BPWR : Huishoudgeld ....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR : Huishoudgeld ....

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja de verzekeringen is hier ook nog wel een 'dingetje'.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Cindy de Wolf schreef: Geen bio slager, keurslager. Bij Ron Verzijl bij ons op de hoek. En dan af en toe een pakket van Koop een Koe.
Dure keurslager dan  ;D
Ach als het maar lekker is  :biggrin2:
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Wij leven ook veel te onbewust. Kunnen het nu nog betalen maar is wel interessant om eens in beeld te krijgen waar we het aan uitgeven. Voor 2 personen heb ik een budget van € 150 per week voor de boodschappen...... Met een bier en wijnliefhebber in huis en in het weekend nog wel eens willen genieten van wat luxere borrelhapjes kom er daar niet altijd mee toe.
Wel proberen we groenten en fruit biologisch te nemen. Vlees komt ook van de slager vandaan en hebben we het liefst ook biologisch maar daar moet ik nog een goed adresje voor vinden.

Verzekering, nutsvoorzieningen zijn ook zo'n zaken waar we ook naar mogen kijken  :-[
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb geen idee. Ik schat zo'n ruime 100 euro per week voor 2 personen. Maar ik vind het moeilijk inschatten. Als ik de drogist in loop ben ik zomaar 40-50 euro armer, maar dan koop ik dus ook meerdere dingen in en kan ik vrij lang weer vooruit. Geen idee eigenlijk hoe zich dat over langere termijn houdt.

Ik heb wel eens geprobeerd het in kaart te brengen, maar deels vond ik dat onmogelijk (tenzij alle bonnetjes noteren en daar ben ik niet gemotiveerd genoeg voor) en deels wil ik het ook niet weten. We kunnen het betalen en ik ben me er van bewust dat als het nodig is, we nog best kunnen bezuinigen. Net als op vele andere aankopen die ik doe omdat het kan en omdat ik dat leuk vind. Dus als het moet kunnen we met flink minder toe, jaren gedaan ook en ik vind het erg fijn dat het nu allemaal makkelijker gaat.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Super dat jullie allemaal reageren !!

Al voel ik me nu wel heel erg een geld verslinster  :-[

Verzekeringen zit ik zelf in, dus dat zit wel goed, maar door dit topic na onze vakantie toch eens even kijken of wij met een budget kunnen leven, gewoon omdat het kan  :biggrin2:
Maar eerst ... Vakantie (en daar letten we nooit op, dus doe ik ook mijn ogen maar dicht als ik thuis kom ;) )
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Maar als je prima rond kunt komen kunt sparen op vakantie kunt waarom zou je dan willen besparen op boodschappen?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mijn lijstje van deze week uit mijn hoofd was;

Spinazie
Rode aardappeltjes
Kip sate cor don bleu
Kalkoenfilet
Een kist mandarijnen
Tros bananen
Bakje gele kiwi's
3 halve speltbroden
Ontbijt drink flesjes
Cola
Sinas
Neppe crystal clear
Sinasappelsap
Latex handschoenen
Lucifers
Boterhamzakjes (poepzakjes ;) )
Broodjes bapao
Augurken
Beleg (filet americain, krabsalade, en 2 pakjes kaas)
Zakjes gele curry
Neppe cup a soup

En dat wast wel denk ik, dit was uit mij hoofd... 45 euro, maar een pak latex handschoenen is natuurlijk al 5,- en een kistje mandarijnen 4 ofzo.

Van de kalkoenfilet hebben we over. Van de aardappels twee keer gegeten, een keer gekookt, en vandaag gebakken met de kalkoenfiltet, zelf gemaakte groentemix uit de vriezer en de gele curry.

Maandag bij mijn zusje gegeten, dinsdag en donderdag gekookt, woensdag at ik op mijn werk mee en mijn vriend wat uit de vriezer, morgen frietjes en zaterdag uit eten  :D
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Nadia schreef: Maar als je prima rond kunt komen kunt sparen op vakantie kunt waarom zou je dan willen besparen op boodschappen?
Omdat ik regelmatig dingen weggooi, en we misschien ooit wel eens op de kleintjes moeten letten .....
Wil het gewoon eens testen, en begreep in onze vriendenkring dat wij best veel uitgaven aan boodschappen, en andere onzin dus ik dacht ik ga hier eens naar kijken voor mezelf  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Monique77 schreef: Omdat ik regelmatig dingen weggooi, en we misschien ooit wel eens op de kleintjes moeten letten .....
Wil het gewoon eens testen, en begreep in onze vriendenkring dat wij best veel uitgaven aan boodschappen, en andere onzin dus ik dacht ik ga hier eens naar kijken voor mezelf  :biggrin2:
Dingen weg gooien is natuurlijk zonde. Dat is dan een kwestie van in kaart brengen wat je weg gooit en beter plannen.

Misschien ooit op de kleintjes letten. Tja tuurlijk is het oké om bewust met geld om te gaan. Maar ik zou het puur bij die bewustwording houden. En niet zo zeer bezuinigen op eten. Want dat is (vind ik) een van de dingen waarop men niet zou moeten hoeven bezuinigen.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Doe het ook op alle aankopen hoor, ik wil gewoon eens een maand proberen een bepaald bedrag per week te pinnen en daar alles van doen
Wij pinnen echt gigantisch hoog, en als je al die kleine bedragen optelt, dan schrik ik me elke maand weer het apenzuur  ;D

Nodig om het aan te passen ? Nee
Leuk om het een te proberen aan te passen? Ja moet eerlijk bekennen dat ik het wel een kick zou vinden als ik ineens een bulk overhoud wat we in ons nieuwe huis kunnen stoppen als dit huis verkocht is

Dus huishoudgeld was een 1e stap, maar zeker niet het enige wat we eens gaan proberen te verlagen  ;)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Nadia schreef: Dingen weg gooien is natuurlijk zonde. Dat is dan een kwestie van in kaart brengen wat je weg gooit en beter plannen.

Misschien ooit op de kleintjes letten. Tja tuurlijk is het oké om bewust met geld om te gaan. Maar ik zou het puur bij die bewustwording houden. En niet zo zeer bezuinigen op eten. Want dat is (vind ik) een van de dingen waarop men niet zou moeten hoeven bezuinigen.
Je hebt bezuinigen en bezuinigen hè! ;)
Bezuinigen op gezonde voeding zou ik ook niet doen, maar er blijven nog veel dingen over waar je wel op kunt bezuinigen!
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ruisje schreef: Je hebt bezuinigen en bezuinigen hè! ;)
Bezuinigen op gezonde voeding zou ik ook niet doen, maar er blijven nog veel dingen over waar je wel op kunt bezuinigen!
Pcies  8)
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Haha... Leuk topic! Las van iemand (weet niet meer wie), met een verjaardag en komt dan boven het budget uit..... Hier gaan de boodschappen voor een verjaardag uit het spaarpotje... Ik probeer elke maand een vast bedrag over te hebben, naar soms lukt dat niet, de éne keer iets minder, dan iets meer etc.... Bijv eind december belandt er echt niets in het potje.... Dit potje is om extra's te betalen, zoals verjaardagen, als we naar de DA moeten, zakgeld voor onze oudste etc......
Wij hebben 1 inkomen, dus zolang dat alleen te besteden is, zal ik bewust om moeten gaan met wat er binnen komt (ben ik ook mee opgegroeid)... Ik doe wel de overblijf en heb nu voor een paar weken een baan voor gemiddeld 12 uur per week, maar dat geld hou ik apart om de vliegtickets haar mn ouders te kunnen bekostigen elk jaar...... Ook omdat we maar 1 inkomen hebben, hebben we recht op zorgtoeslag en kindsgebonden budget.... Dit geld staat ook apart en zodra het definitieve bedrag is vast gesteld en gaat dat in de spaarpot en doen we er als gezin iets leuks van (zoals uit eten, naar een pretpark, wat we ons anders niet kunnen permiteren)..... het is de bedoeling dat, als onze jongste naar de middelbare gaat, ik ook weer voor een x aantal uren ga werken en dan is ons budget ook wat groter (behalve om het schoolgeld te kunnen betalen) en zal ik ook wat meer uitgeven aan eten e.d..
Maar het is een kunst om van weinig toch iets lekkers op tafel te zetten en dat je gezin niets tekort komt ;)....

Edit: is overigens eigen keuze geweest om niet te werken zolang de kids op de basisschool zitten..... Zou ook graag meer ruimte willen hebben met uitgaves.... Is nu even doorbijten tot we de kans hebben om wel meer uit te kunnen geven..... Vind het soms ook best wel moeilijk dat bepaalde dingen niet kunnen, bijv biefstukje bij de echte slager halen.... Maar goed, ooit komt de tijd dat we dat wel kunnen doen :).....l
Laatst gewijzigd door CindyMayella op do 29 jan 2015, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

CindyMayella schreef: Edit: is overigens eigen keuze geweest om niet te werken zolang de kids op de basisschool zitten.
RESPECT ! :notworthy:
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Ik heb echt geen flauw idee  :-[
Misschien maar eens gaan bijhouden, ik denk dat ik me kapot schrik  :biggrin2: Wij zijn ook vooral lekkere en luxe eters..

Plaats reactie