Hulp/advies gevraagd voor aanloper.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hulp/advies gevraagd voor aanloper.

luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Vriendlief brengt vanmiddag iemand naar putten, dat is al een heel stuk richting het zuiden. Maar dan is het de vraag of jantina op tijd reageert als ze hem wil en die verdere afstand kan overbruggen.
Zal wel erg stressvol zijn voor hem maargoed, als hij dan een thuis heeft is dat wel heel fijn
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Ik weet namelijk niet hoelaat hij precies vertrekt, dat hoort hij nog
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Stel, stel he.. ;) dat Jantina hem wil, dan zou ik hem daar kunnen brengen.
Volgende week zaterdag kom ik daar heel dicht in de buurt. ::)
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Probleem is dat we alleen vandaag richting putten gaan, is puur toeval. Ik weet niet of jij hem tot die tijd in huis kunt/wilt hebben?
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

luuntje schreef: Probleem is dat we alleen vandaag richting putten gaan, is puur toeval. Ik weet niet of jij hem tot die tijd in huis kunt/wilt hebben?
Nee, dat gaat niet, heb hier een Leonberger die hem op zou vreten..
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Dat is pech hebben dus, maargoed. We geven het niet op, we zoeken verder
Vena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Vena »

Volgens mij kun je subsidie aanvragen voor castratie als je van een minimum inkomen moet rondkomen. Daarbij zijn er vaak acties van de dierenbescherming om katten goedkoop te laten castreren, meestal in het voorjaar, idem voor chippen (al is dat geen noodzaak als hij liever binnen blijft), maar daar zou je dus op kunnen wachten. Je kan ook met de vorige eigenaar gaan praten en kijken of het bespreekbaar is om castratiekosten te delen.

Als deze kat jullie heeft uitgekozen en jullie vinden hem leuk dan zou ik ervoor gaan om hem te houden. Als hij zo bang is buiten dan lijkt mij een autorit van 225 km en daarna een boerenleven niet echt het paradijs voor hem. Bovendien zal de nieuwe eigenaar dan bereid moeten zijn om de castratie te betalen en alle nodige nazorg te leveren.
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Voor zover ik weet is dat er niet, maar ik vind het wel een hele goede tip. Ongeacht wat we daarna doen, houden of hem ergens plaatsen. En ja die acties zijn er straks misschien inderdaad.
Ik ga nog maar eens bellen met de dierenbescherming en het asiel
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Het blijft toch echt schandalig dat de eigenaar van het dier niet kan worden aangepakt.
Ik zou eens bellen inderdaad met de dierenbescherming.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb in een afgezet stukje tuin een hondenhok neergezet, geïsoleerd met piepschuim (afkomstig van barfbestellingen die in dozen met piepschuim werden geleverd) en met heel veel stro erin. Was ooit bedoeld voor de mama van Sokjes, toen ze nog met Sokjes en zijn broertje op straat woonde. Ik zette hun voer dan bij de ingang in de heg neer waar zij doorheen konden kruipen om bij het hok te komen. Is zoiets een mogelijkheid voor je? Of heb je geen tuin? Stro houdt heerlijk warm, daar kunnen buitenkatten heel goed mee overwinteren.
Inmiddels hebben wij Sokjes al weer een paar jaar geadopteer en heeft Moeke (zijn mama) een ruimte in de kelder in beslag genomen, waar ze 's winters overnacht (en overdagt, als het koud is of regent of sneeuwt of de stand van de maan niet naar d'r zin is :biggrin2:). Het kelderraam staat altijd open, maar we hebben de opening grotendeels dicht gemaakt met een stuk spaanplaat met daarin een uitgezaagde kattendoorgang. Paar dekens ervoor om de kou uit de kelder te houden, en zo zijn we allemaal gelukkig: Moeke omdat ze warm en droog zit en kan gaan en staan waar ze wil, wij omdat we haar zo toch kunnen verzorgen zonder dat ze in het woongedeelte komt (waar onze andere katten en de honden rondlopen, waar ze bang voor is.

Misschien dat er bij jullie ook een oplossing te bedenken valt waarbij de kat niet huis komt maar wel zijn eigen, beschutte en afgezette onderkomen heeft?
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Het blijft toch echt schandalig dat de eigenaar van het dier niet kan worden aangepakt.
Ik zou eens bellen inderdaad met de dierenbescherming.
Natuurlijk wel, die blijft aansprakelijk. Dat is de reden dat asiel niets kan/mag. Ik zou echt 144 bellen of de inspecteur of de gemeente of of....
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

We zitten midden in een woonwijk, hebben trouwens wel een hondenhok staan met stro erin.
Maar meneer wil perse naar binnen. Ik heb hier ook met buren te maken en die zijn niet allemaal een fan van hem
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lil schreef: Natuurlijk wel, die blijft aansprakelijk. Dat is de reden dat asiel niets kan/mag. Ik zou echt 144 bellen of de inspecteur of de gemeente of of....
Die hebben toch afstand gedaan. Dan is het niets meer of minder dan een zwerfkat. Dus ik snap echt niet waarom het asiel het dier niet opneemt. Zeker niet omdat TS ze benaderd, die is al helemaal geen eigenaar.

En anders bel je toch de dierenambulance. Zeg je dat je die mensen hun kat hebt zien dumpen en dat jij hem gevangen hebt. Mogen zij hem op komen halen.

Of TS moet hem zelf kunnen en willen houden. Dat zou super fijn zijn voor de kat  :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Kaela schreef: Die hebben toch afstand gedaan. Dan is het niets meer of minder dan een zwerfkat. Dus ik snap echt niet waarom het asiel het dier niet opneemt. Zeker niet omdat TS ze benaderd, die is al helemaal geen eigenaar.

En anders bel je toch de dierenambulance. Zeg je dat je die mensen hun kat hebt zien dumpen en dat jij hem gevangen hebt. Mogen zij hem op komen halen.

Of TS moet hem zelf kunnen en willen houden. Dat zou super fijn zijn voor de kat  :-*
+1
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

er bestaat ook low budget dierenarts even google,

Plaats reactie