wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik heb vandaag voor het eerst mijn haar voor het eerst met mijn haarzeep gewassen en daarna gespoeld met gefilterd water gemengd met appelazijn en ik vind het wel spectaculair eigenlijk. Vooral het effect van de azijn. Na het wassen met de zeep voelde mijn haar super stroef en direct na het spoelen met het azijnmengsel voelde mijn haar heel zacht en schoon aan. Ik heb het daarna niet afgespoeld met water, want het niet gefilterde water heeft heel veel kalk hier. Ik heb helaas geen krullen na het wassen :P, maar het voelt goed, mijn hoofdhuid ziet er ook heel goed en rustig uit. Zelf denk ik dat het meer door de azijn komt dan door de haarzeep.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik gebruik nu lush shampoo en azijnwater en vind de azijn echt heel erg fijn!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

zurca schreef: Weer mijn haar gewassen met zeep van de traay. (Is dus geen haarzeep maar gewoon om je mee te wassen) En daarna was water/azijn door het haar gespoeld.
Mijn haar begint nu op te drogen en ik heb normaal wel wat slag in m'n haar....nu zijn het echte krullen :o :biggrin2:
;D ;D ;D

Ik had stijl haar, sinds ik anders haar-was heb ik slag in mijn haar.  :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ja, ik moet zeggen dat het kruleffect bij mijn haar spectaculairder was bij de combinatie Urtekram-azijnwater dan bij haarzeep-azijnwater. De haarzeep lijkt m'n haar toch iets zwaarder te maken. Maar het wast wel heel fijn, dus ik blijf 'm gebruiken; misschien gewoon afwisselen maar.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

lol
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zou dit ook de oplossing zijn voor mijn weinig volumineuze lange haar?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Nadia schreef: Zou dit ook de oplossing zijn voor mijn weinig volumineuze lange haar?
Je zou het kunnen proberen natuurlijk.
Ik vermoed dat het naspoelen met verdunde appelazijn i.p.v. crèmespoeling gebruiken de 'trick' is. Crèmespoeling maakt het haar zwaar. Als je geen haarzeep hebt, zou je dus na het wassen met shampoo na kunnen spoelen met azijn.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Laura2004 schreef: Ik heb vandaag voor het eerst mijn haar voor het eerst met mijn haarzeep gewassen en daarna gespoeld met gefilterd water gemengd met appelazijn en ik vind het wel spectaculair eigenlijk. Vooral het effect van de azijn. Na het wassen met de zeep voelde mijn haar super stroef en direct na het spoelen met het azijnmengsel voelde mijn haar heel zacht en schoon aan. Ik heb het daarna niet afgespoeld met water, want het niet gefilterde water heeft heel veel kalk hier. Ik heb helaas geen krullen na het wassen :P, maar het voelt goed, mijn hoofdhuid ziet er ook heel goed en rustig uit. Zelf denk ik dat het meer door de azijn komt dan door de haarzeep.
+1
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Doranto schreef: Je zou het kunnen proberen natuurlijk.
Ik vermoed dat het naspoelen met verdunde appelazijn i.p.v. crèmespoeling gebruiken de 'trick' is. Crèmespoeling maakt het haar zwaar. Als je geen haarzeep hebt, zou je dus na het wassen met shampoo na kunnen spoelen met azijn.
Ga ik dat eens proberen :)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hier is het een combi geweest van veul dode punten en teveel azijn, woensdag met de kapster erover gehad en die adviseerde om het nog eens te proberen, liefst zelfs met onthard water. Gister dus nog eens geprobeerd met zomaar een scheutje azijn en nu is me heel happy  :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Doranto schreef: Je zou het kunnen proberen natuurlijk.
Ik gebruik nooit crèmespoeling, dus daar zal het kruleffect bij mij niet aan liggen. Ik denk dat ik nog even op zoek moet naar de juiste verhouding azijn-water om mee te spoelen na het wassen. Want die bos krullen ineens was wel heel leuk! :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

ok, dan ligt het dus niet aan de crèmespoeling. Alweer wat wijzer geworden  :)
Leuk topic is dit!  :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef: Hier is het een combi geweest van veul dode punten en teveel azijn, woensdag met de kapster erover gehad en die adviseerde om het nog eens te proberen, liefst zelfs met onthard water. Gister dus nog eens geprobeerd met zomaar een scheutje azijn en nu is me heel happy  :)
:thumbsupup:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bij mij werd het al beter toen ik stopte met de siliconen in shampoo en conditioner. Maar zelfs met de conditioner zonder siliconen gaat het nog snel slap hangen. Met de azijn heb ik daar helemaal geen last van, ongeacht welke shampoo ik gebruik.  :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ik heb de indruk ook dat de azijn hier aan het werk is. Heb er nu meer in gedaan dan de afgelopen twee keer (maar minder dan de eerste keer), en nu krult het weer en hangt het niet naar beneden. Het is ook wel ietsje touwachtiger, maar dat hoort er dan blijkbaar bij mij! :biggrin2: Toch is mijn haar tegelijkertijd ook wel lekker zacht, dus het zal aan de verhouding water-azijn liggen  hoe het effect is. Ik had nu haarzeep + 100 ml azijn met daarbij ca 400 ml water (een paar drupjes pure lavendelolie voor de geur).

Moet nog wel even leren m'n ogen voorzichtig te openen na het spoelen. :crazy2:

Plaats reactie