Laat jij je hond alleen in de auto ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Laat jij je hond alleen in de auto ?

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

niet echt,
1,omdat mijn honden snel verhit kunnen raken
2, Maci is sowieso erg onrustig in de auto dus die kan echt niet alleen in de auto blijven.
Die andere 2 kan wel kort als het niet warm is.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ja, geregeld (als de temperatuur het toelaat). Ik combineer vaak een wandeling met even boodschappen doen of naar de bieb. En dan zit hij een minuut of 10-20 alleen in de auto.
Ilan kan het heel goed, gaat zitten kijken of gaat slapen.
Lil

Bericht door Lil »

Heel vaak. Ik ben genoodzaakt veel dingen te combineren. Voor mijn honden is het hun tweede huis. Ik kan veilig de klep op een kier zetten terwijl de auto dan toch is afgesloten. Ramen zijn geblindeerd, dus mensen zien de honden niet zitten. Wel vaker uw klep staat open. Gaan ze met de vingers eraan  WOEFWOEFWOEF. ooooo honden..... die had ik niet gehoord/gezien. Goed zo en verder met de vingers van de auto afblijven  ;)
Inouchka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inouchka »

Ja, ze blijven hier ook wel eens in de auto, behalve in de zomermaanden. Probeer ook altijd zoveel mogelijk te combineren. Winkel, langs wandelingen... Kira is ook een allemansvriend vriend maar zodra er eentje te dicht op onze auto komt, laat ze toch wel ff zien dat ze daar niet mee gediend is. Dank je voor dat idee van dat brief ga ik zelf ook eens werk van maken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

De auto is de enige plek waar Oscar alleen kan blijven, dus daar maken we dankbaar gebruik van. Niet te vaak, niet te lang en uiteraard afhankelijk van het weer.
Gezien het feit dat onze familie ver weg woont en bij de een er veel kleine kinderen op de verjaardag komen en bij de ander honden zijn waarmee het niet zo botert, is in de auto blijven dan prettiger voor Oscar. Dat zijn de keren dat ie langer alleen zit, maar dan zetten we de auto altijd zo neer dat we vanuit huis kunnen kijken. Ons tussendoor zien doet hem ook niets, dus we kunnen ook prima even gaan kijken of alles goed is.
Een keer samen boodschappen kunnen doen is bijna een feestje als je verder eigenlijk nooit iets samen zonder hond kan doen  :-[

Met pesterijen gelukkig geen ervaring, maar ik ben er wel bang voor. Wij hebben geen geblindeerde ramen en Oscar gaat altijd naar buiten zitten kijken, dus je ziet hem wel. Maar als wij niet in de buurt zijn, reageert hij nergens op, dus hij trekt niet snel de aandacht.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hier in Spanje worden er weleens vechthonden gestolen uit huizen en auto´s om ze te gebruiken voor hondengevechten, dus ik laat ze alleen in de auto als ik ze kan zien. Dat is mijn ergste nachtmerrie.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Nee nooit! Moet er niet aan denken terug te komen bij de honden om te ontdekken dat er iets met ze is of dat ze gestolen zijn :-X
Kaela schreef:
Een keer samen boodschappen kunnen doen is bijna een feestje als je verder eigenlijk nooit iets samen zonder hond kan doen  :-[
;D Hoe herkenbaar....
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Hier ook regelmatig, ook combinatie van wandelen en boodschappen of op verjaardag. Ze vinden het prima en gaan graag mee, zitten rond te kijken of gaan liggen slapen. Bij de winkel zorgen we altijd dat het niet te lang duurt of dat één van ons eerder terug gaat naar de auto, gewoon, omdat je het nooit weet  :-\.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Heel vaak zelfs. Mijn achterbank is plat gegooid, matras erin en lekker veel dekens.. Hondjes gaan lekker liggen slapen, weten niet beter. En inderdaad veel combineren met lekkere wandeling in de bossen. Uiteraard alleen als het weer het toelaat.

Eén keer is het me slecht bekomen, ben in een klap zo'n 10 jaar ouder geworden toen :o . Mijn Mechel leefde toen nog en ik was bij Zeist een wandeling aan het doen (doe aan geocachen voor wie het kent). Bij een deel van die wandeling mogen geen honden komen i.v.m. de schapen die daar lopen. Dus ik had het grootste deel van de toch gedaan met hond, daarna hond nog even in de auto en dat stukje zonder de hond. Voor alle duidelijkheid: het was november en koud en mistig weer.
Mechel zat in achterbak uit zicht en bleek (hoorde ik later) te blaffen  :-[ Toen heeft een passerende wandelaar de politie gewaarschuwd en die zijn gekomen, hebben auto open gemaakt om te zien of alles in orde was met het hondje. En tja, dat schijnt een regel te zijn, dat ze dan ook verplicht zijn de hond mee te nemen...  :o
Dus mijn reactie, teruggekomen bij de auto, kan iedereen zich hier voorstellen... :-X  Ik ging twijfelen aan mezelf, had ik de hond wel in de auto gedaan??? Ja mens krijgt rare gedachten in zo'n situatie...
Nadat ik ontdekt had waar mijn hond was, naar bureau gereden en toen ze de begroeting tussen hond en mij zagen, wisten ze dat het goed was. Maar dat heeft me heel wat leeftijd gekost, die dag... Ik was overigens des duivels, dat omdat een wandelaar een hond hoort blaffen, de politie mijn hond uit mijn auto haalt. Hoe komen ze er op!  :boxing:
Maar ja, hun excuus was dus: mevrouw, als wij de auto eenmaal geopend hebben, mogen wij de hond niet meer achterlaten.... Nee maar een briefje (minimaal!) was ook wel handig geweest voor mijn rikketik....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ja en nee

Nee, want ik laat hem nooit achter op een parkeerterrein. Ook niet als ik even boodschappen moet doen of moet pinnen. Ik hoor teveel verhalen van honden die worden gestolen uit de auto, of auto's die worden gestolen met de hond erin.

Maar ook ja. Want als wij op wedstrijd gaan en er geen oppas is voor Nelson, dan blijft hij daar tijdens de proeven alleen. Hij ligt heerlijk in zijn bench te slapen en de parkeerwacht weet dat hij in de auto zit en houdt een oogje in het zeil. Ook bevriendde ruiters weten dat hij er zit. Hij zit er dus niet zonder toezicht.
Hoe we dat in de zomer gaan doen weten we nog niet. In elk geval kan hij dan niet in de auto blijven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zelden en alleen als ik de auto vanuit de winkel kan zien (dat bestaat nog in Zoetermeer :biggrin2:). En ik heb een geblindeerde auto. Ik was er al nooit happig op maar sinds de auto van Natasja in de brand is gevlogen terwijl ze er zelf niet in zat en de auto gewoon geparkeerd stond: durf ik mijn honden nooit meer in de auto te laten zitten als ik de auto niet kan zien.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Ja, regelmatig. Sowieso 2 keer in de week met trainen, hoewel dat parkeerterrein tegen het clubterrein aanligt en je ze dus in de gaten kan houden. Maar ook als ik even snel boodschappen moet doen voordat we gaan speuren of wandelen of als we naar een verjaardag gaan. Nu hebben we een nieuwe auto en daar zitten ze in benches/autokennels, met geblindeerde ramen en de achterdeur of schuifdeur zit dan met een haak op slot.

Met boodschappen doen kan ik ze niet zien (terwijl ik toch in een kleiner dorp woon dan Zoetermeer :D ) maar op een verjaardag oid staan ze wel in het zicht.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Nooit.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Nee.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Het komt wel eens voor, net als wasstraat. Meestal als ik vlees voor de hond haal (wat ik met wandelen combineer) of tijdens trainingen ofzo. Wel altijd zo dat ik de auto in het zicht heb  :)

Plaats reactie