Voor de tweede keer in korte tijd blaas ontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voor de tweede keer in korte tijd blaas ontsteking

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Inge en Bono schreef: De meeste blaasontstekingen worden veroorzaakt door een bacteriële infectie. Vandaar dat ik de echo nogal vergezocht vind  ;)

Klopt,vandaar ook op kweek laten zetten en de juiste ABkuur geven!
Mijn DA vond het niet nodig om een punctie te doen, voor het plassen ff plasser schoonmaken beetje laten voor laten plassen en dan de soeplepel (teefje) eronder. Bij het op kweek zetten vermelden dat het op die manier is gegaan.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Radja schreef: en dan de soeplepel (teefje) eronder.
Soeplepel????  :o Helaas is Spoiler én ontzettend angstig voor alles wat ze niet kent (dus een vrouwtje dat ineens vlakbij staat en zich bukt als zij gaat plassen  :o ), én een York dus haar plassertje zo'n 10 cm boven de grond én áls mevrouw dan moet plassen, mag ik al blij zijn als er nog een papiertje tussen plasser en grond kan...  :-\
Wat dat betreft zijn alle tips om toch nog wat te kunnen opvangen, welkom. Meer dan welkom! Want tja, anders draait het toch op een punctie uit. En dát is weer een bewijs voor Spoiler dat de da eng is en pijn doet en... Pfff... Tis wat zo'n probleemhondje ;) Maar wat ís ze lief!  :smitten:
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Sowieso alvast gaan laten wennen dat je vaker dichtbij staat en bukt als ze plast(kan je gelijk de ph meten met 't stripje  ;) )
Met onze Sem, die ook zowat haar muts tegen de grond parkeerde wanneer ze moest plassen, hield ik het deksel van zo'n bak van de chinees eronder. Ze hebben niet zo heel veel urine nodig ;)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ja soeplepel,daar waar je de soep mee uit de pan schept ::). Je hoeft niet zover te bukken en de teefjes schrikken niet zo! Neem maar van mij aan dat ook Radja het niet leuk/prettig vond wanneer we op een andere manier haar urine probeerde op te vangen.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Inge en Bono schreef:   ??? Echt? Oh, nou met een punctie kan je urine uit de blaas halen, die urine kan je dan op kweek zetten en aan de hand daarvan een gerichte antibiotica inzetten....
Konden ze op de echo zien dat jouw hond een blaasontsteking had gekregen van zwemmen?
Nou ik zei het tegen de DA en dat zou heel goed kunnen, net als oorontsteking ook, is ook al aantal keer gebeurd, overigens bij de mens ook.
Dat water zit vol met rotzooi, nou wil ik daarmee niet zeggen dat het voor elke hond geld, maar ik ga er wel op letten, word mij een te duur grapje steeds
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Dwarreltje schreef: Ik denk dat Kiara doelde op poliepen, die zijn natuurlijk niet te zien zonder echo. Maar als het 'slechts' een bacteriële blaasontsteking is, zou alleen de urine voldoende informatie geven.
Mijn budget is een stukje kleiner geworden sinds 1 januari  :-[ , dus als een echo niet nodig is, is het meegenomen  :biggrin2:
Eerst maar eens afwachten wat de kuur doet (denk dat da ook zo denkt, echo maken kan altijd nog immers als de kuur niet aanslaat), i.s.m. de vit. C en cranberry die ik net gehaald heb. Strips zijn besteld, zodat ik in de toekomst het zelf in de gaten kan houden.
Punctie zou een mogelijkheid zijn, als de volgende keer weer zo moeilijk urine verkregen wordt van mevrouwtje preuts ::)
Inderdaad poliepen maar dat niet alleen ook zeer verdikte blaaswand, ze had het dus in september al ongeveer, maar aangezien mevr keihard is en amper symptomen gaf zo laat pas ontdekt
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Radja schreef: Ja soeplepel,daar waar je de soep mee uit de pan schept ::). Je hoeft niet zover te bukken en de teefjes schrikken niet zo! Neem maar van mij aan dat ook Radja het niet leuk/prettig vond wanneer we op een andere manier haar urine probeerde op te vangen.
Bij Tom ook eens geprobeerd, hij bleef met zijn poot opgetild staan met een zware WTF blik in zijn ogen naar de lepel kijkend...."wat de hel denk je daarmee te gaan doen??" Missie niet geslaagd dus  :biggrin2:
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef: Bij Tom ook eens geprobeerd, hij bleef met zijn poot opgetild staan met een zware WTF blik in zijn ogen naar de lepel kijkend...."wat de hel denk je daarmee te gaan doen??" Missie niet geslaagd dus  :biggrin2:
;D ;D ;D Bekend  ::) Alleen jouw Tom bleef staan, Spoiler schiet gelijk drie meter verder  :biggrin2:
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: Sowieso alvast gaan laten wennen dat je vaker dichtbij staat en bukt als ze plast(kan je gelijk de ph meten met 't stripje  ;) )
Met onze Sem, die ook zowat haar muts tegen de grond parkeerde wanneer ze moest plassen, hield ik het deksel van zo'n bak van de chinees eronder. Ze hebben niet zo heel veel urine nodig ;)
Haar laten wennen is wat moeizaam; mijn hondjes laat ik altijd los rennen in het bos. Ben niet zo van de riempjes  ::) Zeker niet met drie stuks...
Maar dat deksel is een goed idee! Net met zoonlief twee bakjes Chinees leeggegeten en weggegooid; die haal ik dus snel ff terug. Dank voor goede tip!
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Dwarreltje schreef: Haar laten wennen is wat moeizaam; mijn hondjes laat ik altijd los rennen in het bos. Ben niet zo van de riempjes  ::) Zeker niet met drie stuks...
Maar dat deksel is een goed idee! Net met zoonlief twee bakjes Chinees leeggegeten en weggegooid; die haal ik dus snel ff terug. Dank voor goede tip!
ha klinkt bekend,lukte dus echt niet,toen uiterste noot in de tuin op de tegels gepiest en gelijk opgezogen met injectiespuit ,niet echt heel schoon maar voor de ph was het goed te meten
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

kiara schreef: ha klinkt bekend,lukte dus echt niet,toen uiterste noot in de tuin op de tegels gepiest en gelijk opgezogen met injectiespuit ,niet echt heel schoon maar voor de ph was het goed te meten
*Zoekinveleverhuisdozenwaardedoosmethondenspullendusookinjectiespuitjesliggen* :-[
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

*voorjejeeenongelukzoektvraagevenbijdeapotheekofdierenarts*  ;)
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: *voorjejeeenongelukzoektvraagevenbijdeapotheekofdierenarts*  ;)
*Kanbetereenongeluk-op-zoekenwantligmiddentussenverhuisdozengrieptehebbendusboodscbappendoenisernietbijbenalblijwelweerinternettehebben*  :-[ *sieligmodusuit*

Plaats reactie