wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik ga ook meedoen aan de barfplaats trend  8) Ik heb de haarzeep van helemaal shea besteld en nog wat andere dingetjes  :-[ Het wordt gewoon naar Spanje opgestuurd  :D Ik wilde al langere tijd overgaan op meer natuurlijke producten, ik ben benieuwd hoe het bevalt en het fijne van zo´n zeepbar is dat het lang meegaat, dus dan is het niet zo duur. Ik heb heel veel fijn en super stijl haar, één grote haarmassa noemde de kapper in Nederland het toen hij mijn haar kort knipte, maar ik heb totaal geen volume en het is altijd super glad en sluik en ik heb last van een hele droge hoofdhuid. Sinds ik geen dreads meer heb ben ik geen dag meer tevreden geweest met mijn haar  :( Voor mij is iedere dag een bad hair day  >:(

Azijn doe ik niet aan, dat vind ik zo vies ruiken :-X
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Laura2004 schreef: Azijn doe ik niet aan, dat vind ik zo vies ruiken :-X
De bio appelazijn ruikt echt niet vies hoor. En anders doe je er toch een drupje etherische olie in die je lekker vindt. Lavendel bv. is heel mild en ruikt lekker.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dit vond ik op de site van Werfzeep:

Haarspoeling:

Meng biologische appelciderazijn met een paar druppels etherische oliën naar keuze, bijvoorbeeld lavendel en sinaasappelolie, deze maken samen dat de azijn lekker zacht geurt. Tea tree en tijmolie zijn sterk anti-septisch en kunnen goed helpen bij hoofdhuidklachten. Giet een scheut van het azijnmengsel in een leeg 200ml glas en vul dit onder de douche aan met water. Giet de spoeling over je haar, laat het even intrekken en was het goed uit.

Ter ondersteuning van een gezonde hoofdhuid kun je rozemarijn en berkenblad aan de azijn toevoegen. Hieronder volgt een eenvoudig recept.

Recept voor kruidenhaarspoeling:

Doe in een schone glazen pot 10 gram gedroogde rozemarijn, 10 gram gedroogde berkenblad en vul het af met 200 ml appelciderazijn. Laat dit een maand trekken en filter het aftreksel door een gestreken kaasdoek. Giet het in een schone fles en doe er etherische olie naar keuze bij.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

hannabelgje schreef: Hoe werkt dat precies? Los je dat eerst op in water of gebruik je gewoon de kristallen?
Ik heb twee kleine bakjes, in een doe ik de baking soda en dat los ik op onder de douche. Het ontvet maar maakt het niet heel droog, alleen wordt het er wat touwig van en daarvoor gebruik is het andere bakje puur troebele appelazijn en daarmee spoel ik het na, dan wordt het weer zacht.
Dat doe ik ongeveer 2-3x per week.

En verder gebruik ik helemaal niets aan zepen, shampoo's of andere substanties. Ik poets ook mijn tanden met baking soda.
Als ik een droge huid krijg, wat bijna niet meer het geval is, doe ik er hennepolie op. Ik heb het idee dat het van kokosolie alleen maar meer uitdroogt.

En dus ook geen kleur meer in mijn haar. Alleen word je dan wel ineens grijs...............
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Hitam schreef: En dus ook geen kleur meer in mijn haar. Alleen word je dan wel ineens grijs...............
Hahaha, dat gaat bij mij dus ook gebeuren. Ben sinds een maand ongeveer gestopt met verven  :P
Ik verf al jaren en weet niet eens mijn eigen kleur meer. Wel spannend  :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik ga het dit weekend ook eens uitproberen. Ik heb altijd baking soda in huis voor de was en bio appelazijn heb ik ook staan. Ik heb alleen altijd maar weinig tijd om mijn haar te wassen. Maar ik werk nog maar vier dagen en dan heb ik helaas weer tijd genoeg. [emoji55]
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef: Ik ga het dit weekend ook eens uitproberen. Ik heb altijd baking soda in huis voor de was en bio appelazijn heb ik ook staan. Ik heb alleen altijd maar weinig tijd om mijn haar te wassen. Maar ik werk nog maar vier dagen en dan heb ik helaas weer tijd genoeg. [emoji55]
Wat doe je daar dan mee? Gebruik je dat i.p.v. waspoeder?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nee bij het waspoeder
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef: Nee bij het waspoeder
Waarom?

edit: Heb er ff op gegoogled, heb het al gevonden ;-)
Laatst gewijzigd door doranto op vr 23 jan 2015, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Even nog een vraagje.
Zit er nog verschil tussen het ene merk baking soda en het andere? Wat is een goed merk?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Hitam schreef: En dus ook geen kleur meer in mijn haar. Alleen word je dan wel ineens grijs...............
Doranto schreef: Hahaha, dat gaat bij mij dus ook gebeuren. Ben sinds een maand ongeveer gestopt met verven  :P
Ik verf al jaren en weet niet eens mijn eigen kleur meer. Wel spannend  :biggrin2:
Ik verf mijn haar al anderhalf jar niet meer zwart. Ik zie nu dus ook ineens hier en daar en daar en daar een grijzezilverkleurige haar
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Er was geen andere zeep dan marseille zeep dus dan die maar eens proberen. En als dat niks wordt eens langs het natuur cosmetica winkeltje die zag ik ineens zitten toen ik er voorbij liep.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

eelke schreef: Er was geen andere zeep dan marseille zeep dus dan die maar eens proberen. En als dat niks wordt eens langs het natuur cosmetica winkeltje die zag ik ineens zitten toen ik er voorbij liep.
Ik heb het via internet besteld. De zeep van Werfzeep pakken ze zodanig in dat het door de brievenbus past. Scheelt in portokosten  ;)
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Bij Louland kan je ook heerlijke haarzepen bestellen.
Ze hebben ze zelfs speciaal voor honden. ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

http://blog.kanelstrand.com/2014/01/bak ... -hair.html

Hmm niet iedereen is positief erover.

Plaats reactie