Poll: Rookmelder(s)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ivm een seminar met oa Hond&Veiligheid als thema heb ik de volgende vraag: wie heeft één of meer rookmelder(s) in huis?

Ja ik heb rookmelder(s)
61
87%
Nee ik heb geen rookmelder(s)
9
13%

Totaal aantal stemmen: 70

Re: Poll: Rookmelder(s)

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef: Ik weet dat er zeer regelmatig papegaaien gestolen worden, dus ik voel mij er niet prettig bij om aan de voorkant van mijn huis luid en duidelijk te verkondigen dat ik ze in huis heb. Je zou maar net de verkeerde op gedachten brengen.

En ik heb dus niet het idee dat ze er rekening mee houden. En als ik dan praktisch ga denken in ons geval: de papegaaien wonen achter in de uitbouw en die laten zich echt niet zomaar vangen bij paniek, brand, rook en gek aangeklede brandweermannen. De katten kruipen waarschijnlijk in paniek onder het bed en krijg je ook niet zomaar meer te pakken. En Oscar... laten we die maar helemaal buiten beschouwing laten. Dus ik zie in praktische zin ook niet wat de brandweermannen nou voor mijn dieren zouden kunnen betekenen.
Tja, dat is in jou geval wel de harde, keiharde waarheid.
In jou geval heb je dan waarschijnlijk meer aan een bordje 'hier waak ik'.

We duimen allemaal gewoon dat we die rookmelders, stickers en andere spullen niet nodig hebben!
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Kaela schreef: Ik weet dat er zeer regelmatig papegaaien gestolen worden, dus ik voel mij er niet prettig bij om aan de voorkant van mijn huis luid en duidelijk te verkondigen dat ik ze in huis heb. Je zou maar net de verkeerde op gedachten brengen.

En ik heb dus niet het idee dat ze er rekening mee houden. En als ik dan praktisch ga denken in ons geval: de papegaaien wonen achter in de uitbouw en die laten zich echt niet zomaar vangen bij paniek, brand, rook en gek aangeklede brandweermannen. De katten kruipen waarschijnlijk in paniek onder het bed en krijg je ook niet zomaar meer te pakken. En Oscar... laten we die maar helemaal buiten beschouwing laten. Dus ik zie in praktische zin ook niet wat de brandweermannen nou voor mijn dieren zouden kunnen betekenen.
Maar is het niet ook om de hulpdiensten (kan ook politie/ambulance zijn, je weet maar nooit) te waarschuwen dat er dieren zijn? Een dier in het nauw maakt rare sprongen  ;)  Dus niet zozeer als vraag om ze te redden, maar meer als waarschuwing?
Als ik niet goed ben, komt er niemand het huis in, daar zorgt Kimo wel voor. Dan is het toch handig als de politie daarvan op de hoogte is.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik heb hier wel zo'n sticker maar of het wat uitmaakt? Mijn papegaaien laten zich niet redden en trouwens, als er echt brand uitbreekt zijn dat de eerste die er aan onderdoor gaan. De prioriteit is bij mensen redden en dan is het voor de vogels toch al te laat. Ik zal ze zelf moeten redden als ik de kans heb.

Ik denk dat zo'n sticker meer voor je eigen gemoedsrust is en dat het in de praktijk niet veel uitmaakt of je zo'n sticker hebt of niet.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Voor de mensen met zo'n sticker; plak je die ook af wanneer je met de beestjes op pad bent?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

keetje schreef: Ik heb hier wel zo'n sticker maar of het wat uitmaakt? Mijn papegaaien laten zich niet redden en trouwens, als er echt brand uitbreekt zijn dat de eerste die er aan onderdoor gaan. De prioriteit is bij mensen redden en dan is het voor de vogels toch al te laat. Ik zal ze zelf moeten redden als ik de kans heb.

Ik denk dat zo'n sticker meer voor je eigen gemoedsrust is en dat het in de praktijk niet veel uitmaakt of je zo'n sticker hebt of niet.
Mijn ex is brandweerman en die zei altijd dat ze door de adrenaline van het moment dat soort stickers toch niet zien, hier dus geen sticker.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Wij hebben een stuk of 7 rookmelders. Wij wonen in een oud huis, boven een winkel. Veel hout en ik weet niet hoe het met de electriciteitsbedrading ed. gesteld is dus dan maar liever melders voor het geval dat.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Mensen gaan altijd voor dieren. Ik stond op het dak van een brandend huis met hond en ze weigerden de hond aan te pakken. Eerst moest ik. Ik heb toen gewoon de hond maar in zijn armen geworpen en ben zelf via de druivenstruik naar beneden geklommen. Toen was opoe nog soepel in de gewrichtjes!  :biggrin2:
EdwinK
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door EdwinK »

Hangen hier meerdere. Ooit opgehangen ivm politiekeurmerk. Plus hittemelder,Co melder en meer.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Vandaag 3 rookmelders gekocht, inclusief batterijen.
Dus het begin is er.
8)
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Inge en Bono schreef: Voor de mensen met zo'n sticker; plak je die ook af wanneer je met de beestjes op pad bent?
Nee. Liever 10x te vaak die deur open door de brandweer dan 1x te weinig. Het is nog nooit gebeurd en ik hoop dat het ook nooit zal gebeuren.
sella

Bericht door sella »

Ik heb ook geen stikker wel heel grote bordjes op de poort en bij de voordeur waar je de deur openbreekt.
Ik weet wel, dat als de mogelijkheid er is, dat de brandweermensen er alles aan zullen doen om je dier te redden.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Els&Flow schreef: Nee. Liever 10x te vaak die deur open door de brandweer dan 1x te weinig. Het is nog nooit gebeurd en ik hoop dat het ook nooit zal gebeuren.
Ik hoop het ook  :)
En ik snap je reactie, maar als ik dit dan lees;
sella schreef:Ik weet wel, dat als de mogelijkheid er is, dat de brandweermensen er alles aan zullen doen om je dier te redden
wat als er alles aan doen, terwijl het diertje niet thuis is...?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat is dan aan de brandweer mannen. Want er staan ook manden in huis, krabpaal etc. Daaraan zien ze ook dat er huisdieren zijn.
Maar misschien kunnen we het aan een brandweerman vragen. Ik zal Allard eens tippen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Allard kijkt vanavond even :)
BusKay

Bericht door BusKay »

Ik rook stiekum dus geen rookmelders.

OT... Ja het plan ligt er, maar het blijft iedere keer een plan...

Plaats reactie