wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Barfy
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barfy »

@ Doranto: de shampoozeep van Werfzeep ruikt licht kruidig, ik vind het een lekkere geur. Ik heb wel eens gelezen dat iemand haar haar ook met de kokoszeep waste, maar misschien kun je het aan Werfzeep via de mail vragen?
En douchegel gebruik ik ook niet meer, alleen nog maar zeep van Traay, Werfzeep en Maja.
Laatst gewijzigd door Barfy op zo 18 jan 2015, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Ik heb mijn haren al 2 jaar niet meer gewassen met shampoo.
Ik had altijd droog stug haar en nu lekker zacht.
Douche ook meestal zonder zeep .
Af en toe gebruik ik  olijfolie zeep van aleppo.
bastet
1-ster
1-ster

Bericht door bastet »

Interessant topic!
Ik heb na 1 dag altijd vettig haar, vind het verschrikkelijk  >:(  Daarom was ik mijn haar elke dag en de enkele keer dat ik het oversla gebruik ik een droogschampoo, maar dat vind ik ook niet ideaal.
Zo'n haarzeep lijkt me wel het proberen waard :), zie volgens mij de merken savion en lush voorbij komen. Iemand misschien een goede tip voor haar dat snel vet word?
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik was mijn haar sinds een jaar alleen nog maar met baking soda (natriumbicarbonaat) en spoel het na met troebele appelazijn en ik heb nooit meer jeuk op mijn hoofd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hitam schreef: Ik was mijn haar sinds een jaar alleen nog maar met baking soda (natriumbicarbonaat) en spoel het na met troebele appelazijn en ik heb nooit meer jeuk op mijn hoofd.
Hoe werkt dat precies? Los je dat eerst op in water of gebruik je gewoon de kristallen?
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Sinds de AH stopte met die geweldige cremespoeling in witte fles met bruine dop ben ik op zoek naar iets anders (wij en mijn ouders hadden voor mij extra groot ingeslagen, dus zelfs toen dat een jaar uit het assortiment was, kon ik nog lekker gebruiken  :biggrin2: ).
Sinds 2 maanden gebruik ik de shampoo van de Lush, werkt prima! Mijn haar werd wel wat droger, maar wel meer volume. Ik kreeg enorm statisch haar, zo erg dat het zelfs met olie niet meer goed te krijgen was. Nu de cremespoeling van Lush erbij, kan ik niets over zeggen, pas 1x gebruikt, hielp wel iets, maar ik denk dat ik het langer moet gebruiken.

Over vet haar, dat komt door het wassen. Wat je moet doen is elke keer 1 dag langer wachten met wassen. Dus van elke dag naar om de dag, dan 2 dagen ertussen etc. Je hoofdhuid past zich aan. Ik was mijn haar zo'n 1-2x per week, en dat is echt genoeg hoor. Dit was ook al zo met commerciële shampoos.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

hannabelgje schreef: Hoe werkt dat precies? Los je dat eerst op in water of gebruik je gewoon de kristallen?
Ik maak er een dik papje van. Goed op de hoofdhuid masseren en voor de rest van het haar wrijf ik het er voorzichtig door. Echt wel naspoelen met (verdunde) appelazijn, anders houd je geen haar meer over.  ;)

Verder heb ik niet echt één methode van haarwassen. Doe ook wel eens co-washen, of baking soda. En ik gebruik een hele milde shampoo van Alverde. Maar ook wel eens de zilvershampoo van Schwarzkopf, die paarse.  :D Dan blijft mijn blonde haar mooier van kleur en wordt het niet gelig. Soms wel conditioner na de shampoo (altijd zonder siliconen, die van de hema vind ik fijn, de groene natural) maar meestal de appelazijn. En soms haarolie voor de punten. Van alles wat dus.  ;D

Ik gebruik best wat stylingproducten, dan is het fijn om af en toe even met een wat 'sterkere' shampoo te wassen of met baking soda, zodat alle troep er weer uit is.

Maar haarzeep, nog niet. Lijkt me wel wat om eens te proberen.  :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nou ik heb het net geprobeerd. Vol ongeloof dat je maar even over je haar hoeft te wrijven en je dan genoeg hebt, maar dat was echt zo. Alleen mijn haar is nu een stugge stroeve bos. Nou ga ik vanavond zwemmen, dus das niet handig. Maar ik ben wel heel benieuwd of het inderdaad werkt met minder snel vet worden. Anders is het snel exit, ik vind dit niet zo'n prettig gevoel en het klitte ook verschrikkelijk.

Wel leuk dat Lush er twee kleine proefverpakkingen bij heeft gedaan. Een facewash van algen en zwarte zeep voor je gezicht. Gaan we ook proberen.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kaela schreef: Alleen mijn haar is nu een stugge stroeve bos. Nou ga ik vanavond zwemmen, dus das niet handig. Maar ik ben wel heel benieuwd of het inderdaad werkt met minder snel vet worden. Anders is het snel exit, ik vind dit niet zo'n prettig gevoel en het klitte ook verschrikkelijk.
Heb je troebele appelazijn? Neem een liter water, doe hier 3 tot 5 eetlepels appelazijn door en spoel hier je haar mee. Je zult verbaasd zijn hoe zacht je haar wordt. Ik gebruik dit als "crèmespoeling" en spoel het grootste deel weer uit mijn haar, maar laat een klein restje achter.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaela schreef: Nou ik heb het net geprobeerd. Vol ongeloof dat je maar even over je haar hoeft te wrijven en je dan genoeg hebt, maar dat was echt zo. Alleen mijn haar is nu een stugge stroeve bos. Nou ga ik vanavond zwemmen, dus das niet handig. Maar ik ben wel heel benieuwd of het inderdaad werkt met minder snel vet worden. Anders is het snel exit, ik vind dit niet zo'n prettig gevoel en het klitte ook verschrikkelijk.

Wel leuk dat Lush er twee kleine proefverpakkingen bij heeft gedaan. Een facewash van algen en zwarte zeep voor je gezicht. Gaan we ook proberen.
Ik ben benieuwd of dit met de shampoozeep van Werfzeep ook het geval is. Ik heb die gisteren besteld.
Zal de appelazijn in ieder geval maar bij de hand houden, voor het geval dat  ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Mowgli schreef: Heb je troebele appelazijn? Neem een liter water, doe hier 3 tot 5 eetlepels appelazijn door en spoel hier je haar mee. Je zult verbaasd zijn hoe zacht je haar wordt. Ik gebruik dit als "crèmespoeling" en spoel het grootste deel weer uit mijn haar, maar laat een klein restje achter.
Heb ik niet, maar wil ik wel proberen. Waar kan ik dat kopen? En wordt het daar niet alsnog weer sneller vet van?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kaela schreef: Heb ik niet, maar wil ik wel proberen. Waar kan ik dat kopen? En wordt het daar niet alsnog weer sneller vet van?
Ehh... Ik weet niet waar in Nederland je dat kunt kopen, omdat ik in Duitsland woon. Maar ik denk dat je dat bij Jumbo, Albert Heijn, Eko Plaza, De Tuinen etc. wel kunt kopen. Ik neem zelf het liefst biologische, omdat die puur natuur is.
Mijn haar wordt niet sneller vet, omdat de azijn ook de ph-waarde van de hoofdhuid herstelt, waardoor de huid rustiger wordt en dus minder vet / talg zou moeten gaan produceren.
Laatst gewijzigd door Mowgli op di 20 jan 2015, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oke dank je, dan ga ik daar even naar kijken. Nu opgedroogd voelt het haar wel oke, maar als ik elke keer zoveel klitten heb blijft er ook niet veel van over.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Ik gebruik al jaren natuurazijn gemengd met water om zeepresten uit m'n haar te spoelen en lekker zacht en glanzend te maken. En ik heb dik, snel droog, krullend haar.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ruisje schreef: Ik gebruik al jaren natuurazijn gemengd met water om zeepresten uit m'n haar te spoelen en lekker zacht en glanzend te maken. En ik heb dik, snel droog, krullend haar.
Hoeveel azijn/water gebruik je daarvoor?

Plaats reactie