Ik heb de haarzeep gebruikt (jaarlijkse wasbeurt
https://www.etsy.com/nl/listing/2138220 ... y=haarzeep
Ik probeer het een tijdje en zie wel hoe het bevalt.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nee, juist niet. Ik heb krullen en heel veel gewone shampoos zorgen ervoor dat het droog en breekbaar wordt. En conditioners zorgen dat het zwaar wordt en dan zakken de krullen uitPauline schreef: Krijg je daar geen bos stro van op je hoofd?

Bij mij dus ook geen slap haar meer, maar juist volume en inderdaad niet zo snel meer vet haar.K&D schreef: Nou...het gekke is...onze dochter gebruikt het sinds een paar weken en heeft eindelijk geen slap haar meer wat binnen 1 dag vet wordt. Ik ben eigenlijk al die shampoo zat. Mijn haar zit maar 1 dag goed, en dan is het alweer vet. Ergo...de talgklieren maken overuren.
Ik heb de haarzeep gebruikt (jaarlijkse wasbeurt) maar mijn haar wordt er nu nog te hard van en dus heb ik er een beetje crèmespoeling bij in gemikt.
https://www.etsy.com/nl/listing/2138220 ... y=haarzeep
Ik probeer het een tijdje en zie wel hoe het bevalt.
Ik gebruik alleen wat gelspray in mijn pony als ik mijn haar heb gewassen en mijn pony droog. Daarna niets meer.zurca schreef: Vraagje aan de mensen die dus die haarzeep gebruiken, gebruiken jullie stylingsproducten in jullie haar?
Was je dat met haarzeep er goed uit?
Als je een heel erge droge hoofdhuid hebben, wil dit recept goed werken. Ik doe het zelf zo om de anderhalve week.zurca schreef: Ik gebruik wax....
Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Heb een erg droge hoofdhuid dus een "shampoo" zonder sls spreekt me wel erg aan!
Kreeg je de wax er met gewone shampoo goed uit? Ik heb ook ooit wax gebruikt, maar vond het niet prettig om met wax in mijn haar te gaan slapen. En om iedere avond voor het naar bed gaan m'n haar te wassen vond ik teveel gedoe. Nu gebruik ik 'invisible' gel. Die laat geen restjes na en kun je zo uitborstelen. Die zul je met haarzeep vast wel uit kunnen wassen denk ik. Maar of dat met wax ook luktzurca schreef: Ik gebruik wax....
Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Heb een erg droge hoofdhuid dus een "shampoo" zonder sls spreekt me wel erg aan!

Daarom gebruik ik dus deze shampoo:zurca schreef: Ik gebruik wax....
De wax die ik gebruik, of de "klei" komen beide van de kapper en zijn niet zo vet als de producten die ik daarvoor bij de drogist kocht. Daarnaast gebruik ik er niet heel veel van, net wat om de krullen in model te brengen.Doranto schreef: Kreeg je de wax er met gewone shampoo goed uit? Ik heb ook ooit wax gebruikt, maar vond het niet prettig om met wax in mijn haar te gaan slapen. En om iedere avond voor het naar bed gaan m'n haar te wassen vond ik teveel gedoe.
Erg he? Die jeuk op je hoofdPauline schreef: Daarom gebruik ik dus deze shampoo:
http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... ikose.html
en dan heb ik dus geen jeuk om mijn hoofd, maar anders...
Ja ik vind wat stugger haar ook wel prettig dus ben benieuwd... Ga eerst maar opmaken wat ik nog heb staan en dan eens zeep bestellenNu houd ik wel van stug haar (geen stro), dus wie weet ga ik het eens proberen met de haarzeep. Ga toch van de week naar de DM, dus zal eens kijken.
Ja, ik heb de zeepstukken van Savion.de gebruikt om te douchen, omdat ik ook een erg droge huid heb, vooral op mijn scheenbenen. Ik had dus altijd jeuk en in de winter werd dat erger. Smeren met olijfolie tijdens het douchen maakte het niet beter. Tot ik dus douchezeep van Savion ging gebruiken. deze is helemaal natuurlijk en zonder sls. Ik had meteen geen jeuk meer en de huid op mijn scheenbenen schilverde niet meer!zurca schreef: Wat anders... Er zijn hier misschien ook wel mensen die zeep gebruiken ipv doucheschuim. Die droge huid heb ik niet alleen op mijn hoofd maar ook mijn armen en benen zijn soms echt verschrikkelijk droog. Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt met het gebruiken van douchegel en heb toen een stuk zeep gekocht van de Traay, speciaal voor de droge huid. Maarre..... zodra ik dat gebruikt heb en ik droog me af dan vliegen de schilfers al van mijn benen![]()
Ik gebruik het dus zelden en was me dus alleen met water maar zou toch graag "iets" gebruiken. Wat gebruiken jullie aan zeep en wat is jullie ervaring daarmee?