hoe lang wandelen met een pup van 11 weken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe lang wandelen met een pup van 11 weken

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

pike schreef:
Iemand heeft mij ooit verteld: de 5 minuten regeling is voor de slechtste exemplaren van de beroerdste rassen en voor mensen met honden. Zodat die hun pup niet overnemen en in de vernieling werken. Hondenmensen weten wel waar ze de grens moeten leggen bij hun pup.
Dat vind ik nou een mooie  :)
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

Lizzy schreef: Als je dat met een Dalmaat pup doet, kun je je huis opnieuw inrichten en verbouwen.
Hahaha dat wilde ik net typen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik  houd er rekening mee, maar het is uiteraard niet zo dat ik met een stopwatch ga lopen. Ik let niet op 5 minuten. Ik houd meestal een beetje een bepaalde lengte aan en kijk naar de pup. En soms ziet een pup iets interessants waar je dan weer 5 minuten mee bezig bent etc  :biggrin2:
Maar in de tuin wordt ook genoeg gestruind, gespeeld etc. Vraag me dat dan altijd af 4 x per dag x minuten en dan, rustig houden ?  ;D
Alle pups hier hadden waren heel digitaal, aan of uit.  :biggrin2: Soms hebben we uit dan moeten forceren
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Esther Q schreef: Onze pups gaan hun goddelijke gang maar. Wel altijd op bosgrond. Ze rauzen wat af met zijn allen. Als ze moe zijn vallen ze om.
Zo heb ik het met je Shokootje ook gedaan. Bij hem had die 5-minutenregel ook geen effect gehad, want zodra we van een wandeling terugkwamen ging ie gezellig nog een uur rouwdouwen met Laika. Om daarna zielsgelukkig en volgekwijld een dutje te gaan doen. ;D
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef: Ik  houd er rekening mee, maar het is uiteraard niet zo dat ik met een stopwatch ga lopen. Ik let niet op 5 minuten. Ik houd meestal een beetje een bepaalde lengte aan en kijk naar de pup. En soms ziet een pup iets interessants waar je dan weer 5 minuten mee bezig bent etc  :biggrin2:
Maar in de tuin wordt ook genoeg gestruind, gespeeld etc. Vraag me dat dan altijd af 4 x per dag x minuten en dan, rustig houden ?  ;D
Alle pups hier hadden waren heel digitaal, aan of uit.  :biggrin2: Soms hebben we uit dan moeten forceren
O, maar 5 minuten snuffelen is geen 5 minuten lopen  :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: O, maar 5 minuten snuffelen is geen 5 minuten lopen  :biggrin2:
Ja precies daarom time ik ook niet, aangezien geen enkele pup van mij in een mooi gelijkmatig tempo naast me loopt  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef: Ja precies daarom time ik ook niet, aangezien geen enkele pup van mij in een mooi gelijkmatig tempo naast me loopt  :biggrin2:
Pup liep met mij  ::) :o 8)

Tot 7 maanden ben ik 3x plat op mijn gezicht gegaan. Daarna kwamen er oren op.  :P :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lil schreef: Pup liep met mij  ::) :o 8)

Tot 7 maanden ben ik 3x plat op mijn gezicht gegaan. Daarna kwamen er oren op.  :P :biggrin2:
Toen al?  :biggrin2: :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

pike schreef: Toen al?  :biggrin2: :biggrin2:
Toen heel erg, daarna is het die geweldig extreem goede hond met mega veel bekers geworden. Was hij niet zo'n extreme pup geweest, was ik nooit de hondensport in gegaan. Heb met andere honden ook niet kunnen bereiken als wat hij heeft bereikt (meerdere oorzaken). Helemaal goed gekomen met de kerel, maar velen denken dat hij altijd zo gehoorzaam en gemakkelijk is geweest.
en nu is hij hoogbejaard en dan luister je.... niet meer. Maar het was echt dat als ik ging wandelen mensen de mond open viel van verbazing zo goed luisterde hij. Op 100 m afstand gewoon dirigeren waar je hebben wilde, no problemo. Maar als pup  :-X En als hoogbejaarde  :-\
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Niet naar de 5 minuten regel gekeken wel naar het pupsels. Saartje nam als pup tijdens een wandeling zelf al wat rust, ging rustiger lopen beetje snuffelen en als ze moe was van de indrukken ging ze op haar kont zitten, geen beweging in te krijgen.  Dan droegen we haar een tijdje en kon ze weer een stukje mee wandelen

Teun moest afgeremd hij ging als een gek achter Saar aan, ging maar door en raakte soms helemaal overprikkelt, dit hebben we een paar keer aangezien.Daarna gewoon vaker maar wel korter met hem gaan lopen en verplichte benchrust anders ging hij niet slapen.

We hebben ook heus wel eens te lang gewandeld, maar als dit niet dagelijks/wekelijks gebeurt is het ook geen ramp.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike staat mij nog heel goed voor de geest. 40 minuten mocht hij lopen volgens de regeling. En hij was mee op vakantie. Nou, dan waren we al een uur met hem aan de wandel geweest door hei of bos of over strand voor we weer bij de auto waren. En dan wou die mafketel niet de auto in. Hij wou nog meer lopen  :-X  Ik vond het dan echt wel genoeg voor die slungelbungel, maar wat Pike zelf betrof kon een wandeling nooit lang genoeg duren. En dat geldt nog steeds trouwens ook al is hij inmiddels 12  :D

Plaats reactie