Wat is daar dan het voordeel van in vergelijking met gewone shampoo?K&D schreef: Lush kan ik nog proberen. Vandaag maar weer met 'gewone' shampoo gewassen zonder masseren. Hoofdhuid voelt nog lekker aan van de zeep van gisteren. Ik wil sowieso een blok lush kopen om er vloeibare zeep mee te maken.
wie gebruikt haarzeep?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: wie gebruikt haarzeep?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Heb vandaag ook nagespoeld met azijn + water (200 ml azijn + 400 ml water). Inderdaad: wel meer volume, maar ook wat touwachtig. Had als shampoo eentje van Urtekram gebruikt (heb er meerdere, allemaal biologisch). Wel kwamen ineens mijn natuurlijke krullen terug!
Blijkbaar zakt mijn haar toch behoorlijk uit van alleen shampoo (verder doe ik er nooit iets in). Ben benieuwd hoe lang mijn hoofdhuid nu niet-vettig blijft. Ik was mijn haar nu om de dag, maar zou dat graag om de 2-3 dagen maken. Wordt vervolgd...
Ik vind persoonlijk 200 ml. azijn op 400 ml. water wel heel erg veel. Misschien als je de azijn wat verder verdunt, je haar minder 'touwachtig' wordt?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, ik had begrepen dat je haar juist touwachtig wordt als je er te weinig azijn in doet? Het mengsel was nu dus 1/3 azijn. Misschien de volgende keer maar 1/4 proberen.Doranto schreef: Ik vind persoonlijk 200 ml. azijn op 400 ml. water wel heel erg veel. Misschien als je de azijn wat verder verdunt, je haar minder 'touwachtig' wordt?
Geen. Is bedoeld als handzeepDoranto schreef: Wat is daar dan het voordeel van in vergelijking met gewone shampoo?
Ok, wat is dáár het voordeel van dan? Vloeibare handzeep is toch gewoon te koop?K&D schreef: Geen. Is bedoeld als handzeep![]()
Een kwart azijn vind ik persoonlijk nóg erg veel. De makers van Werfzeep, adviseren een scheut in een 200 ml. glas en dat dan opvullen onder de douche met water. Op pagina 7 van dit topic heb ik een stukje hierover van hun website gekopieerd.Anne in Duitsland schreef: O, ik had begrepen dat je haar juist touwachtig wordt als je er te weinig azijn in doet? Het mengsel was nu dus 1/3 azijn. Misschien de volgende keer maar 1/4 proberen.
Zelf heb ik bio appelazijn genomen in een glas water en het naderhand niet uitgespoeld. Ik had toen ik mijn haar had gedroogd veel volume (zonder schuimversteviger of iets dergelijks!), mijn haar was heel zacht en glansde.
Ik denk dat wanneer je shampoo van bijvoorbeeld Urtekram gebruikt, je misschien nog wel minder azijn kunt nemen, want dat is waarschijnlijk minder alkalisch dan vaste haarzeep.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 25 jan 2015, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Heb het even opgespeurd. Vooral dat rozemarijn-berkenbladmengsel lijkt me heerlijk! Ga ik zeker maken wanneer er weer blaadjes aan de boom zitten!Doranto schreef: Een kwart azijn vind ik persoonlijk nóg erg veel. De makers van Werfzeep, adviseren een scheut in een 200 ml. glas en dat dan opvullen onder de douche met water. Op pagina 7 van dit topic heb ik een stukje hierover van hun website gekopieerd.
Zelf heb ik bio appelazijn genomen in een glas water en het naderhand niet uitgespoeld. Ik had toen ik mijn haar had gedroogd veel volume (zonder schuimversteviger of iets dergelijks!), mijn haar was heel zacht en glansde.
Ik denk dat wanneer je shampoo van bijvoorbeeld Urtekram gebruikt, je misschien nog wel minder azijn kunt nemen, want dat is waarschijnlijk minder alkalisch dan vaste haarzeep.
Ik heb net mijn haar gewassen met de zeep die ik heb van de Traay....Is wel geen haarzeep maar ik ben benieuwd wat dit met mijn haar doet
Heb niet nagespoeld met azijn, m'n haar voelde met afdrogen wat stroef maar kwam er met de kam zo doorheen. Nu kijken hoe het voelt als ik morgen uit bed kom en het in model wil gaan brengen.
+1Doranto schreef: Ik vind persoonlijk 200 ml. azijn op 400 ml. water wel heel erg veel. Misschien als je de azijn wat verder verdunt, je haar minder 'touwachtig' wordt?
Op 1 liter water gebruik ik 3-5 eetlepels biologische troebele appelazijn. Dat is meer dan genoeg.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dan zal ik het de volgende keer met minder azijn proberen. Het touwerige is er nu trouwens wel wat af. Heb ondertussen ook haarzeep bij Savion besteld; ben heel benieuwd!Mowgli schreef: +1
Op 1 liter water gebruik ik 3-5 eetlepels biologische troebele appelazijn. Dat is meer dan genoeg.
Op de website van Lush kan ik de gezichtzeep niet terug vinden. Zal morgen even op het etiket kijken maar het is een vit E zeep met rogge dingetjes (dacht ik) het is net een plak roggebrood en het ruikt ook een beetje zo 
SPannend! Welke heb je besteld? Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe lading bestellen, mijn laatste stuk haarzeep gaat nu richting einde.Anne in Duitsland schreef: Dan zal ik het de volgende keer met minder azijn proberen. Het touwerige is er nu trouwens wel wat af. Heb ondertussen ook haarzeep bij Savion besteld; ben heel benieuwd!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb gekozen voor Haarwaschseife Henna, Körperbalsam - Rose, een Seifenkissen aus Luffa en een stuk Lavendelzeep om te wassen. Ben dol op lavendel namelijk...Mowgli schreef: SPannend! Welke heb je besteld? Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe lading bestellen, mijn laatste stuk haarzeep gaat nu richting einde.
Ben best tevreden over de Marseille zeep in combi met de azijn geloof ik! T wordt er niet slechter op vergeleken met shampoo in iedergeval, ik denk zelfs beter, maar ik heb nog niet mijn hele riedeltje van wassen, fohnen en mouse en lak enzo gehad.
Volgens mij had ik zaterdag al meer volume, net niet handig want ik moest t onder een pruik verstoppen
Voor mn haar en huid wel ff fijn dat het tot rust komt zonder troep, volgende week wordt er permanent ingeknald
Volgens mij had ik zaterdag al meer volume, net niet handig want ik moest t onder een pruik verstoppen
Voor mn haar en huid wel ff fijn dat het tot rust komt zonder troep, volgende week wordt er permanent ingeknald