Psyllium?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Psyllium?

tumtum
2-sterren
2-sterren

Bericht door tumtum »

Hoi San,
Volgens mij ligt het niet aan de kip of de kwartel. Kwartel heeft hij sowieso de laatste dagen niet gehad, maar ik heb daar ook nooit een specifieke reactie op gezien. Kip kan het ook niet zijn, dat verdraagt hij heel goed vanaf het begin. als het echt erg is met zijn diarree val ik dan ook altijd terug op kippenvleugels als de meest veilige keus. De dag voor hij nu weer diarree kreeg, heeft hij lam gehad. Dat zou het eventueel kunnen zijn want dat was vrij vet. Gisteren heeft hij daar nog een restje van gehad, maar dan tesamen met wat kip.
Ben net terug van een wandeling, zag dat zijn ontlasting alweer iets beter, is maar nog steeds brijig. ( het zou dus aan het lamsvlees kunnen liggen).  Hij lijdt er niet onder en is fit en actief.
Ik ga voorlopig door met de probiotica en Psyllium tot de uitslag van de wormtest er is, tenzij de diarree veel erger wordt. Zal ook even geen lamsvlees geven en kijken wat dat doet.
Papalou
5-sterren
5-sterren

Bericht door Papalou »

De vezels werken hier erg goed. Wel is het met de phylium zo dat je bij diarree het met weinig water moet geven en bij verstopping met veel water. Ik geef voor darmen ook gedroogde gewelde wortel door het eten. Maar dat is in Frankrijk misschien ook lastig te krijgen. Hoop dat je met ontlasting onderzoek iets verder komt!
tumtum
2-sterren
2-sterren

Bericht door tumtum »

Dank je Papalou. Op het moment gaat het heel goed. Na drie dagen probiotica plus psyllium geen sprake meer van diarree, keurig nette drollen! Niet te vroeg juichen maar ik hoop dat het zo blijft. Ga in elk geval drie weken op deze manier door, in afwachting van de testresultaten.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

tumtum schreef: Dag allemaal,
Gisterenavond begonnen met probiotica (halve dosering van volwassenen) èn Psyllium (theelepeltje). Had de bifidusyoghurt dus maar weggelaten.
Vanochtend had Fasco een beetje zachte drol, maar vanmiddag ineens weer een dunne vieze gele brij.
Weet niet of dat van die middelen kan komen, maar ga maar gewoon even door.
Heb ook gemaild met Het Woud, datkan ook vanuit Frankrijk dus dat is besteld.
Ik hoop toch dat het met de probiotica gaat lukken dit steeds terugkerend probleem op te lossen.
Ik heb naar aanleiding van dit topic ook Het Woud gemaild, zou echt fantastisch zijn als het ook vanuit Spanje kan!

Overigens ent ik mijn honden niet, ik woon in Spanje in de ´wildernis´, rabies is hier verplicht, maar ja, weinig kans dat ik gecontroleerd word (staat hier overigens een fikse boete op 1600 euro geloof ik), maar ik wil vooral Tequila absoluut niet meer enten.

Plaats reactie