als het goed is krijg ik vandaag mij haarzeep binnen.
ben benieuwd, heb vroeger krullen gehad en nu nog slagen en gruwelijk dun haar.
straks ken ik mezelf niet meer met al die krullem die ik na het wassen gekregen heb
moet je verplicht met azijn naspoelen of is alleen zepen genoeg? Heb heel fijn haar,
had 2 geuren besteld, maar aloë vera ruikt sterk ik denk dat ik die maar tegelijk moet gebruiken
Gewoon, likje kokosolie op een watje en afvegen maar! Eventueel kokosolie even warm laten worden in je hand, of op een schoteltje op de verwarming of zo. Maar mijn kokosolie staat in de keuken, daar is het meestal wel warm genoeg om hem bij het uitsmeren op het watje al genoeg te doen smelten.
Anne in Duitsland schreef:
Gewoon, likje kokosolie op een watje en afvegen maar! Eventueel kokosolie even warm laten worden in je hand, of op een schoteltje op de verwarming of zo. Maar mijn kokosolie staat in de keuken, daar is het meestal wel warm genoeg om hem bij het uitsmeren op het watje al genoeg te doen smelten.
Extra vergine olijfolie doet het ook erg goed. Maar ik gebruik liever geen olie, omdat mijn oogleden dan zo vet worden, dat mijn oogschaduw er na een halve dag vanaf glijdt. Ook als ik een oogschaduwbasis gebruik.
Dian schreef:
moet je verplicht met azijn naspoelen of is alleen zepen genoeg? Heb heel fijn haar,
had 2 geuren besteld, maar aloë vera ruikt sterk ik denk dat ik die maar tegelijk moet gebruiken
Ik vind bij mij het resultaat beter wanneer ik niet met azijn naspoel. Ik heb ook superfijn haar, dus je zou het gewoon eens zonder azijn kunnen proberen!
Mowgli schreef:
Extra vergine olijfolie doet het ook erg goed. Maar ik gebruik liever geen olie, omdat mijn oogleden dan zo vet worden, dat mijn oogschaduw er na een halve dag vanaf glijdt. Ook als ik een oogschaduwbasis gebruik.
Ah kijk, dat probleem heb ik niet omdat ik alleen mascara gebruik, en dat ook niet iedere dag. Bovendien was ik mijn gezicht nadat ik de mascara heb verwijderd, en eventuele restjes olie verdwijnen dan ook. En mochten ze niet verdwijnen, dan verdwijnen ze de volgende ochtend wel, wanneer ik mijn gezicht opnieuw was.
Anne in Duitsland schreef:
Ah kijk, dat probleem heb ik niet omdat ik alleen mascara gebruik, en dat ook niet iedere dag. Bovendien was ik mijn gezicht nadat ik de mascara heb verwijderd, en eventuele restjes olie verdwijnen dan ook. En mochten ze niet verdwijnen, dan verdwijnen ze de volgende ochtend wel, wanneer ik mijn gezicht opnieuw was.
Ik was mijn gezicht daarna ook, maar niet met zeep, dus de olieresten gaan niet echt weg. Ik gebruik hiervoor een heerlijke kamille facewash van Alverde.
je kunt ook met olie je gezicht schoonmaken...oilwash methode...principe van vet in vet oplossen...
hier al een jaar bezig met baksoda, azijn, en af en toe een shampoo op basis van zeep, en niets meer dan zeep....helaas duurt het bij mij heeel lang voor mijn haar zich aanpast, paar weken geleden nog lang haar, dat ging goed in een staart, en dan 2/3x wassen (anders echt te vet), maar nu met kort haar is het weer wat lastiger..zit toch te vaak met mijn vieze handen in mijn haar geloof ik....maar goed, eerst moest ik het echt om de dag wassen en dan was het megavet, dus er zit verbetering in....
Wel leuk met die natuurlijke dingen dat je er zoveel van kunt maken....kokosolie, baksoda, groene zeep en azijn en nog wat huis tuin en keuken dingen ,en geen schoonmaakmiddel/cosmetica/deodorant meer hoeven kopen en voor je huisdier kun je het ook op alle mogelijke manieren inzetten...ben er wel blij mee, met die ontdekking!
Mocht er iemand interesse hebben in recepten voor DIY"schoonmaakmiddelen op basis van groene zeep/baksoda/azijn, of om zelf cosmetica te maken (deodorant van kokosolie/baksoda, peelings, lipbalsem etc etc etc), ik heb hier veel, receptjes. Alles op basis van olijfoliezeep, kokosolie, bakdsoda en andere dingen die meesten wel in keukenkastjes hebben staan..
nieuwste creatie: zakje gevuld met zeepvlokken, havermout en wat etherische olie, en scrubben maar....heerlijk! vwaspoeder gemaakt ipv wasmiddel van groene zeep, ruikt heerlijk en staat ook mooi..maar goed, misschien wat off-topic, maar als iemand een bestandje met allerlei recepten wil, roep maar via pb!
@kaio ik heb er jaaaren een gehad van zo'n makup merk geen loreal geen rimmel maar zoiets. Totdat hij er echt smerig uit zag en ik via zo'n thuis party nieuwe kon kopen. Deze zijn van prowell maar er zijn verschillende van te krijgen.
Het is zo iets : http://www.ecoco-cosmeticglove.nl/
Ik gebruik ze dus echt al sinds jaar en dag. Gewoon in de wasmachine. Tussendoor met een sopje uitwassen. En je kunt er jaren tegenaan. Enkel water en alle makeup vliegt eraf. Ook waterproof
Nadia schreef:
@kaio ik heb er jaaaren een gehad van zo'n makup merk geen loreal geen rimmel maar zoiets. Totdat hij er echt smerig uit zag en ik via zo'n thuis party nieuwe kon kopen. Deze zijn van prowell maar er zijn verschillende van te krijgen.
Het is zo iets : http://www.ecoco-cosmeticglove.nl/
Ik gebruik ze dus echt al sinds jaar en dag. Gewoon in de wasmachine. Tussendoor met een sopje uitwassen. En je kunt er jaren tegenaan. Enkel water en alle makeup vliegt eraf. Ook waterproof
Hoe maak je het washandje na gebruik schoon? Kun je het gewoon onder de kraan uitspoelen, of krijg je het alleen met zeep schoon?
hannabelgje schreef:
Net voor het eerst zelf deo gemaakt. Met jasmijngeur. Zalig. Straks na mijn bad ga ik em uitproberen. Ging echt heel erg makkelijk zeg!
Haha, super! Die smoothie voor onder de douche is ook echt super. Ja, je vraagt je af waarom mensen nog spullen kopen als het zo eenvoudig is om zelf producten te maken, en je ook nog zelf de geurtjes kunt bepalen!
Doranto schreef:
Hoe maak je het washandje na gebruik schoon? Kun je het gewoon onder de kraan uitspoelen, of krijg je het alleen met zeep schoon?
Ik gebruik ongeveer een week het zelfde washandje. Eigenlijk alleen de mascara blijf je er op zien.
Ik spoel het uit met water en klaar. Je kunt er wat zeep bij gebruiken. Doe ik niet. #lui 1x per week (zo ongeveer) gaat hij mee de wasmachine in en komt hij er als nieuw uit.