Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

coby.p schreef: een vriendin van mij heeft, die gaat dus wel achteruit, helaas
een rot uitslag, als je dat blijkt te hebben, martine
Ik ben ook zeker achteruit gegaan hoor...oorspronkelijke diagnose 20 jaar geleden, toen had ik "maar" 2 slijmbeursontstekingen per jaar en af en toe wat pijn in mijn handen/polsen. Inmiddels al een paar hernia's achter de rug, luxeert mn kaak regelmatig, spieren die chronisch ontstkoken zijn, 4 keer gescheurde pezen/banden gehad en her en der al wat artrose...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Jubel jubel! De kans is heeeeeeeeeeeeeel groot dat t allemaal goed komt, dus ik hoef vanmiddag niet nog in alle haast alles overnieuw gaan doen, want als het goed is staat alles morgen terug op z'n plek  :D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Sterkte Nyncke,
En Martine ook.

Hier begitn eindelijk mijn hoofdpijn af te nemen. Verveel me te pletter maar zo gauw ik iets doe, krij ik er weer vanzelf van langs...
En dan nu nog een elctricien vinden, andere gaat niet door die binnen 3 weken kan komen, want dan wordt de keuken geplaatst pfffff. Zal blij zijn als dat allemaal geregled is, want is zo kortdag  :(
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Martine-Tom schreef: Ik ben ook zeker achteruit gegaan hoor...oorspronkelijke diagnose 20 jaar geleden, toen had ik "maar" 2 slijmbeursontstekingen per jaar en af en toe wat pijn in mijn handen/polsen. Inmiddels al een paar hernia's achter de rug, luxeert mn kaak regelmatig, spieren die chronisch ontstkoken zijn, 4 keer gescheurde pezen/banden gehad en her en der al wat artrose...
Hiernaast heb ik ook nog luxerende schouders en heupen... Artrose heb ik al (ben bijna 28 nu, dus niet echt fijn...)

@Michiel: Ik deed al Mensendieck vanwege de klachten, dus geen revalidatie ná de diagnose. Wel het advies om verantwoord te gaan/blijven bewegen en vooral genoeg spiermassa te behouden. Ik wandel daarom minimaal 7km per dag, naast de oefeningen voor rug, heupen en schouders. Daarmee hou ik het vol... Een paar dagen geen oefeningen doen resulteert bijna altijd in een ontsteking  >:(
Martine-Tom

Lizetta schreef: Hiernaast heb ik ook nog luxerende schouders en heupen... Artrose heb ik al (ben bijna 28 nu, dus niet echt fijn...)

@Michiel: Ik deed al Mensendieck vanwege de klachten, dus geen revalidatie ná de diagnose. Wel het advies om verantwoord te gaan/blijven bewegen en vooral genoeg spiermassa te behouden. Ik wandel daarom minimaal 7km per dag, naast de oefeningen voor rug, heupen en schouders. Daarmee hou ik het vol... Een paar dagen geen oefeningen doen resulteert bijna altijd in een ontsteking  >:(
Ja fijn is dat he  :-\
Ooit eens fysio fitness geprobeerd, kreeg een beginnende fysio die niet zo geloofde in HMS bij mij, ik voel niet wanneer ik overstrek dus heb dan een fysio nodig die dat in de gaten houd, resultaat was oa een slijmbeursontsteking in mijn heup  >:(
Heupen en schouders luxeren gelukkig niet, schouder heel af en toe maar die kan ik zelf terug zetten, bij mij houden die 2 het op ontsteken gelukkig.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Bericht door Nadia »

Uurtje met de honden gelopen/getraind. Dwayne slaapt. Net wat gegeten. Wilde nu even huishoudelijk gaan doen. Maar er zit een hond bij me op schoot. Hmmm probleem :p
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Bericht door EliScooby »

Lizetta schreef: Hiernaast heb ik ook nog luxerende schouders en heupen... Artrose heb ik al (ben bijna 28 nu, dus niet echt fijn...)

Gek hoe dat dan verschilt soms. Maxi mag niet meer electrisch naar het zkh fietsen 3km verderop (kou, wind, tijdsduur), 5 min lopen per keer en 3 min fietsen op de hometrainer daar. Dit bouwen ze dan langzaam op met 20 sec per week. Nu is ze wel iets ouder dan jij toen de diagnose kwam, dus nog meer slijtage. Die 7 km zal ze waarschijnlijk en helaas niet meer kunnen lopen, count your blessings ;-)

Haar topsport vroeger heeft haar gespierd gemaakt, maar ook voor gezorgd dat de slijtage harder is gegaan. En nu ze sinds afgelopen zomer de diagnose heeft gekregen is ze na 6 weken voortraject een traject van 18 weken in gegaan.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Sterkte Nynke  :-* :bigarmhug:

Vier dagen vrij; ook echt aan toe
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Nynke schreef: Vandaag is het alweer 14 jaar geleden dat mijn moeder plotseling overleden is  :'( :'(  Ineens grijpt het me dan weer bij de keel  :'( :'(  De pure paniek, ongeloof, vreselijk was het  :'( :'( :'(
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Mieke L. schreef: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
:-* :-* :-*

OT: De laatste jongen/man die ik vanmiddag thuis bracht vertelde me dat zijn vader vannacht overleden is  :'( :'( 
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Anne in Duitslant schreef: Daar denken ze bij mij nu ook aan, EDS.
Kijk nou, ik blijk ineens enge ziektes te hebben waar ik nog nooit van heb gehoord! *gaat onmiddellijk met een therapeutisch wijntje en de afstandsbediening op bed liggen*
Martine-Tom

Anne in Duitsland schreef: Kijk nou, ik blijk ineens enge ziektes te hebben waar ik nog nooit van heb gehoord! *gaat onmiddellijk met een therapeutisch wijntje en de afstandsbediening op bed liggen*
Dat is niet goed voor je hoor, krijg je rugpijn van van teveel liggen  :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Anne in Duitslant schreef: Dat is niet goed voor je hoor, krijg je rugpijn van van teveel liggen  :biggrin2:
Ik zal mijn lijden waardig en meeslepend dragen. Met de hand waar ik geen glas wijn mee vasthoud. :P
Martine-Tom

Anne in Duitsland schreef: Ik zal mijn lijden waardig en meeslepend dragen. Met de hand waar ik geen glas wijn mee vasthoud. :P
Niet te vol schenken...je hebt ook last van tremoren in je handen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom in Nederland schreef: Niet te vol schenken...je hebt ook last van tremoren in je handen!
Leuke nieuwe forumnaam heb je! :biggrin2:

Gesloten