik heb de hor in het raam op de kattenkamer zelf gemaakt: buitenkant normaal horrengaas en aan de binnenkant 5x5 mm gaas. Al 8 jaar hartstikke katbestendig!![]()
Al moet ik zeggen dat Luis als kitten ook in een normale hor heeft gehangen zonder dat er wat gebeurde, maar dat was op een kamer waar ik er altijd bij was om hem er weer uit te plukken. Voor op hun eigen kamer vertrouwde ik het ook niet om hen ermee alleen te laten en dus is er gaas voor gekomen.
pearlsofpassion schreef: Nee, nee niet op je bed!
Ze gaan eraan likken, mee trappelen en spelen. Dus krijg je vlekken, scheuren en gaatjes. Bovendien wil je dat gedrag gewoon niet vragen op je bed.
Ze hoeven er niet op te slapen hoor. Speeltjes die ze al hebben is prima, maar je kan ook een zakdoek invoeren als valeriaandoekje of een knuffeltje of dergelijk. Het is geen probleem het altijd op hetzelfde aan te brengen. Doekjes kunnen rondslingeren, das handig, maar ik druppel hier ook wel eens op de krabpalen, dan zijn die weer een paar dagen heel erg lief.![]()
Freud=Freubel=Brum
Vannacht hadden we z'n deur dichtgedaan, dat vond 'ie geen succes en ging er aan krabbelen maar Pom lag op onze kamer
Meneer pienke wil wel een stevige
Zometeen ga ik even wat lapjes uitzoeken om met valeriaan te bedruppelen
Ik leer er van en het is zo'n lekker ding MartineMartine-Tom schreef: Je hebt er maar wat mee te stellen Pauline![]()
Ik doe het graag
-
Martine-Tom
Ja dat is ie zeker!pienke schreef: Ik leer er van en het is zo'n lekker ding Martine![]()
![]()
Echt, een hele speciale lieverd
![]()
Ik doe het graag![]()
Ik ga duimen voor jullie dat de rust in de groep er snel is
Bijna altijd willen nieuwe eigenaren goedbedoeld te snel gaan in dit soort situaties.
Freud moet wennen aan alle mensen in huis, alle luchtjes, alle geluiden in huis en in de straat, bij de buren etc.
De geluiden van het huis als het stormt, regent, de zon schijnt enz.
De al aanwezige katten moeten wennen aan de geluiden van de nieuweling in huis, op de kattenbak etc.
Als Freud wat gedaan heeft op de bak, haal het er uit. Schep de bak voor de andere katten uit en leg daar dan het schepsel van Freud in.
Heb je geen andere kattenbak, zet er dan tijdelijk een neer.
Dat idee van die hordeur om boven en beneden te scheiden is een goed idee, zeker verstevigd met ijzeren gaas.
Zoiets is ook handig voor de andere katten. Als er een keer een ziek is en niet naar buiten mag, als je er een dieet-klant bij zou krijgen etc.
Ik heb 3x een probleem met onze katten in huis opgelost waarbij 1x zelfs echt tot bloedens-toe werd gevochten. Duurde 6 weken, maar lukte wel.
In alle gevallen ging dit om ongecastreerde fokkatten, dus met alle hormonen er op en aan, dat maakt het beslist lastiger
2x gelukt met maatwerk homeopathie (dat duurt dus 6 weken) en een keer met valium 2 mg, dat ging sneller.
In alle gevallen m.b.v. een bench gedaan.
Het hoeft niet hopeloos te zijn, maar geduld is van belang en ook deuren goed sluiten, er mogen geen incidenten meer gebeuren, doorbreek de cirkel 8)
Freud moet wennen aan alle mensen in huis, alle luchtjes, alle geluiden in huis en in de straat, bij de buren etc.
De geluiden van het huis als het stormt, regent, de zon schijnt enz.
De al aanwezige katten moeten wennen aan de geluiden van de nieuweling in huis, op de kattenbak etc.
Als Freud wat gedaan heeft op de bak, haal het er uit. Schep de bak voor de andere katten uit en leg daar dan het schepsel van Freud in.
Heb je geen andere kattenbak, zet er dan tijdelijk een neer.
Dat idee van die hordeur om boven en beneden te scheiden is een goed idee, zeker verstevigd met ijzeren gaas.
Zoiets is ook handig voor de andere katten. Als er een keer een ziek is en niet naar buiten mag, als je er een dieet-klant bij zou krijgen etc.
Ik heb 3x een probleem met onze katten in huis opgelost waarbij 1x zelfs echt tot bloedens-toe werd gevochten. Duurde 6 weken, maar lukte wel.
In alle gevallen ging dit om ongecastreerde fokkatten, dus met alle hormonen er op en aan, dat maakt het beslist lastiger
2x gelukt met maatwerk homeopathie (dat duurt dus 6 weken) en een keer met valium 2 mg, dat ging sneller.
In alle gevallen m.b.v. een bench gedaan.
Het hoeft niet hopeloos te zijn, maar geduld is van belang en ook deuren goed sluiten, er mogen geen incidenten meer gebeuren, doorbreek de cirkel 8)
Euh, de valeriaan werkt niet
Eén druppel op de sigaar en 3 druppels op een Kickeroo...of moet er meer op, ze verblikken of verblozen niet hier
Ik zal de kakjes in elkaars bak deponeren
De deuren blijven voorlopig dicht overdag, als m'n dochter thuis is gaat ie op z'n 'eigen' kamer en gaat de deur dicht...
Verder kan 'ie boven rondhobbelen
De hordeur maken kan pas zaterdag. Kan dat met gaas in een maatje iets kleiner dan kippegaas? Dat hebben we nog staan...
Hoe lang hou ik ze uit elkaar?
Ik zal de kakjes in elkaars bak deponeren
De deuren blijven voorlopig dicht overdag, als m'n dochter thuis is gaat ie op z'n 'eigen' kamer en gaat de deur dicht...
Verder kan 'ie boven rondhobbelen
De hordeur maken kan pas zaterdag. Kan dat met gaas in een maatje iets kleiner dan kippegaas? Dat hebben we nog staan...
Hoe lang hou ik ze uit elkaar?
- pearlsofpassion
- Moderator
Oei, das jammer dat het geen effect heeft... 
Maatje kleiner gaas kan uiteraard ook, en hoe laat je ze uit elkaar haalt, moet je zien aan de katten zelf. Hun reacties.
Wacht maar af tot Pom hem min of meer gaat negeren.
Maatje kleiner gaas kan uiteraard ook, en hoe laat je ze uit elkaar haalt, moet je zien aan de katten zelf. Hun reacties.
Wacht maar af tot Pom hem min of meer gaat negeren.