wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Kaio schreef: Die van lush he, zit gewoon Sls in  :o. Als ik het verkeerde gebruik dan zit mijn hoofd onder de builen, mijn huidige urtekam schampoo is alleen van 6 naar 10 euro gegaan, vind ik wel wat gortig. Maar dus niet iedere haarzeep is geschikt zie ik.
Bij de dm hebben ze echt fijn spul  :D
Alverde  :D
Geen haarzeep maar wel shampoo en douchegel enz
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Mowgli schreef: Je woont toch nu in Duitsland? Dan is het een stuk makkelijker om troebele biologische appelazijn te kopen. Ik koop die van mij bij de DM (drogist), die verkopen producten van Alnatura. Alnatura is een biologische supermarktketen. Vele "normale" supermarkten verkopen trouwens ook troebele biologische appelazijn. De haarzeep koop ik online bij http://www.savion.de
Bijna, nog 2,5 weken. Er zitnzo'n ' winkelpleintje' in de buurt met DM. Dus ikga zeker kijken.
MarijeEnBoomer schreef: Bij de dm hebben ze echt fijn spul  :D
Alverde  :D
Geen haarzeep maar wel shampoo en douchegel enz
Oo geweldig dan kan ik er voor de rest dus ook nog wat vinden  :D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik dacht vandaag: doe 's lekker gek, en heb m'n haren gewassen met de haarzeep maar niet nagespoeld met azijn. En ik moet zeggen: dit geeft het beste resultaat tot nu toe! Niet pluizig, niet zwaar, wel lekker zacht. Dus ik laat de azijn voorlopig even staan!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef: Bijna, nog 2,5 weken. Er zitnzo'n ' winkelpleintje' in de buurt met DM. Dus ikga zeker kijken.Oo geweldig dan kan ik er voor de rest dus ook nog wat vinden  :D
Ja en vriendelijk voor je portemonnee  :D
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

De handcreme (intensiv met granaatappel) van Alverde is ook heel goed. Ik heb 's winters vaak last van kloofjes en heb er deze winter nog niet één gehad.
Eens in de zoveel weken gaan wij even de grens over om de Duitse economie te helpen. ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

MarijeEnBoomer schreef: Ja en vriendelijk voor je portemonnee  :D
Ook mooi  :D zeker aangezien de portemonee kleiner wordt

Heb nu veel van Weleda, ook wel duits maar dan niet tegen duitste prijzen van de DM
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Anne in Duitsland schreef: Ik dacht vandaag: doe 's lekker gek, en heb m'n haren gewassen met de haarzeep maar niet nagespoeld met azijn. En ik moet zeggen: dit geeft het beste resultaat tot nu toe! Niet pluizig, niet zwaar, wel lekker zacht. Dus ik laat de azijn voorlopig even staan!
Tja, zo zie je maar. Iedereen is anders. Wat voor de ene werkt kan voor de ander heel anders zijn. Gewoon een kwestie van uitproberen dus.
Zo doe ik meestal na het wassen een beetje vet in mijn haar (een zelf samengesteld mengsel), dan vind ik het net wat fijner zitten.  :)
Ik vind het vooral belangrijk om zo min mogelijk zooi op mijn huid te krijgen, omdat heel veel daarvan ook in je bloedbaan terecht komt. En een leuke bijkomstigheid is ook dat het nog voordeliger is ook  8)
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Weer een poging gedaan om mijn haar met haarzeep te wassen maar wederom valt het tegen  :(
Wat gaat er fout? De vorige keer had ik weinig schuim, dit keer heb ik geprobeerd om meer schuim te krijgen maar dat viel niet mee.
Op mijn hoofd schuimde het nog wel een beetje maar hoe lager in mijn haar hoe minder het schuimde. Het lijkt alsof mijn haar te vet is voor de zeep. Het lijkt wel touw. Ik heb het goed uitgespoeld en nogmaals ingezeept. Niet veel verschil gemerkt qua schuimhoeveelheid. Toen heel goed uitgespoeld en de azijnoplossing erover gegoten. Dat heb ik een beetje uitgespoeld. Mijn haar voelde na het afdrogen al vies aan. En na het opdrogen (ik laat het gewoon opdrogen) voelt en ziet het eruit alsof ik nodig mijn haar moet wassen. Mijn haar ligt heel plat op mijn hoofd en valt in strengen naar beneden. Heel modieus volgens de tv reclames maar ik ben blij dat het winter is (dan kan er een muts op) ;)
Ik had gewild dat mijn haar minder snel vet zou worden door de haarzeep (ik moet het nu om de 2 dagen wassen)en gehoopt op meer volume en krul. Mijn hoofdhuid is wel minder gevoelig geworden, maar dat komt denk ik door de azijn.
Dat ik niet de enige ben met dit resultaat zie ik aan Lizzy's reactie

Citaat van: Lizzy op 17 januari 2015 om 17:38:36

Ja, gebruikt en nooit meer. Het werd zo vet als bagger. En dat bleef. Het was na het wassen direct vies en smerig. Bleh.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef: Ook mooi  :D zeker aangezien de portemonee kleiner wordt

Heb nu veel van Weleda, ook wel duits maar dan niet tegen duitste prijzen van de DM
Douchegel 2 euri...  :D :D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik ben er ook niet super tevreden over. Volume krijg ik er niet door, minder snel vet is het ook niet. Het is ondanks de azijn nog steeds lastiger door te kammen en eenmaal droog is het wel redelijk zacht, maar voelen de punten heel erg droog.
Ik maak het spul wel op, maar ga denk ik daarna de gewone shampoo weer gebruiken.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik was het met de marseillezeep en het is eigenlijk wel best, merk weinig verschil.
Moet t nog steeds wel elke dag wassen... ik heb een kruin achterop, en al heel fijn en weinig haar, dus met iets wat minder volume (en dat is al na een dag) zit  daar een kale plek.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Welke zeep had jij @Laika?
Als je het niet schuimend krijgt ondanks dat je er meer van neemt, zal het voor jouw haar misschien niet geschikt zijn  :-\
Zoals ik bij @Anne in Duitsland al zei, iedereen is nu eenmaal anders. Ik persoonlijk vind de (Werf)zeep tot nu toe heel fijn en spoel na met verdunde bio appelazijn.  Van tevoren gebruikte ik Urtekram shampoo en cremespoeling van 'bee-natural' van de Traay. Daar was ik ook tevreden over, maar nu heb ik wel meer volume.

Welke heb jij @Kaela?
En spoel jij ook na met verdunde azijn?
Laatst gewijzigd door doranto op wo 04 feb 2015, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Doranto schreef: Welke zeep had jij @Laika?
Als je het niet schuimend krijgt ondanks dat je er meer van neemt, zal het voor jouw haar misschien niet geschikt zijn  :-\
Zoals ik bij @Anne in Duitsland al zei, iedereen is nu eenmaal anders. Ik persoonlijk vind de (Werf)zeep tot nu toe heel fijn en spoel na met verdunde bio appelazijn.  Van tevoren gebruikte ik Urtekram shampoo en cremespoeling van 'bee-natural' van de Traay. Daar was ik ook tevreden over, maar nu heb ik wel meer volume.
Ik heb Savion citrus (geschikt voor vet haar) gebruikt.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Wie kent en gebruikt de Dr. Bronners Magic Soap en Magic Liquid Soap?
www.lievernatuurlijk.nl  info zie Dr Bronner's

De Dr Bronner's Magic Soap amandel vind ik heel fijn, heerlijke zeep!
De Amandel Magic liquid heb ik een fles van staan maar nog niet gebruikt.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik ken het niet, maar heb even op de site gekeken. Ziet er zeker goed uit!

Plaats reactie