Anne in Duitsland schreef:
Dan zal ik het de volgende keer met minder azijn proberen. Het touwerige is er nu trouwens wel wat af. Heb ondertussen ook haarzeep bij Savion besteld; ben heel benieuwd!
Als ik nog in Dld. zou wonen, zou ik die ook gaan bestellen!
Hier in Nederland is dat echter vanwege de verzendkosten een heel stuk prijziger als bijvoorbeeld Werfzeep, daarom heb ik voor de laatste gekozen. Ik denk dat ze beiden even goed zijn.
Doranto schreef:
Als ik nog in Dld. zou wonen, zou ik die ook gaan bestellen!
Hier in Nederland is dat echter vanwege de verzendkosten een heel stuk prijziger als bijvoorbeeld Werfzeep, daarom heb ik voor de laatste gekozen. Ik denk dat ze beiden even goed zijn.
Hee, die site had ik dus gemist. Ik dacht dat ik het alleen via de Duitse site kon bestellen.
Bedankt voor de link! Ik heb hem meteen opgeslagen.
Ik ben tot nu toe heel tevreden over de Werfzeep hoor, maar altijd leuk om eens af te wisselen.
Edit: Ik zie net, dat ze wel véél minder keus hebben dan op de site: http://www.savion.de
Laatst gewijzigd door doranto op ma 26 jan 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend haartjes gewassen met de Henna van Savion - voelde heerlijk en schuimt goed! Toen water met een scheutje azijn erdoor, en zowaar: geen bos touw op het hoofd. Helemaal goed beoordelen kan ik het nog niet, omdat ik mijn haren moest föhnen (moest meteen de deur uit met de honden) en dan is het effect altijd anders dan wanneer ik het aan de lucht laat drogen. De natuurlijke krul zat er daardoor ook niet meer in vandaag, maar nogmaals, of dat blijvend is, moet ik uitproberen wanneer ik m'n haar gewoon laat opdrogen.
Maar de Savion-spulletjes zijn heerlijk. Die bodybalsem - zalig zacht!
Ik heb ooit gehoord van een test die bewijst dat alles wat je op je huid doet, ook in je lichaam komt.
De test was als volgt: Neem een teentje knoflook en snijdt dat door. Wrijf met het snijvlak over je voetzool. Met een klein half uurtje ruikt je adem naar knoflook! Het is dan dus kennelijk door je voetzolen in je bloedbaan gekomen en dus ook in je longen. Ik vond dit wel een eyeopener.
De gangbare gedachte is echter dat producten voor uitwendig gebruik minder zuiver mogen zijn omdat het minder gevaarlijk zou zijn.
Ik smeer zo mogelijk alleen producten op mijn huid waarvan de ingrediënten eetbaar zijn. Daarom heb ik voor Werfzeep gekozen. Savion zou ik echter ook zo gebruiken.
Laatst gewijzigd door doranto op di 27 jan 2015, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Duitsland schreef:
Ik heb gekozen voor Haarwaschseife Henna, Körperbalsam - Rose, een Seifenkissen aus Luffa en een stuk Lavendelzeep om te wassen. Ben dol op lavendel namelijk... De Henna kleurt niet maar geef wel volume. Ben benieuwd! Ik stond er echt van te kijken gisteren dat ik ineens weer een bos krullen had!
Ik gebruik nu ook de henna haarzeep. Die met brandnetel en rozemarijn is trouwens ook erg lekker! De lavendelzeep is heerlijk (en de rozen en sandelhout trouwens ook), maar ik geloof niet dat ik die nog bestel. De douchegel van Alnatura werkt ook prima bij mij en is iets goedkoper
Doranto schreef:
Hee, die site had ik dus gemist. Ik dacht dat ik het alleen via de Duitse site kon bestellen.
Bedankt voor de link! Ik heb hem meteen opgeslagen.
Ik ben tot nu toe heel tevreden over de Werfzeep hoor, maar altijd leuk om eens af te wisselen.
Edit: Ik zie net, dat ze wel véél minder keus hebben dan op de site: http://www.savion.de
Misschien kun je een lijntje Leipzig - Nederland opzetten als je Anne in D lief aankijkt
Mowgli schreef:
Misschien kun je een lijntje Leipzig - Nederland opzetten als je Anne in D lief aankijkt
Ik denk dat gewoon op laten sturen simpeler is. Zo'n vermogen zal dat nu ook weer niet zijn.
Ik heb inmiddels van Werfzeep de honing-, lavendel-, karité- en shampoozeep. Die ga ik eerst maar eens gebruiken.
Mijn zeepjes zijn binnen, ik ben benieuwd! Morgen voor het eerst wassen en ik overweeg toch om na te spoelen met azijn, maar ja, dat heb ik nog niet in huis.
Weer mijn haar gewassen met zeep van de traay. (Is dus geen haarzeep maar gewoon om je mee te wassen) En daarna was water/azijn door het haar gespoeld.
Mijn haar begint nu op te drogen en ik heb normaal wel wat slag in m'n haar....nu zijn het echte krullen