Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Iemand een idee?!
Ik werk 3 dagen (dagdelen) in de week. Woensdagmiddag/avond is daar 1 dag van. Dit is ook de dag dat de honden alleen thuis blijven. Ik vertrek tegen 12.30 en mijn vriend is tegen 16.30 weer thuis.
De andere dagen zijn de honden bij mijn ouders. Elke woensdagochtend verloopt hetzelfde en ook bijna hetzelfde als andere dagen dat ik gewoon thuis ben. De honden lopen hun zelfde uitlaatronde, zo rond dezelfde tijd, krijgen zelfde tijd eten... Wat anders is, zijn wat dingen zoals brood klaarmaken en wat dingen voor het avondeten klaarzetten. Tous is dus elke woensdagochtend misselijk. We komen thuis, hij eet zijn bak leeg en echt 5 tot 10 minuten later staat tie kwijlend, slikkend en bek aflikkend naast me. Ik geef hem dan okugest en tegen de tijd dat ik wegga is het wel afgezakt. Via de webcam kijkt mijn vriend dan naar de honden en Tous is over het algemeen rustig dan. Soms een blaf maar voornamelijk ligt hij op zijn plaats wat te doezelen, wat naar buiten te kijken. Is wel allert op geluid en is uitzinnig als mijn vriend thuis komt.
Heel af en toe heeft hij dit ook op andere dagen maar het is al-tijd op woensdag....
Ik snap er echt niets van :-\
En ja...het is nu ook woensdagochtend...en ja... hij is nu ook misselijk :-\
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

zurca schreef: Iemand een idee?!
Ik werk 3 dagen (dagdelen) in de week. Woensdagmiddag/avond is daar 1 dag van. Dit is ook de dag dat de honden alleen thuis blijven. Ik vertrek tegen 12.30 en mijn vriend is tegen 16.30 weer thuis.
De andere dagen zijn de honden bij mijn ouders. Elke woensdagochtend verloopt hetzelfde en ook bijna hetzelfde als andere dagen dat ik gewoon thuis ben. De honden lopen hun zelfde uitlaatronde, zo rond dezelfde tijd, krijgen zelfde tijd eten... Wat anders is, zijn wat dingen zoals brood klaarmaken en wat dingen voor het avondeten klaarzetten. Tous is dus elke woensdagochtend misselijk. We komen thuis, hij eet zijn bak leeg en echt 5 tot 10 minuten later staat tie kwijlend, slikkend en bek aflikkend naast me. Ik geef hem dan okugest en tegen de tijd dat ik wegga is het wel afgezakt. Via de webcam kijkt mijn vriend dan naar de honden en Tous is over het algemeen rustig dan. Soms een blaf maar voornamelijk ligt hij op zijn plaats wat te doezelen, wat naar buiten te kijken. Is wel allert op geluid en is uitzinnig als mijn vriend thuis komt.
Heel af en toe heeft hij dit ook op andere dagen maar het is al-tijd op woensdag....
Ik snap er echt niets van :-\
En ja...het is nu ook woensdagochtend...en ja... hij is nu ook misselijk :-\
Ze zijn dus eigenlijk nooit alleen, behalve dan de woensdag middag??
Als dat zo is, dan zou ik toch denken dat Tous er wat moeite mee heeft om die paar uurtjes alleen te zijn.
Kaio schreef:
Wat moedervlekken in hals en gezicht weggehaald waar ik regelmatig last van had en sommige groeiden. Verder niks aan de hand met ze, maar toch. In het gezicht een onder het oog en 2 op mijn lip aan beide kanten. Nouja manlief moest gisteren naar de winkel voor rietjes want ik had zo een dorst en kon dus niet drinken  ;D Dat is lastig zeg!
Doet nog steeds wel pijn maar is al beter dan gister  :)
Fijn dat het iets beter gaat.
Ik mag vrijdag naar de huisarts voor 2 plekken, 1 op mijn wang en 1 in mijn nek.
Die op mijn wang zit er al zo lang ik me kan herinneren, maar hij veranderd van kleur en structuur en wordt groter. En dat hoort niet, dus de huisarts mag er even naar kijken  :-[
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Is hij een "mama's kindje"?
Zou hij niet gewoon voorvoelen dat je weggaat en daar gestresst van raken?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Tous heeft inderdaad een verleden met alleen thuis blijven. Dat vind hij moeilijk. Dat hij nu de woensdagmiddag alleen thuis kan blijven is wel de grens. Als ik boodschappen ga doen dan blijft hij ook alleen thuis. De ene keer gaat beter dan een andere keer. soms is het al blaffen nog voor ik weg ben, soms komt tie slaapdronken van de bank als ik weer thuis kom. De webcam staat nu al een tijdje aan op de woensdagmiddag. En eigenlijk vertoont hij dan weinig stress. Ja je ziet dat hij niet 100% op zijn gemak is want zodra hij iets hoort is hij alert maar hij ligt verder gewoon op zijn plaats, blaft geen uren achter elkaar, slaapt wat...
Om hem te ondersteunen geef ik, met tussenpauzes, Puur rust. Omdat ik dacht dat hij daar miss. misselijk van zou worden ben ik daar sinds een week meegstopt. Voor vandaag heeft dat dus niets geholpen....
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

zurca schreef: Tous heeft inderdaad een verleden met alleen thuis blijven. Dat vind hij moeilijk. Dat hij nu de woensdagmiddag alleen thuis kan blijven is wel de grens. Als ik boodschappen ga doen dan blijft hij ook alleen thuis. De ene keer gaat beter dan een andere keer. soms is het al blaffen nog voor ik weg ben, soms komt tie slaapdronken van de bank als ik weer thuis kom. De webcam staat nu al een tijdje aan op de woensdagmiddag. En eigenlijk vertoont hij dan weinig stress. Ja je ziet dat hij niet 100% op zijn gemak is want zodra hij iets hoort is hij alert maar hij ligt verder gewoon op zijn plaats, blaft geen uren achter elkaar, slaapt wat...
Om hem te ondersteunen geef ik, met tussenpauzes, Puur rust. Omdat ik dacht dat hij daar miss. misselijk van zou worden ben ik daar sinds een week meegstopt. Voor vandaag heeft dat dus niets geholpen....
Tja als ik het zo lees (maar pin me er niet op vast hoor) denk ik dat zn misselijkheid te maken heeft met het alleen blijven.
Zou je ze een kong of iets kunnen geven als je weg gaat? Of je brood/avond eten al iets mee doen op dinsdag avond bv. Zeg maar om de routine die je anders hebt op de woensdag te doorbreken. Want ook al doe je dit alleen op woensdag, ik denk dat er al wel een link is gelegd  :-\
Martine-Tom

Sammy1980 schreef: Tja als ik het zo lees (maar pin me er niet op vast hoor) denk ik dat zn misselijkheid te maken heeft met het alleen blijven.
Zou je ze een kong of iets kunnen geven als je weg gaat? Of je brood/avond eten al iets mee doen op dinsdag avond bv. Zeg maar om de routine die je anders hebt op de woensdag te doorbreken. Want ook al doe je dit alleen op woensdag, ik denk dat er al wel een link is gelegd  :-\
Dat zou ik ook proberen, en dan niet elke week hetzelfde, en ook op de overige dagen niet altijd hetzelfde, proberen om er geen routine in te krijgen zodat hij niet kan anticiperen...al lijkt me dat ook weer heel moeilijk...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Tous is meester in het leggen van linken :-X Ik zou dus die dingen die ik op woensdag anders doe op de dinsdagavond kunnen doen maar dan zal er iets anders komen waardoor hij weet "vandaag is het woensdag". Zo liet ik in het begin de radio voor hem aan. Radio aan werd dus "ze gaat weg". Ik probeer dus zo snel mogelijk, zonder routine, weg te gaan. Ook met boodschappen doen. Dus zorgen dat in de ochtend de fiets al buiten staat met boodschappentassen. Dat ik mn schoenen al ver voor ik wegga aan heb. Dit soort dingen ook doe als ik helemaal niet wegga. Fiets staat dus regelmatig voor niets buiten etc. ::)
Nu zou ik de honden ook op de woensdag naar mijn ouders kunnen doen maar dat wil ik dus niet. We hebben er zo lang, jaren, over gedaan om tot dit punt te komen. Ik wil nu niet die stap terug doen.
Hij ligt nu naast me opde bank te slapen, de ergste misselijkheid lijkt over.... (3 okugest later) en ik vertrek zo...
Maar volgende week zal ik broodklaarmaken enzo eens op de dinsdagavond doen....(de misselijkheid komt overgens al voor ik aan de "woensdagochtenroutine" begin.)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Martine-Tom schreef: Dat zou ik ook proberen, en dan niet elke week hetzelfde, en ook op de overige dagen niet altijd hetzelfde, proberen om er geen routine in te krijgen zodat hij niet kan anticiperen...al lijkt me dat ook weer heel moeilijk...
Dat is inderdaad heel moeilijk en probeer ik al zoveel mogelijk. Maar helaas is er altijd wel iets waaraan hij weet " nu moet ik alleen blijven" :-X
Martine-Tom

zurca schreef: Dat is inderdaad heel moeilijk en probeer ik al zoveel mogelijk. Maar helaas is er altijd wel iets waaraan hij weet " nu moet ik alleen blijven" :-X
Ik herken het hoor, Tom is ook zo, hoe ik het ook wend of keer...ooit moet ik een keer tas pakken, schoenen en jas aan en dat is voor hem teken dat ik wegga dus stress...
Hij spuugt gelukkig niet maar heb me er maar bij neer gelegd dat hij altijd blijft hyperen als ie alleen moet blijven, hoor van buren dat het een paar minuten is en dan is ie stil...vind ik dan net acceptabel...
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Liesbeth ik heb het opgegeven om weg te gaan zonder linken te laten leggen bij Joep. Dat lukt me dus echt niet. En ik weet inmiddels dat het uit mezelf komt. Joep voelt mijn onrust als ik wegga zonder hem, hij "ziet" aan mijn gedrag dat hij alleen moet blijven en dat ik daar moeite mee heb. Hijzelf is inmiddels zover dat hij het best wel kan, maar idd net als Tous verdubbeld (dat zeker) hij wel zijn waakzaamheid en alertheid. Als ik hem film ligt hij rustig te slapen, maar hij kan ook zomaar (voor mijn gevoel) ineens overeind schieten omdat hij dan wat hoort. Of hij daar al dan niet op reageert ligt heel erg aan wat hij hoort, dat heb ik ook geleerd door het bestuderen van al die filmpjes.

Ik ben opgehouden met filmen, want dat leverde me ook stress op. Ik weet dat hij huilt als een wolf als ik weg ben en dat Joris "gezellig" meedoet. Ik weet ook dat het nooit langer dan een minuut duurt en dat het soms wel een keer vaker gebeurt. 's Avonds alleen is absoluut geen optie, dan blaft hij bij het minste of geringste, dus dan hebben wij altijd oppas. Mijn probleem zat hem vooral in het feit dat de buurman weleens aangaf dat ze de honden hoorden. Toen ik eenmaal de duur en frequentie wist, heb ik aangegeven bij hun dat een kind (of meerdere) meer lawaai zouden hebben gegeven. Nog steeds laat ik ze minimaal alleen in huis, 90% van de tijd liggen ze achterin de auto en dat gaat altijd prima. Maar je soms moet je wat en ja.... dan weet Joep dus direct dat ik met lichte stress ga vertrekken.... :-[ :-[ :-[

Wat ik dus eigenlijk wilde vertellen is dat ik denk dat het bij Tous niet anders is. Weet helemaal niet of je het onbewust toch vervelend vindt om hem alleen te laten, maar ik schat in dat hij feilloos weet dat je weggaat.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Op het strand een enorme hagelbui op ons hoofd gekregen, Flow was letterlijk bang ervan en ik heb op mn knieen gezeten met haar hoofd onder mijn jas om haar te beschermen tegen de hagel. Alles voor mn meisje.
Tijdens een windvlaag is het dak van de overburen gedeeltelijk omlaag gekomen, hun zonnepanelen liggen nu verspreid over de straat. Een aantal buren hebben panelen en dakpannen op hun auto's gekregen  :-X, wij blijven goddank schadevrij.Hopelijk gaat de wind straks afnemen en blijft het droog..
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Pauline, wat jij beschrijft klinkt ook helemaal Tous... Enja... ik heb er moeite mee hem alleen te laten. Ik vind het rot voor hem omdat hij het rot vind en ik vind het rot omdat ik bang ben dat buren er last van hebben.
Toen hij bij ons kwam wonen kon ik nog niet naar het toilet met de deur dicht. In de avond weg gaan is hier ook geen optie. Samen weg gaan ook niet. Ons leven bestaat dus ook vooral uit alles samen met de hond of iets niet kunnen/gaan doen. En dat gaat dus "onder je huid" zitten, onbewust want ik weet zeker dat Tous op mij reageert bij het alleen thuis blijven maar ook op andere dingen. Gedrag wat hij bij mij wel laat zien maar bij mijn ouders niet.

Zojuist de webcamfilmpjes zitten kijken. (De webcam filmt ook als er beweging is) Na drie kwartier komt hij pas van zijn plaats om ergens anders te gaan liggen. Halverwege heeft hij het een uur moeilijk gehad. Van zijn plaats, naar de deur, blaffen... Ik denk dat hij dan wat hoort en 1 van ons thuis verwacht. Wat ik knap vind is dat hij daar niet in blijft hangen maar zelf weer op zijn plaats gaat liggen en ik zie hem ook languit liggen. Verder is hij alert en gaapt vaak dus echt ontspannnen is hij zeker niet. Toch wil ik er mee door gaan en hem niet altijd maar bij mijn ouders brengen.

Ziggy is overgens erg grappig om op de webcam te bekijken. Ik zie een roze deken waar een hond onder ligt....die deken beweegt niet....tot mijn vriend thuis komt, dan is er ineens een deken die in beweging komt :biggrin2:

Heel bewust kijk ik die filmpjes ook meestal niet want als ik hem voor mijn gevoel te veel zie blaffen of onrustig zie, ga ik een volgende keer nog meer gestresst het huis uit. Tegenwoordig kan ik me, eenmaal van huis, redelijk voor af sluiten en op het werk loop ik ook niet heel de tijd te denken "ohww wat als..." Ben er van overtuigd dat, dat mee helpt aan het feit dat hij nu die middag alleen kan blijven ;)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Martine-Tom schreef: Ik herken het hoor, Tom is ook zo, hoe ik het ook wend of keer...ooit moet ik een keer tas pakken, schoenen en jas aan en dat is voor hem teken dat ik wegga dus stress...
Hij spuugt gelukkig niet maar heb me er maar bij neer gelegd dat hij altijd blijft hyperen als ie alleen moet blijven, hoor van buren dat het een paar minuten is en dan is ie stil...vind ik dan net acceptabel...
Als ik boodschappen moet doen dan zorg ik dat ver van te voren mn fiets, met tasssen, al buiten staat zodat ik die niet meer uit de garage hoef te halen. Want dat maakt herrie en dan weet hij dat ik wegga. Schoenen trek ik niet uit na het wandelen dus hoeven ook niet weer aan voor het boodschappen doen. Jas aan doe ik soms pas buiten, die ligt dan al op mijn fiets bij droog weer :-[ Moet ik die in huis aan doen dan doe ik dat op de badkamer en daar kan hij dan niet komen omdat ik de deur tussen wwonkamer en keuken dicht heb. Die deur is dan al een tijd dicht en niet net voor ik weg wil gaan. Dan is het dus jas aan en dan rommel ik nog wat in de keuken ofzo of ik ga nog even achter de pc zitten. Dit ziet hij dan dus allemaal niet want hij is in de woonkamer. En dan ineens ben ik dus weg.

Al deze dingen, fiets buiten zetten, woonkamerdeur dicht, rommelen keuken zijn dus dingen die ik ook doe op dagen dat ik niet wegga om dus zo het voorspelbare eruit te halen en met boodschappen doen lukt dat dus aardig. Maar op woensdag is er dus "iets".
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Twee mannen in een busje dachten dat ze mega sjans van mij hadden nadat ik knipperde met mn koplampen, naast ze kwam rijden, en bleef zwaaien. Maar ze reden om 20.00 in de stad rond zonder licht, dus dat vond ik wel ff handig ze te melden  ;D Ze zwaaien eerst heel hard en enthousiast terug  :D
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Onze schutting is omgewaaid  >:( aan de kant van de buren waar we dus iedere x mot mee hebben  :-\ Lekker zuur. Nu kunnen de honden dus niet los in de tuin want we hebben nu 1 grote tuin :-X

Gesloten