Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Stelletje verwende nesten.... We kunnen niet zonder Truus-de-vaatwasser....

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik moet idd toegeven, ik vond het onzin, ik woon alleen wat meot je dan met zo'n ding. Maar mijn lijf laat het steeds vaker afweten en het is toch wel heel fijn dat als je krom staat van de rugpijn of als je handen geen kracht hebben je gewoon alles in dat ding kan mikken en klaar ermee.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Angelique schreef: En plannen wat je gaat eten aan de hand van de schone pannen die nog in de kast staan  :biggrin2:
Ik ben blij dat wij niet de enige zijn... :biggrin2:
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ik weet het eerlijk waar niet. Ik heb er nooit een gehad. De afwas doen vind ik niet erg, is zo gepiept. Veel mensen die ik ken hebben er wel een ( of allemaal? Ja, bijna allemaal denk ik) en als ik die dan bezig zag, dan dacht ik: zo, dat gaat lekker snel! Maar zelf vond ik het wel vervelend als dat ding nog niet was uitgeruimd terwijl er al weer nieuwe vaat stond, en het is volgens mij ook een kunst om zo'n ding goed in te richten en dan al die vieze drab die op het deksel valt, maar dat wast ie natuurlijk zelf weer schoon. Maar als je zegt dat het vervelend is dat er steeds nieuwe vieze troep in de keuken staat, ja, daar stoor ik me ook wel aan, heb ik net afgewassen, heeft er weer iemand iets gegeten, kun je weer opnieuw beginnen. Dus dat los je op door een vaatwasser? Dan wil ik er ook een :biggrin2:
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Hier zal er een keer een vaatwasser moeten komen denk ik, omdat Maxi vaak de afwas staat te doen en dat met een 10cm te laag aanrecht eigenlijk niet gaat. En dan haar slechte gezondheid meegeteld, maakt dat het wel een keer zal moeten. Voorlopig alleen nog geen budget ervoor. Zal er tzt wel eens een topic voor starten.

Maar dan moeten we eerst nog de aansluitingen maken in de keuken en een werkblad erboven, en, en, en.
Laatst gewijzigd door EliScooby op zo 18 jan 2015, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ik wil nu ook een vaatwasser; ik stak zojuist de theedoek, ipv de afwasborstel, in de teil om een beker af te wassen  >:(  :biggrin2:
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Ik had graag mijn vaatwasser meegenomen toen ik naar Berlijn verhuisde. Helaas ging dat niet, hij zat in de keuken ingebouwd. Bovendien is onze keuken (lees: kookhol) veel te klein voor een vaatwasser. Wij zouden dan een kleine moeten nemen. Ik weet niet of het dan meer energie gaan besparen, omdat we iedere dag de pannen handmatig zouden moeten afwassen. Als we hier dan dan toch al een sopje voor zouden moeten maken, dan kan dat beetje serviesgoed en bestek van 2 personen ook meteen met de hand afgewassen worden. Wij hebben namelijk een electrische geiser voor warm water en dat kreng verbruikt veel stroom.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik had toen de kinderen nog thuis woonden geen vaatwasser , en nu heb ik er een alweer voor zeker 6 jaar denk ik wel  eens had ik die vroeger maar gehad.

Nu is het koffie zetten en dan vaatwasser vullen en gelijk programmeren zodat hij gaat wassen met goedkopere stroom en ik hoor hem dan niet :)

Hier een kort programma duurt nog 1.48  en ik gebruik blokjes van de lidl, ( die nu weer in de aanbieding zijn)
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Al is ie paars die vaatwasser! Hij komt er ;-) OF het nu past bij de rest van het interieur of niet, kan me niets schelen  :P
Martine-Tom

joel schreef: Al is ie paars die vaatwasser! Hij komt er ;-) OF het nu past bij de rest van het interieur of niet, kan me niets schelen  :P
;D
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

joel schreef: Al is ie paars die vaatwasser! Hij komt er ;-) OF het nu past bij de rest van het interieur of niet, kan me niets schelen  :P
Paars.... dan gewoon dasty gebruiken, issie zo wit  :biggrin2:
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Ik zou de mijne ook absoluut niet meer kunnen missen!

Maar wat Piet Zwart betreft: je kunt tegenwoordig voor alle types vaatwassers losse frontjes bestellen b.v. in jouw Piet-stijl. Eventueel kun je hem ook nog in de gewenste kleur spuiten zodat hij er minder uit knalt......
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Als onze Truus er morgen mee stopt staat er morgenavond een nieuwe! Truus doet de vaat 's nachts in ongeveer 2 uur. Een verbeterpuntje zou zijn als ze ook de vaat opruimt. ;)

En ja, de lidl vaatwastabletten zijn weer in de aanbieding. :D
Lizzy schreef: ..
En dat is op zich allemaal niet erg, maar een nieuwe vaatwasser (die we nu hebben moet sowieso vervangen worden) past niet in het Piet Zwart keuken plan :-X
...
Als er vaatwassers bestonden in de tijd dat Piet Zwart die keuken ontwierp had hij er zeker eentje ingepast! :biggrin2: Misschien met een deurfront à la Piet?
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hier ook een was Truus, ik kan haar echt niet missen hoor.

Zeker als mijn vriend weer heeft gekookt, dan moet ze soms 2 keer draaien  ::) :biggrin2:

Voor mij is het ook echt een noodzakelijkheid, ik heb zo vaak pijn in mijn handen en de rest van mijn lijf.
Alles wat met weinig moeiten voor me gedaan kan worden is mee genomen.

Binnen kort ga ik er 2 hebben  :biggrin2:
De genen die we nu al hebben en de inbouw in onze nieuwe huis  8) dan komt de huidige in de schuur te staan voor als we een feestje hebben gehad of zo, hoef je niet de dag er na ploegen diensten te gaan draaien  :biggrin2:

Wat de rest ook zegt, als ze stuk gaat staat er de zelfde of de volgende dag een nieuwe  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Mini's 3-tal schreef: Hier zal er een keer een vaatwasser moeten komen denk ik, omdat Maxi vaak de afwas staat te doen en dat met een 10cm te laag aanrecht eigenlijk niet gaat. En dan haar slechte gezondheid meegeteld, maakt dat het wel een keer zal moeten. Voorlopig alleen nog geen budget ervoor. Zal er tzt wel eens een topic voor starten.
Tot die tijd: aanrechtblad los maken en 10 cm ophogen met balkjes?
Martine-Tom

Borke schreef: Tot die tijd: aanrechtblad los maken en 10 cm ophogen met balkjes?
Of pogen een WMO indicatie los te peuteren voor een aangepaste keuken?

Plaats reactie