Hulp/advies gevraagd voor aanloper.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hulp/advies gevraagd voor aanloper.

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 06 feb 2015, 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

kiara schreef: er bestaat ook low budget dierenarts even google,
Zit alleen in Rotterdam en omgeving en in velsen maar die site doet het niet.
http://www.dichtbij.nl/voorne-putten/re ... inima.aspx
http://budgetkliniek.nl/
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ik had begrepen door het hele land , mijn kat is 5 jaar geleden gecastreerd voor 25€ vind ik goedkoop maar ja in Purmerend
Dacht trouwens richting Groningen/Drenthe/ Friesland dat het zowiezo goedkoper is, cavia's/ konijnen wel kost hier zo tussen de 40/60€ en daar 20€ ik vind het nogal verschil

Ik zou toch de plaatselijke dierenbescherming bellen situatie uitleggen en dat er zo alleen maar meer katten overschot komt misschien helpt dat
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef: Die hebben toch afstand gedaan. Dan is het niets meer of minder dan een zwerfkat. Dus ik snap echt niet waarom het asiel het dier niet opneemt. Zeker niet omdat TS ze benaderd, die is al helemaal geen eigenaar.

En anders bel je toch de dierenambulance. Zeg je dat je die mensen hun kat hebt zien dumpen en dat jij hem gevangen hebt. Mogen zij hem op komen halen.

Of TS moet hem zelf kunnen en willen houden. Dat zou super fijn zijn voor de kat  :-*
Nee, als er geen afstandsverklaring is hebben die geen afstand gedaan.

Ze hebben gedumpt en dumpen is zeer terecht illegaal.
Maak me altijd vreselijk boos om mensen die dieren dumpen. Ik vind een kat in dat opzicht niet anders dan een hond.

En als het niet onder dumpen valt dan is het als je er geen voer in stopt en niet voor voldoende onderdak zorgt dan is het nog altijd verwaarlozing.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Blijkbaar is de kat zelf weggelopen. En zeggen ze dan: ok, laat hem dan maar.  Maar hoe lang hebben ze hem binnengehouden? Want dat hij na een paar weken terugloopt is wel normaal.
Echt dumpen vind ik dat niet, maar ik vind wel dat het de kat aan zijn lot overlaten is. Zowiezo is een kat (zonder fokplannen) niet castreren verwaarlozing in mijn ogen. En dan is het ook niet vreemd dat hij al eens de weg kwijtraakt als hij een krolse poes achternagaat.  Maar goed, das een andere discussie.
Als de kat binnen wil, heeft hij toch duidelijk zin in menselijk contact, en dan begrijp ik niet goed dat de kat niet bij de oorspronkelijke eigenaar wil blijven. Tenzij hij te kort binnengehouden is natuurlijk en daardoor het instinct hem terug naar TS geleid heeft. Dan is het niet dat kat niet wil, dan kan hij er ook niets aan doen. Instinct kan de kat ook niet controleren.
Lil

Bericht door Lil »

pearlsofpassion schreef: Blijkbaar is de kat zelf weggelopen. En zeggen ze dan: ok, laat hem dan maar.  Maar hoe lang hebben ze hem binnengehouden? Want dat hij na een paar weken terugloopt is wel normaal.
Echt dumpen vind ik dat niet, maar ik vind wel dat het de kat aan zijn lot overlaten is. Zowiezo is een kat (zonder fokplannen) niet castreren verwaarlozing in mijn ogen. En dan is het ook niet vreemd dat hij al eens de weg kwijtraakt als hij een krolse poes achternagaat.  Maar goed, das een andere discussie.
Als de kat binnen wil, heeft hij toch duidelijk zin in menselijk contact, en dan begrijp ik niet goed dat de kat niet bij de oorspronkelijke eigenaar wil blijven. Tenzij hij te kort binnengehouden is natuurlijk en daardoor het instinct hem terug naar TS geleid heeft. Dan is het niet dat kat niet wil, dan kan hij er ook niets aan doen. Instinct kan de kat ook niet controleren.
Ja, ik weet dus niet waar het onder valt, maar eigenlijk interesseert het mij ook niet zo veel.
Die andere eigenaar komt zijn verplichtingen jegens het dier niet na  :-\
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

kiara schreef: Ik had begrepen door het hele land , mijn kat is 5 jaar geleden gecastreerd voor 25€ vind ik goedkoop maar ja in Purmerend
Dacht trouwens richting Groningen/Drenthe/ Friesland dat het zowiezo goedkoper is, cavia's/ konijnen wel kost hier zo tussen de 40/60€ en daar 20€ ik vind het nogal verschil

Ik zou toch de plaatselijke dierenbescherming bellen situatie uitleggen en dat er zo alleen maar meer katten overschot komt misschien helpt dat
HIer is niks hoor, geen budget DA, geen castratieprogramma, niks. Gewoon overal volle mep voor betalen, er is ook geen ambulance die helpt met vervoer naar de DA wat in andere delen van het land soms ook wel is.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

wat raar en eigenlijk ook idioot,zitten zoveel mensen in de problemen en daarnaast zijn gelijk de dieren het slachtoffer :'(
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Die snap ik niet? Bedoel je dat het idioot is dat er geen budgetdierenartsen in het hele land zitten?
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nee van de dierenambulance
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Op de site staat dat ze dat wel doen :)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

O dat weet ik niet, ik ging van Martine uit vandaar mijn opmerking
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Toch "gewoon"naar het asiel brengen, door jullie of door een bekende die misschien paar straten verder woont.
Dat de eigenaar bekend is, is geen reden dat ze geen dier mogen/willen opvangen.
Het is voor een asiel ook een kosten plaatje, eigenaar bekend, en als jij nu gewoon zorg draagt voor de kat, of dat het beestje terug gaat naar de baas, is voor hun het probleem opgelost.
Het dier moet m.i. opgenomen worden door het asiel, als zijnde gevonden dier, zij zullen contact moeten zoeken met de eigenaar, of anders zal het beestje 2 weken moeten wachten totdat het onteigend is en zo op zoek kan gaan naar een baas waar hij wel gewenst is. Hier zal hij vaak ook eerst gecastreerd worden.
Ik ben niet zo bekend met plaatsnamen, maar kijk eens op  http://www.dierenasiels.com/, voor asielen in de buurt waar je hem misschien ook naar toe kan brengen.
Lil

Bericht door Lil »

Maar je hebt de asiels niet voor het uitkiezen. De gemeente waar je woont bepaald naar welk asiel je mag gaan en naar een ander asiel mag je gewoonweg niet gaan.
Helaas bepalen de asiels ook zelf welke dieren ze wel of niet opnemen. Ik heb het zelf gezien bij een goede vriendin van mij. De katten konden niet samen: ja, dat was haar probleem dat ze zelf had veroorzaakt dus kon ze niet naar het asiel. Katten werden geweigerd. Ander asiel mag niet. Dus moet je dan zelf maar oplossingen gaan zoeken om te zorgen dat het geen moord en doodslag in je huis is totdat je een nieuwe baas vindt (en ook dat is erg moeilijk).
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Daar waar de kat "woont"of gevonden word is de gemeente waar de kat naartoe moet, maar uhhhh ik sta op vakantiepark a en die kat loopt al weken bij mij, geen baas te vinden(heb een bandje omgedaan met verzoek of de eigenaar wilt bellen zodat ik weet dat de kat een eigenaar heeft), voordat ik naar huis ga vind ik het zo zielig dat de kat alleen achterblijft, dus breng ik hem bij de asiel van die gemeente. Het asiel hoeft niet te weten dat de kat uit mijn straat komt, en zeker niet omdat de eigenaar bekend is en al aangeeft het beestje niet meer te willen.
Gelukkig nog nooit meegemaakt dat een asiel dieren geweigerd heeft, hoe het probleem ook ontstaan was, als er een hulp vraag was werd er hulp geboden.

Plaats reactie