Poll: Rookmelder(s)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ivm een seminar met oa Hond&Veiligheid als thema heb ik de volgende vraag: wie heeft één of meer rookmelder(s) in huis?

Ja ik heb rookmelder(s)
61
87%
Nee ik heb geen rookmelder(s)
9
13%

Totaal aantal stemmen: 70

Re: Poll: Rookmelder(s)

Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Anne in Duitsland schreef: Dubbelzijdige tape gebruiken?

Ik weet niet hoe erg het is om geen rookmelder te hebben. Ik ben 46 nu en heb nog nooit een rookmelder in huis gehad. Ook nog nooit problemen gehad. Maar ja, het hoeft maar één keer verkeerd te gaan, dan zit je met de ellende.
Met dubbelzijdig tape kun je idd heel veel.
Zo zitten mijn voorzetplinten tegen de oude aan geplakt.
Maar het plafond is niet effen, dus bobbelig. daar blijft denk ik geen tape tegen aan zitten.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Riek schreef: Met dubbelzijdig tape kun je idd heel veel.
Maar het plafond is niet effen, dus bobbelig. daar blijft denk ik geen tape tegen aan zitten.
Ik heb ze door een bedrijf laten plaatsen, icl onderhoud abbo, was iets van 7 euro per jaar ofzo.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik heb er een stuk of 20 liggen. Ze moeten alleen nog geplaatst worden. Zo in een doos in de schuur heb ik er weinig aan.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Montagekit dan. Plakt alles!

Ik zit n.a.v dit topic te denken aan een sticker op de deur.
Waar hebben jullie die gehaald?
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hier zitten ze ook met dubbelzijdige tape op plafond met structuur geloof ik, geen enkel probleem.
Is in elk geval niet geboord ;-)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef: Montagekit dan. Plakt alles!

Ik zit n.a.v dit topic te denken aan een sticker op de deur.
Waar hebben jullie die gehaald?
Ik weet niet beter of een sticker helpt niets. Een brandweerman hoeft zijn leven niet te wagen voor de huisdieren. Wij hebben dus geen sticker, ik vind het met onze papegaaien nogal eng om luid en duidelijk te verkondigen dat we ze hebben. Diefstal lijkt me een aanzienlijker risico dan brand  :(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier ligt er een op de hoge kast naast de haard en een op de trap (die moet eigenlijk nog naar boven)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef: Ik weet niet beter of een sticker helpt niets. Een brandweerman hoeft zijn leven niet te wagen voor de huisdieren. Wij hebben dus geen sticker, ik vind het met onze papegaaien nogal eng om luid en duidelijk te verkondigen dat we ze hebben. Diefstal lijkt me een aanzienlijker risico dan brand  :(
Tja, daar heb je ook weer een goed punt!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Kaela schreef: Ik weet niet beter of een sticker helpt niets. Een brandweerman hoeft zijn leven niet te wagen voor de huisdieren. Wij hebben dus geen sticker, ik vind het met onze papegaaien nogal eng om luid en duidelijk te verkondigen dat we ze hebben. Diefstal lijkt me een aanzienlijker risico dan brand  :(
Dat hoeft 'ie van mij ook niet te doen, maar als er brand uitbreekt als wij niet thuis zijn en de hond is nog in huis (al onze buren weten wat er hier aan huisdieren woont) dan wordt er wel rekening mee gehouden.
Verwacht jij dat je papegaaien gestolen worden als je een algemene huisdier sticker hebt hangen?  :-\
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Riek schreef: Hier geen rookmelder in huis.
ik weet het niet slim.
maar als ik 'm koop zou ik zelf op moeten hangen, en dat kan ik denk ik niet.
jan is ook niet erg handig. Wat zijn ogen zien, maken zijn handen kapot.
Een gaatje boren is al lastig.
Gewoon een op een keukenkastje leggen en boven een op een hoge kast leggen  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Het hoeft ook niet zo zeer te zijn dat de brandweerman zijn leven riskeert voor een huisdier. Want dat doen ze sowieso niet. Als er nog genoeg tijd is en je bent niet thuis is het wel fijn als ze naar binnen gaan.
Plus misschien nog wel belangrijker. Een dier in nood/stress kan gevaarlijk zijn. Wellicht is het wel fijn voor de hulpverleners om te weten dat er een hond in stress kan zijn.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Borke schreef: Gewoon een op een keukenkastje leggen en boven een op een hoge kast leggen  :biggrin2:
Volgensmij werken ze dan niet of minder accuraat. Omdat de rook er dan niet in maar langs gaat.
Pas op het moment als de rook weer gaat zakken komt het er in.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

pike schreef: Die draadjes die gingen ongetwijfeld naar de batterij  ::)

Nee, ik mankeer niets aan mijn ogen.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ooit heeft Rudi een paar rookmelders opgehangen maar geen idee of de batterijen ooit vervangen zijn (ik ben bang dat de batterijen niet vervangen maar gewoon eruit gehaald zijn) ik zal het morgen toch ff aan Rudi vragen. 
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

-Annemarie- schreef: Dat hoeft 'ie van mij ook niet te doen, maar als er brand uitbreekt als wij niet thuis zijn en de hond is nog in huis (al onze buren weten wat er hier aan huisdieren woont) dan wordt er wel rekening mee gehouden.
Verwacht jij dat je papegaaien gestolen worden als je een algemene huisdier sticker hebt hangen?  :-\
Ik weet dat er zeer regelmatig papegaaien gestolen worden, dus ik voel mij er niet prettig bij om aan de voorkant van mijn huis luid en duidelijk te verkondigen dat ik ze in huis heb. Je zou maar net de verkeerde op gedachten brengen.

En ik heb dus niet het idee dat ze er rekening mee houden. En als ik dan praktisch ga denken in ons geval: de papegaaien wonen achter in de uitbouw en die laten zich echt niet zomaar vangen bij paniek, brand, rook en gek aangeklede brandweermannen. De katten kruipen waarschijnlijk in paniek onder het bed en krijg je ook niet zomaar meer te pakken. En Oscar... laten we die maar helemaal buiten beschouwing laten. Dus ik zie in praktische zin ook niet wat de brandweermannen nou voor mijn dieren zouden kunnen betekenen.

Plaats reactie