BPWR : Huishoudgeld ....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR : Huishoudgeld ....

Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

koekiesranch schreef: Sinds de scheiding blijft er voor mij ongeveer € 25 per week over om de boodschappen te doen. Deze maand nog minder omdat de belastingdienst een fout gemaakt heeft en ik geen zorgtoeslag krijg. Mijn ouders bewaren vaak wat zij teveel gekookt hebben voor mij in de vriezer en zo redt ik het elke maand weer
Dat zal niet meevallen. En ook de honden moeten nog eten.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

koekiesranch schreef: Sinds de scheiding blijft er voor mij ongeveer € 25 per week over om de boodschappen te doen. Deze maand nog minder omdat de belastingdienst een fout gemaakt heeft en ik geen zorgtoeslag krijg. Mijn ouders bewaren vaak wat zij teveel gekookt hebben voor mij in de vriezer en zo redt ik het elke maand weer
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Borke schreef: Wat een lieve manier om te helpen  :)
+1
heicke
3-sterren
3-sterren

Bericht door heicke »

pfff... als ik sommige bedragen lees, da's onderhand mijn maandsalaris  ??? Niet om vervelend te doen trouwens hoor, maar de verschillen zijn best groot.

Ik woon samen met m'n dochtertje en geef gemiddeld zo'n 25 tot 30 euro p/wk uit aan boodschappen en that's it. Meer is er niet. Maar er komen dan ook geen dure dingen op tafel, biefstuk bijvoorbeeld al in geen jaren meer gegeten, geen frisdrank of andere drank, alleen fruitsap, zakjes oplos wiener melange van de Aldi (mjammie!) en thee. Veel macaroni met gehakt, eitjes op brood, stamppot dat soort dingen. Iedere zondag pluis ik op internet de weekfolders van de supermarkten uit en koop ik aanbiedingen (als ze tenminste ook echt goedkoop zijn ;) ) De supermarkten liggen zo dicht bij elkaar hier dat je er geen afstanden voor hoeft te rijden.
Brood gaat in de vriezer evenals vlees want er zit toch altijd teveel in de verpakkingen. Dan kun je toch weer een week of soms langer vooruit. Dingen als shampoo, wasmiddel e.d. koop ik in de aanbieding in Duitsland, meestal Thomas Phillips dat is stukken goedkoper als in Nederland en dan pak ik meteen de Kaufland mee die hebben een grote groente en fruit afdeling en op zaterdag rond 17.00 uur moet alles goedkoop gedumpt worden en dan kan ik thuis mijn vriezertje weer mee vullen :) Winkelen in Duitsland doe ik alleen als er een aanbieding is en ik niet zoveel voorraad meer heb.
Op deze wijze boodschappen doen levert regematig een week dat we alleen uit de vriezer eten en ik alleen voor een brood, drinken en een emmer yoghurt naar de supermarkt ga. Meer hebben we dan niet nodig.
Zo doe ik dat al jaren, ook toen we nog met z'n drieën waren. Bij het huis in Duitsland zijn heel veel fruitbomen, jam heb ik het complete jaar in voorraad evenals appel-/perenmoes, vele potten in de kelder en bakjes fruit in de vriezer. Is er geen fruit dan komt er een bakje aardbeien, pruimen of mirabellen uit de vriezer, lekker in de yoghurt en klaar ;) (als dat huis is verkocht ga ik dat vele fruit uit de tuin echt missen!) Erachter liggen landerijen met veel aardappelteelt.... tja naar aardappels hoef je in het najaar dan ook niet te zoeken, na het rooien blijft er echt veel achter op het land en dan hoef je ze alleen nog uit de klei te trekken en mee te nemen. Droog in de kelder blijft dat heel lang goed en je hoeft maanden geen aardappels te kopen!
Uit eten hooguit 2 of 3 x per jaar meestal in de grote vakantie en dan via een aanbieding van een Groupon of andere plaatselijke site. Geen afhaalchinees, frituur of mc donalds. Snoep koop ik trouwens ook nooit, op chocoletters en pepernoten in het seizoen na dan. Met carnaval wordt er zoveel gevangen dat er voor het hele jaar meer dan zat is en ook met halloween wordt er aardig wat opgehaald.

Vlees en brokken voor de honden hou ik bij in een excelbestand. Ik kom uit op gemiddeld 40 euro per maand, soms iets minder soms iets meer. Ik weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is. De terriër eet voornamelijk brokjes ( :-X) die blieft geen zaken waar die moeite voor moet doen en kvv o.i.d. haalt hij meestal z'n neus voor op. Voor een zak brokken doet hij een moord dus dat plezier gun ik hem dan ook, hij is al 10 en doet het er goed op en de mesthopen nemen we voor lief. Het vlees is dan ook voornamelijk voor de herder en dan 1x p/2 mnd een zak brokken voor de terrier.
koekiesranch schreef: Sinds de scheiding blijft er voor mij ongeveer ? 25 per week over om de boodschappen te doen. Deze maand nog minder omdat de belastingdienst een fout gemaakt heeft en ik geen zorgtoeslag krijg. Mijn ouders bewaren vaak wat zij teveel gekookt hebben voor mij in de vriezer en zo redt ik het elke maand weer
Dikke  :bigarmhug: !
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Kom je dan niet in aanmerking voor de voedselbank??
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Goh.. dat lijkt mijn verhaal wel ;)
Alleen was ik 30 jaar getrouwd :( maar ook in dec. de scheiding rond. Fout met de zorgtoeslag en handblessure.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wij halen 1x per week de boodschappen. Het bedrag is vergelijkbaar als dat van TS, alleen zit het vlees hier niet bij. Dat kopen we eens in de zoveel maanden bij een kennis die biologische boer is.
Mijn man werkt als zelfstandige gemiddeld 60 uur per week. Ikzelf ben 2 jaar geleden (om gezondheidsredenen) gestopt (had een eigen bedrijf) en heb ook altijd hele lange dagen gemaakt.
Ik ben ruim 26 jaar niet op vakantie geweest. De vakanties werden besteed aan het (eigenhandig) verbouwen van onze boerderij. (Deze was toen wij hem kochten, ruim 26 jaar geleden, onbewoonbaar).
Op dit moment kunnen we het ons gelukkig veroorloven en genieten ervan. We gaan nog steeds niet op vakantie (teveel dieren) en eten biologisch. Weggegooid wordt er bij ons niets.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 01 feb 2015, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ik heb geen klagen als het gaat om huishoudgeld, dat zal ik dan ook zeker niet doen.
Wil niet zeggen dat ik het makkelijk uitgeef, probeer ook zuinig te doen en ben met weinig tevereden.
Wil wel zeggen tegen diegene die het niet makkelijk hebben dat ik respect voor hen heb hoe ze het iedere maand weer flikken om met weinig rond te komen. Petje af.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Het zal niet meevallen zo weinig te besteden te hebben. Hopelijk zal het gauw weer beter worden. Ik weet wat het is om vrijwel niets te hebben. Toen ik voor de eerste keer trouwde (Ik was 18 en het ouderlijk huis ontvlucht) hadden we zó weinig te besteden dat we als enig voedingsmiddel, brood en pindakaas hadden. :-\ Het brood haalde ik toen bij de Aldi. De pindakaas smeerde we heel dun, zodat we er lang van konden doen. Geen groente, fruit, toetjes, laat staan vlees! Iedere maand was er toch wel 1 week, dat dat dus gewoon het enige was wat we te eten hadden. Gelukkig gaat het nu beter!
sella

Bericht door sella »

Dat ik nog jong was, woonde ik ook al met broerlief samen, hij studeerde nog, en ons meisje de labberde flabber moest een zware operatie.
We hebben bij iedereen geld geleend, en ik denk anderhalf jaar alleen maar droog brood en af en toe met jam gegeten.
We hadden alleen iets anders als we bij iemand mochten blijven eten.
We hebben toen ook alles wat niet noodzakelijk was verkocht.
Dat brood kocht ik op de markt, dan hadden we brood van gister wat we voor 3 gulden hadden waar we dan een week van konden eten.
Gezond nee, maar goed we hebben het overleefd.
Indien nodig zou ik het niet anders hebben gedaan.
Summerditches
5-sterren
5-sterren

Bericht door Summerditches »

Gisteren met deze topic in gedachte de keukenmachine ipv voor de hondjes maar eens voor ons aangezet..ik heb de beruchte spitskool uit het groentepakket (die altijd blijft liggen), wat worteltjes waar ik geen concrete bestemming meer voor had nadat ik het groente prutje voor de honden gemaakt had...bij ons bestempeld als bleh spruitjes, uitje , knoflook in de keukenmachine gedaan..ik heb alles fijn gehakt..geen moes ..maar gewoon fijn en onherkenbaar. Dit mengsel heb ik beetgaar roergebakken met shoarma kruiden, wat italiaanse kruiden en wat ketjap. Hier heb ik zomaar heel spontaan "hollandse groente stampot "van gemaakt...Het ging er in als koek terwijl wij afzonderlijk bijna geen enkele van deze groente echt super lekker vinden...
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Summerditches schreef: Gisteren met deze topic in gedachte de keukenmachine ipv voor de hondjes maar eens voor ons aangezet..ik heb de beruchte spitskool uit het groentepakket (die altijd blijft liggen), wat worteltjes waar ik geen concrete bestemming meer voor had nadat ik het groente prutje voor de honden gemaakt had...bij ons bestempeld als bleh spruitjes, uitje , knoflook in de keukenmachine gedaan..ik heb alles fijn gehakt..geen moes ..maar gewoon fijn en onherkenbaar. Dit mengsel heb ik beetgaar roergebakken met shoarma kruiden, wat italiaanse kruiden en wat ketjap. Hier heb ik zomaar heel spontaan "hollandse groente stampot "van gemaakt...Het ging er in als koek terwijl wij afzonderlijk bijna geen enkele van deze groente echt super lekker vinden...
Nou, dat zouden ze mij ook gerust voor mogen zetten hoor! Dat klinkt helemaal niet verkeerd.  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Summerditches schreef: Gisteren met deze topic in gedachte de keukenmachine ipv voor de hondjes maar eens voor ons aangezet..ik heb de beruchte spitskool uit het groentepakket (die altijd blijft liggen), wat worteltjes waar ik geen concrete bestemming meer voor had nadat ik het groente prutje voor de honden gemaakt had...bij ons bestempeld als bleh spruitjes, uitje , knoflook in de keukenmachine gedaan..ik heb alles fijn gehakt..geen moes ..maar gewoon fijn en onherkenbaar. Dit mengsel heb ik beetgaar roergebakken met shoarma kruiden, wat italiaanse kruiden en wat ketjap. Hier heb ik zomaar heel spontaan "hollandse groente stampot "van gemaakt...Het ging er in als koek terwijl wij afzonderlijk bijna geen enkele van deze groente echt super lekker vinden...
Wat een goed idee  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

;D mij lijkt het echt heel smerig ;D maar ach als het jullie gesmaakt heeft :)
Lil

Bericht door Lil »

Nadia schreef: ;D mij lijkt het echt heel smerig ;D maar ach als het jullie gesmaakt heeft :)
Klinkt niet goed, maar ik heb eens iets dergelijks gegeten met shoarma kruiden en andere groenten en dat was verrassend lekkere stampot!

Plaats reactie