DIY schoonmaken en gezichtsproducten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: DIY schoonmaken en gezichtsproducten

Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

[quote="Papalou"]
wat leuk om te lezen!

Ik heb laatst waspoeder gemaakt, stond altijd zo te hannessen met die flessen vloeibare zeep (zelfgemaakt maar altijd te dik..)...zelfde idee alleen dan zonder koken..zeepvlokken, baksoda, gewone soda en wat etherische olie, ruikt helemaal lekker!

En nu met die vorst kleertjes buiten hangen scheelt nog meer ellende!

Laatst met havermout scrubzakjes gemaakt, erg fijn: havervlokken,wat zeepvlokken, etherische olie in een zakje en scrubben maar...

Droog scrubpoeder is erg makkelijk om te maken van gemalen gedroogde avocadapitten met gemalen havermout, superfijn, en makkelijk omdat je redelijk wat kan maken en kan bewaren!

Hier altijd een quest naar leuke kleine glazen potjes..wat gebruiken jullie om in te bewaren?

Oja...en mijn plantespuiten gaan volgens mij kapot van de azijnoplossing...hmmm....het rubber zal wel aangetast worden door het zuur...iemand hier nog een tip voor>??
[/quote]
Ik koop regelmatig nieuwe plantenspuitjes ook omdat deze snel kapot gaan! Jammer genoeg niks aan te doen :(. Ik vind het persoonlijk niets omdat ik walg van de koffiegeur, maar je zou eens vermalen koffie in je scrub kunnen doen, het zou ook een helende werking hebben en goed zijn voor het huidje :D vooral voor mensen die dagen na het scheren nog steeds last hebben van rode stoppels!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Geven deze zelfgemaakte deo e.d. geen vlekken in je kkleding?
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

[quote="Papalou"]
zelfgemaakte deo is helemaal fijn trouwens!

Kokosolie, baksoda en etherische olie....elke geur maken die je wil, enige nadeel is dat het in mijn badkamer steenkoud is en de deo dus erg hard wordt, terwijl in de zomer ik het potje in de koelkast moet zetten:)
[/quote]

Ik vraag me af of je met kokosolie je poriën niet "dicht" smeert?
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

De kokos olie gebruik ik alleen voor oog make-up te verwijderen, foundation en poeder wordt verwijderd met een "melk" vermengt met water en een washandje alleen voor het gezicht. De restjes worden daarna weggehaald met tonic. Maar om antwoord te geven op je vraag, heb geen idee :P ik ervaar het iig niet zo.

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="Papalou"]
stuur maar effe je emailadres in een pb, krijg je er een hele hoop!
[/quote]

O mag ik dat ook?? Hier ook zo gruwelijk last van droge huid/ kloofjes vreselijk en daardoor jeuk tot exeem aan toe, kan bijna nergens meer tegen, gebruik altijd handschoenen met schoonmaken.
Douche wel elke dag simpel en alleen om mijn huid weer in te smeren met uiencreme flinke klodders! Dat gaat goed, mijn gezicht al jaren met dr van der hoog de intensief nachtcreme voelt gewoon zo droog aan , gebruik nooit zeep voor mijn gezicht, en Zwitsal wasgel voor lijf, gaat goed voor paar uurtjes dan weer gortdroog
Dus Please  ::)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zelfgemaakte Deo geeft geen vlekken :) alleen vond ik het zelf niet werken. Ik rook mezelf er doorheen.

Voor het slecht smeerbare kun je de kokosolie eerst opkloppen met de mixer. Krijg je een soort mousse
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

[quote="kiara"]
O mag ik dat ook?? Hier ook zo gruwelijk last van droge huid/ kloofjes vreselijk en daardoor jeuk tot exeem aan toe, kan bijna nergens meer tegen, gebruik altijd handschoenen met schoonmaken.
Douche wel elke dag simpel en alleen om mijn huid weer in te smeren met uiencreme flinke klodders! Dat gaat goed, mijn gezicht al jaren met dr van der hoog de intensief nachtcreme voelt gewoon zo droog aan , gebruik nooit zeep voor mijn gezicht, en Zwitsal wasgel voor lijf, gaat goed voor paar uurtjes dan weer gortdroog
Dus Please  ::)
[/quote]
Veel mensen gebruiken Zwitsal omdat men dit voor baby's ook gebruikt en hun een heel gevoelige huid hebben. Mijn dermatoloog heeft eens gezegd dat Zwitsal de grootste onzin is die er bestaat! Het droogt namelijk de huid meer uit en Zwitsal dus alles behalve goed voor de huid is. Baby's waarbij dit wordt gebruikt, zijn meestal diegene die op latere leeftijd problemen krijgen met hun huid. Daarnaast is het zo, dat een volwassen huid niet in vergelijking is te stellen met een babyhuid.

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ja maar wat dan wel kan nergens tegen krijg overal vreselijke jeuk van zelfs van bio kokos olie, geprobeerd op mijn handen
Is al vanaf kinds af aan een groot probleem CQ ergenis div dermatologen gehad weet ik hoeveel zalfjes , mijn huid en vooral nu voelt aan alsof het licht verbrand is van de zon zo trekt het zeg
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

heel eerlijk, heb ik voor zonnebrandcreme altijd vichy en die heeft metaal filter. Ik durf niks anders meer aan.
Gebruik ik andere (zonder parfum ed, dermatoligisch hypo etc) krijg ik nog een chemische verbranding!!!! Op vakantie in frankrijk in mijn gezicht dus, nou een aantal dagen dus alleen lopen koelen, kon snacht alleen slapen met een nat washandje (zonder parfum gewassen) op mijn gezicht.
Dus wat dat betreft ga ik zeker niet zelf experimenteren, dat wil ik nooit meer  :-X (was niet de eerste keer, jaren geleden op mijn borst blaren gehad van zonnecreme....)

Ik geloof best dat dan ook niet iedereen tegen dezelfde ingredienten kan, ook al is het zelf klaargemaakt van natuurprodukten
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Dat klopt ik heb ook dure zonnebrandcreme ben even de naam kwijt maar tube kost rond de 25€ factor 30
Dat moest wel vanwege de boot die we hadden dan gaat het helemaal hard, bovendien geen uitslag ervan en over de hele dag 2 x smeren was voldoende dus dan is het weer niet duur
Maar inderdaad al is het zelf gemaakt en van de beste ingrediënten niet iedereen kan er tegen, ik ben ook huiverig om iets te proberen al zovaak mislukt .
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb laatst een Vileda stoomreiniger gekocht waarmee je snel even tussendoor je vloer kunt schoonmaken. 400 ml water erin doen, apparaat aanzetten, 15 seconden wachten, en stomen maar. Heeft als voordeel dat je geen hele emmer water met allesreiniger meer nodig hebt, en dat je niet meteen je hele verdieping hoeft te stofzuigen + dweilen maar ook gewoon een of twee kamers per keer kunt doen. Dat kan met een emmer met sop ook wel, maar dan verbruik je dus veel meer water (en zeep; die heb ik nu ook niet meer nodig). Ik vind de Vileda echt ideaal in dat opzicht.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

We hebben nog nog van die bruine rottegels binnen, ook poreus, een stoomreiniger had daarop ook niet het juiste resultaat, wij gebruiken kennelreiniger in de woonkamer  :biggrin2: die veilig is voor dieren
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

[quote="Kaio"]
heel eerlijk, heb ik voor zonnebrandcreme altijd vichy en die heeft metaal filter. Ik durf niks anders meer aan.
Gebruik ik andere (zonder parfum ed, dermatoligisch hypo etc) krijg ik nog een chemische verbranding!!!! Op vakantie in frankrijk in mijn gezicht dus, nou een aantal dagen dus alleen lopen koelen, kon snacht alleen slapen met een nat washandje (zonder parfum gewassen) op mijn gezicht.
Dus wat dat betreft ga ik zeker niet zelf experimenteren, dat wil ik nooit meer  :-X (was niet de eerste keer, jaren geleden op mijn borst blaren gehad van zonnecreme....)

Ik geloof best dat dan ook niet iedereen tegen dezelfde ingredienten kan, ook al is het zelf klaargemaakt van natuurprodukten
[/quote]Ik heb sinds afgeopen zomer zonnebrand crème van Alverde. Dit is op basis van mineralen (dus ook met metaal zeg maar). Met onze fietstochten werkte hij prima. Het nadeel is wel dat deze een witte waas op je huid achterlaat en vlekken op je kleding maakt als je niet oppast. Ik heb er wat dagcreme doorheen gemixt en toen op mijn gezicht gesmeerd, waardoor de witte waas niet zo opvallend was.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="Mowgli"]
Ik heb sinds afgeopen zomer zonnebrand crème van Alverde. Dit is op basis van mineralen (dus ook met metaal zeg maar). Met onze fietstochten werkte hij prima. Het nadeel is wel dat deze een witte waas op je huid achterlaat en vlekken op je kleding maakt als je niet oppast. Ik heb er wat dagcreme doorheen gemixt en toen op mijn gezicht gesmeerd, waardoor de witte waas niet zo opvallend was.
[/quote]

Ik heb die ook geprobeerd, vreselijk! :( Te dik om lekker te smeren, en laat inderdaad een witte waas achter.
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

[quote="kiara"]
Ja maar wat dan wel kan nergens tegen krijg overal vreselijke jeuk van zelfs van bio kokos olie, geprobeerd op mijn handen
Is al vanaf kinds af aan een groot probleem CQ ergenis div dermatologen gehad weet ik hoeveel zalfjes , mijn huid en vooral nu voelt aan alsof het licht verbrand is van de zon zo trekt het zeg
[/quote]
Ik weet wat je bedoelt!
Heb zelf jaren last gehad van jeuk, voornamelijk na het douche. Echt om gek van te worden :0.
Het is verschrikkelijk hoeveel producten en wel niet worden aangeboden en het is zoeken naar wat je wel en niet tegen kan.
Als jij tegen Zwitsal kan des te beter! Mij gaf het een marteling, totdat mijn dermatoloog waarom dat gebeurde. Een natuurlijk product wil nog niet zeggen dat je er tegen kan! Ik kan bijvoorbeeld geen  etherische lavendelolie op mijn huid verdragen.
Als ik heel erge last krijg van jeuk, wil de weleda douche wilde rozen goed helpen! Ik smeer mij daarna met de weleda bodymilk wilde rozen. Deze geeft mijn huid echt een boost, waardoor hij minder schilferig/droog wordt. Daarnaast heb ik een eigen gemaakte zeepblokjes van olijf en amandelolie. Recept gevonden op internet. Ze zijn ook wel te vinden in een biowinkel volgens mij. Hoop dat je de juiste producten voor jou vind!

Plaats reactie