Voor de water/azijn gebruikte ik na shampoo, cremespoeling een lotion in het handdoekdroge haar. Zonder die lotion was het een hooihoop. De cremespoeling deed niks. Water/azijn haalt alle zeepresten uit het haar en maakt het zachter en glanzender dan die cremespoeling, maar mijn dikke en krullende haat heeft wat vettigs nodig om goed te zitten. Dus ik doe gewoon weer de lotion in het handdoekdroge haar.Doranto schreef: Waarom alleen de eerste keer? Heb je de volgende keren iets anders gedaan of werd het vanzelf anders?
wie gebruikt haarzeep?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: wie gebruikt haarzeep?
Ruisje schreef: Ik zou het zeker proberen! Dat Martine een ontplofte cavia op haar hoofd had (ik ook de eerste keer) komt omdat we beide dik, krullend haar hebben.
Ik heb met kort haar een afro
Nu het bijna een meter is, is het uitgezakt. De basis van mn haar is nog steeds vol en met volume.
Dit doe ik m'n handdoekdroge haar anders zou ik nog steeds met een cavia op m'n hoofd rondlopen.Martine-Tom schreef: Ah dat is geruststellend
Volgende x ga ik het sowieso weer gewoon doen hoor, heb er vanmorgen wel wat wax in gedaan...moest me onder de mensen begeven en met een ontplofte cavia op mijn hoofd zag ik dat niet zo zitten![]()
http://www.krullenenzo.nl/organic-root-stimulator-olive-oil-moist-lotion.html?___SID=U
-
Martine-Tom
Dat heb ik ook idd, nu is het schouderlang en dan zijn het "maar" pijpekrullen, vanaf half de rug word het slag.koekje schreef:
Ik heb met kort haar een afro
Nu het bijna een meter is, is het uitgezakt. De basis van mn haar is nog steeds vol en met volume.
@Ruisje, ik gebruik normaal altijd serum, dat ga ik er vanavond dan ook maar weer op smeren!
Moest ff op FB zoeken (Dacht dat wij al vriendjes waren
Ik heb gisteren ook een azijnspoeling gedaan met medium lang en krullend haar. Opzich werkt het prima, ik kon mijn haar ook uitkammen erna (wat zonder echt niet wil), maar of ik het prettiger vind als mijn cremspoeling (coconut van dr organic) weet ik nog niet.
-
Martine-Tom
Ja dat viel mij dus ook zo mee!marina schreef: Ik heb gisteren ook een azijnspoeling gedaan met medium lang en krullend haar. Opzich werkt het prima, ik kon mijn haar ook uitkammen erna (wat zonder echt niet wil), maar of ik het prettiger vind als mijn cremspoeling (coconut van dr organic) weet ik nog niet.
Zijn we dat niet meer ??? Nog niet zo lang geleden stuurde je een FR, vond ik vreemd, dacht ik dat we dat al waren.Martine-Tom schreef: Dat heb ik ook idd, nu is het schouderlang en dan zijn het "maar" pijpekrullen, vanaf half de rug word het slag.
@Ruisje, ik gebruik normaal altijd serum, dat ga ik er vanavond dan ook maar weer op smeren!
Moest ff op FB zoeken (Dacht dat wij al vriendjes waren) maar idd hebben wij ook hetzelfde soort haar zo te zien
![]()
Ik zit niet zoveel meer op FB, maar zal weer eens gaan kijken.
Interessant onderwerp, ben ook al even op zoek naar een alternatief. Kwam deze tegen op het www http://www.treehugger.com/organic-beaut ... later.html
Van het weekend maar eens gaan proberen begeef me dan niet onder de mensen (of alleen bekenden waar het niet veel bij uitmaakt)
Van het weekend maar eens gaan proberen begeef me dan niet onder de mensen (of alleen bekenden waar het niet veel bij uitmaakt)
Hoezo zag je dat niet zitten? ???Martine-Tom schreef: Ah dat is geruststellend
Volgende x ga ik het sowieso weer gewoon doen hoor, heb er vanmorgen wel wat wax in gedaan...moest me onder de mensen begeven en met een ontplofte cavia op mijn hoofd zag ik dat niet zo zitten![]()
Cavia's hebben een héél hoog aaibaarheidsgehalte hoor. En zéker de ontplofte versie
Je zou wat meer azijn kunnen gebruiken, of minder uitspoelen. Het is ook zo dat je haar een aantal weken nodig heeft om zich "aan te passen". Er zit nu nog veel chemische troep in wat er nog uit moet. Over een paar weken zal je haar veel zachter voelen.Kaela schreef: Ik heb vanmorgen gespoeld met biologische apelciderazijn. Ik had in een flesje een laag azijn gedaan en dan water erbij.
Het helpt inderdaad, het voelt fijner en was iets beter door te kammen. Maar het verschil was niet fantastisch. Maar, een ontplofte cavia ben ik ook niet geworden.
Moet ik de azijn minder verdunnen voor wat meer effect?
Ik gebruik op een liter water maar heel weinig troebele (biologische) appelazijn. Mijn haar is in natte toestand prima uit te kammen en heerlijk zacht nadat ik het met de föhn gedroogd heb.
Het kan ook nog aan de zeep zelf liggen. De haarwaszepen van bijvoorbeeld Savion hebben een verschillende "overvettingswaarde" en zijn zo geschikt voor verschillende haartypen als normaal haar, vet haar, droog haar, etc. Hoe lager de overvettingswaarde, hoe droger je haar na het wassen kan worden.
Gisteren de Werfzeepjes binnen gekregen en vanochtend gelijk de shampoozeep uitgeprobeerd. Tijdens het wassen voelt het wat stroever dan met gewone shampoo maar dat vind ik niet hinderlijk, alleen anders. Ik had eerst geprobeerd wat zeep aan mijn handen te doen, net als bij de lush-zeep maar dat werkt niet. Dat zal waarschijnlijk komen omdat de lush-zeep ook behoorlijk chemisch is. Je moet met deze zeep zelf, een paar keer over je haar gaan en dan wast het prima. Na het wassen heb ik het grondig uitgespoeld en als laatste een glas water met een scheut bio appelazijn er overheen gegoten. Dat heb ik niet meer nagespoeld.
Om het resultaat beter te kunnen zien heb ik het zonder schuimversteviger enzo droog geföhnd. Het is zacht, glanst mooi en ik heb volume!!
Met normale shampoo en crèmespoeling zat het altijd plat op mijn hoofd, dus dat is wel een groot verschil!
Ik denk dat ik straks alleen nog even een ietsepietsie 'invisible' gel erin kneed, want ik heb het graag wat stekelig (niet te netjes zeg maar).
Ik ben dik tevreden!
Om het resultaat beter te kunnen zien heb ik het zonder schuimversteviger enzo droog geföhnd. Het is zacht, glanst mooi en ik heb volume!!
Met normale shampoo en crèmespoeling zat het altijd plat op mijn hoofd, dus dat is wel een groot verschil!
Ik denk dat ik straks alleen nog even een ietsepietsie 'invisible' gel erin kneed, want ik heb het graag wat stekelig (niet te netjes zeg maar).
Ik ben dik tevreden!
Klinkt goed!
Bedankt voor het haarzeepwasverslag
Bedankt voor het haarzeepwasverslag
Graag gedaan 
Ik ga nu ook op de versteviging besparen want die heb ik niet meer nodig, dus voordeliger is het ook.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt als ik het langer gebruik, want dit was pas de eerste keer hè. Maar ik heb er wel vertrouwen in, want het voelt goed.
Ik ga nu ook op de versteviging besparen want die heb ik niet meer nodig, dus voordeliger is het ook.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt als ik het langer gebruik, want dit was pas de eerste keer hè. Maar ik heb er wel vertrouwen in, want het voelt goed.
Ik stond onder de douche en keek eens naar de plantenspuit met azijn... heb mijn haar er mee nagespoeld na het wassen, voelt prima aan nu!
Straks eens bij de tuinen kijken of ze haarzeep hebben.
Straks eens bij de tuinen kijken of ze haarzeep hebben.
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer: