hier een pup van 3,5 maanden.
We hebben haar vanaf 9 weken en de eerste week hebben we alleen kleine rondjes gelopen, 10-15 min. denk ik, maar vooral omdat we elk uur buiten moesten plassen op het hondenveldje. Daar een klein rondje, ook in de hoop dat je nog andere honden tegenkomt die ze kan leren kennen.
Toen zag ik al dat ze volop energie had en thuis vooral als een gek rondjes ging rennen in de tuin, met als gevolg dat ze steeds uitgleed en haar velletje openhaalde. Dus toen ging ze al snel mee met een klein rondje park, eerst aangelijnd (want als ze los ging dan rende ze gerust 3x het park rond en dat vond ik net te veel
Met 12 weken ging ze al af en toe mee met een rondje kanaal, ong 45 min. SOms tilden we haar nog stukken, maar als je dan een wurmende aal in je armen aan het dragen bent die eigenlijk liever wil lopen ..... ga dan maar lopen hoor.
Nu gaat ze soms mee met rondjes van 1, 5 uur. Niet elke dag, maar ze gaat nu 2 x per week. Ze kan dan lekker rennen en ravotten, gewoon op het veld, sommige stukken vast aan de lijn en andere stukken los en als een raket zo snel, maar ja, het blijft een windhond, ze is geboren om te rennen, we spelen niet met ballen of frisbees, maar juist rennen en ravotten ook met andere honden daar leert ze van.
Slapen doet ze dan weer als ze thuis is.....de rest van de dag

Zoals het een windhond betaamd!
Mijn mening is ook, kijk naar je hond en vooral de bouw en ras.
Het ene ras heeft meer beweging nodig dan de ander (bv een duitse dog,) zal ik nooit zo uitlaten als we met Lizz doen.
Ik weet niet hoe het met een kruising is als jullie hebben maar ik zou voorzichtig zijn met abrupte bewegingen, als ballen gooien end. Juist een pup is nog in de groei en het schokkende remmen om de bal te pakken is niet zo fijn voor groeiende botten en gewichten.
wat ook leuk is en niet zo druk en belastend is snoepjes verstoppen, in de tuin of huis. Daar zijn ze wel even mee bezig.
attje en puk schreef:
dank je wel voor jullie reacties...ik probeer er wel rust in te brengen buiten het wandelen om, alleen heeft meneer daar niet altijd zin in...in de bench pff dan ga ik blaffen en piepen, in mn mand op de gang echt niet dan krab ik aan de deur...maar ondanks dat let ik er wel op dat hij genoeg slaapt..t is inderdaad moeilijk om te zien wanneer het genoeg is, want hij gaat maar door en door en door..
Als hij gaat zitten of liggen tijdens het wandelen heb je eigenlijk al teveel gelopen en zou ik het korter of minder actief houden voor hem.
En als je de bench leuk genoeg maakt, lekker kluifje of gevulde kong oid erin leggen, hoeft hij niet te blaffen. Misschien vind hij de mand in de gang nog niet zo leuk, hij is dan alleen en kan je niet zien, je zou dat kunnen opbouwen net zoals bij de bench.
Ik weet niet waar ik het heb gehoord of gelezen, maar het schijnt dat je gedrag ook kan aanleren? als je nu de hele dag een wakkere hond hebt met veel aandacht vragen en jij beloond het, zal hij dat ook later zijn.. .... Maar ik kan het mis hebben hoor, ik ben windhonden gewend en die zijn gewoon niet zo heel druk aanwezig 8)
Veel plezier met je pup, geniet ervan, voor je het weet zijn ze groot (net als Lizz bij ons

)