Maar dat is een fijne oplossing. Ik ga me erin verdiepen.
Laat jij je hond alleen in de auto ?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Laat jij je hond alleen in de auto ?
Moest even goegelen op Bébétel 
Ik ben inderdaad net zo bang voor een brandend huis als voor een brandende auto, dus dat maakt voor mij geen verschil. Thuis staat wel de webcam aan, maar dat is eigenlijk pas sinds Bob epilepsie heeft en ik niet meer relaxed uit eten ben ofzo. Ik wil hem gewoon ff checken.
-
Lil
In hele oude nieteelke schreef: In elke auto zit elektronica.
De ontsteking was ook heel anders.
ieeeeuuuwwww eng hoor. Als mijn huis in brand vliegt hoop ik dat ze zo slim zijn om de tuin in te gaan.Lizzy schreef: Ik weet ook niet exact de oorzaak van het in brand vliegen van Natasja's auto. Volgens mij had het iets met de accu te maken. Hoe dan ook, zij zat niet in de auto, de auto stond geparkeerd en is echt uitgefikt. Misschien ziet ze dit topic, kan ze zelf vertellen wat er gebeurd is. Hoe dan ook, sinds ik dat weet laat ik mijn honden niet in de auto achter als ik er geen toezicht op heb. Ik breng ze liever even eerst naar huis. En ja, een huis kan ook in de brand vliegen. Dat is zo. Daarom gaat hier de Bébétel ook aan als ik langer van huis ga zonder honden.
Oja bijna dagelijks zitten ze wel even in de auto alleen.
Is als een 2e huis voor ze.
Of ze nu thuis op de bank liggen te slapen of in hun kennels met koudschuimmatrassen in auto, dat maakt voor mij weinig uit.
Als het wat kouder is krijgen ze zelfs een jasje aan
Je kunt van de buitenkant niet in de auto kijken, dus je ziet de honden niet.
Is als een 2e huis voor ze.
Of ze nu thuis op de bank liggen te slapen of in hun kennels met koudschuimmatrassen in auto, dat maakt voor mij weinig uit.
Als het wat kouder is krijgen ze zelfs een jasje aan
Je kunt van de buitenkant niet in de auto kijken, dus je ziet de honden niet.
Huh, in elke auto toch wel? Hoe moeten anders de koplampen branden? Met kaarsjes?Lil schreef: In hele oude nietDe vorige was heul erg oud. Bezine level werd nog gemeten met een vlotter om maar eens iets te noemen.
De ontsteking was ook heel anders.
ieeeeuuuwwww eng hoor. Als mijn huis in brand vliegt hoop ik dat ze zo slim zijn om de tuin in te gaan.![]()
Bijna elke dag zitten mijn honden wel even alleen in de auto
Vinden ze dikke prima
Vinden ze dikke prima
In Nederland deed ik het soms wel eens, maar alleen maar heel kort voor een snel boodschapje en fijn vond ik het niet. Hier is het geen enkel probleem.
Ja, regelmatig. Tijdens trainingen en als ik een boodschap moet doen. Toen vorige winter het huis gerenoveerd werd zijn ze 3 weken mee geweest naar het werk en in de auto gebleven. Nu moet ik wel zeggen dat er twee royale benches ingebouwd zijn en de ramen verduisterd, dus van buitenaf zijn ze niet te zien.
Laatst gewijzigd door Juul op di 10 feb 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Borke nooit gedaan, ik was altijd bang voor pesten en omdat we het hem ook niet hadden aangeleerd, vond hij het ook verschrikkelijk (totdat Sofi er was en ze samen waren).
Maar Borke vond het prima om alleen thuis te blijven en je kon hem vrijwel overal mee naartoe nemen.
Zelfs naar een kinderverjaardag, terwijl hij niet dol op kinderen was. Dan parkeerde ik hem onder mijn stoel en dan kon hij daar ongestoord een paar uur liggen slapen.
Sofi had verlatingsangst, maar in de auto kon ze direct al prima alleen blijven.
Niemand kan haar meenemen, dan zouden ze haar moeten doden denk ik, daarbij ziet ze er niet zo aaibaar uit.
Ze valt niet op in de auto, want ze gaat heerlijk liggen slapen in haar mand.
Sofi kunnen we zeker niet overal mee naartoe nemen, dus dan gaat ze vaak mee en blijft ze in de auto.
Ik wil dan wel graag dat die auto ergens op eigen terrein staat of in zicht en uiteraard moet het weer het toelaten!
Sofi durven we ook niet alleen te laten in een vakantiehuis, dus het is een zegen dat ze helemaal happy in de auto is.
Maar Borke vond het prima om alleen thuis te blijven en je kon hem vrijwel overal mee naartoe nemen.
Zelfs naar een kinderverjaardag, terwijl hij niet dol op kinderen was. Dan parkeerde ik hem onder mijn stoel en dan kon hij daar ongestoord een paar uur liggen slapen.
Sofi had verlatingsangst, maar in de auto kon ze direct al prima alleen blijven.
Niemand kan haar meenemen, dan zouden ze haar moeten doden denk ik, daarbij ziet ze er niet zo aaibaar uit.
Ze valt niet op in de auto, want ze gaat heerlijk liggen slapen in haar mand.
Sofi kunnen we zeker niet overal mee naartoe nemen, dus dan gaat ze vaak mee en blijft ze in de auto.
Ik wil dan wel graag dat die auto ergens op eigen terrein staat of in zicht en uiteraard moet het weer het toelaten!
Sofi durven we ook niet alleen te laten in een vakantiehuis, dus het is een zegen dat ze helemaal happy in de auto is.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel soms.
Als ik inderdaad snel een kleine boodschap nog moet doen. Uiteraard weers-afhankelijk!!!
Als ik moet tanken langs de snelweg zitten ze tijdens het afrekenen ook alleen maar heb ik natuurlijk zicht op de auto.
Heel soms tijdens hondentraining; trainen met de 1 terwijl de ander moet wachten. Alleen als ik de locatie vertrouw en daarbij in de buurt ben en het qua weer kan.
Verder niet.
En dit komt al met al maar zelden voor ;-)
Suzanne
Als ik inderdaad snel een kleine boodschap nog moet doen. Uiteraard weers-afhankelijk!!!
Als ik moet tanken langs de snelweg zitten ze tijdens het afrekenen ook alleen maar heb ik natuurlijk zicht op de auto.
Heel soms tijdens hondentraining; trainen met de 1 terwijl de ander moet wachten. Alleen als ik de locatie vertrouw en daarbij in de buurt ben en het qua weer kan.
Verder niet.
En dit komt al met al maar zelden voor ;-)
Suzanne
Xavi zit heel soms eens 10/15 minuten in de auto als ik eens snel een boodschapje moet doen oid.
Hij vind er niet zoveel aan, springt meteen op de bestuurdersstoel en gaat naar de ingang van de winkel zitten te staren. Iedereen moet altijd bij elkaar blijven volgens hem, dus dat kan natuurlijk niet
Vandaar dat ik het hem maar niet te vaak aandoe.
Hij vind er niet zoveel aan, springt meteen op de bestuurdersstoel en gaat naar de ingang van de winkel zitten te staren. Iedereen moet altijd bij elkaar blijven volgens hem, dus dat kan natuurlijk niet
Vandaar dat ik het hem maar niet te vaak aandoe.
Helemaal alleen niet vaak. Het eerste weekend van februari hebben we een speurweekend gehad waar ze vrij regelmatig in de auto moesten blijven.
Dit was volgens Chakotay niet een heel groot succes. Hij heeft best wel eventjes gehuild maar ging vervolgens gewoon liggen pitten. Hij staat dan wel in het zicht en met de ramen op een kier. Ja ook met het weer van afgelopen week. Klep openlaten zou ik niet durven.
Niet omdat ik bang ben voor diefstal maar meer voor de agressie van Kaya naar vreemden toe als ze in de auto zit. Het is namelijk HAAR auto op dat moment
De honden hebben een bench achterin en zijn gewend lange afstanden te rijden. Maar dan maken we tussendoor wel een wandeling op de veluwe. Na de grote wandeling laat ik ze rustig even in de auto voor een snelle boodschap bij de Appie, maar ik laat ze niet graag alleen voor langere tijd in de auto. Gelukkig is dat ook zelden nodig. 1 van ons blijft wel even in de auto wachtten.
Dit was volgens Chakotay niet een heel groot succes. Hij heeft best wel eventjes gehuild maar ging vervolgens gewoon liggen pitten. Hij staat dan wel in het zicht en met de ramen op een kier. Ja ook met het weer van afgelopen week. Klep openlaten zou ik niet durven.
Niet omdat ik bang ben voor diefstal maar meer voor de agressie van Kaya naar vreemden toe als ze in de auto zit. Het is namelijk HAAR auto op dat moment
De honden hebben een bench achterin en zijn gewend lange afstanden te rijden. Maar dan maken we tussendoor wel een wandeling op de veluwe. Na de grote wandeling laat ik ze rustig even in de auto voor een snelle boodschap bij de Appie, maar ik laat ze niet graag alleen voor langere tijd in de auto. Gelukkig is dat ook zelden nodig. 1 van ons blijft wel even in de auto wachtten.
Hier ook een hond met verlatingsangst, die het in de auto meestal beter doet dan thuis.
Grappig om te lezen dat het best vaak zo werkt!
Moos mag dus ook regelmatig in de auto wachten als ik boodschappen doe etc.
Grappig om te lezen dat het best vaak zo werkt!
Moos mag dus ook regelmatig in de auto wachten als ik boodschappen doe etc.
Kimo en Sverre vinden auto's helemaal geweldig, dus die gaan altijd mee. En ik heb weleens dat ik ver moet rijden, dan heb ik ze liever mee en dat ze dan een uur in de auto zitten.
Bij de super gaan ze inderdaad zitten wachten, op een gewone parkeerplaats gaan ze gewoon slapen. Ze lijken op mixjes, dus ben niet bang voor dieven, met dat ze daar te hard voor blaffen als waakhonden
's Zomers trouwens nooit!
Bij de super gaan ze inderdaad zitten wachten, op een gewone parkeerplaats gaan ze gewoon slapen. Ze lijken op mixjes, dus ben niet bang voor dieven, met dat ze daar te hard voor blaffen als waakhonden
's Zomers trouwens nooit!
-
Lil
owwwwww jij bedoelt letterlijk.eelke schreef: Huh, in elke auto toch wel? Hoe moeten anders de koplampen branden? Met kaarsjes?
Ik versta onder elektronica al dat moderne chip gebeuren. Huidige auto geeft aan wanneer beurt moet krijgen en wat stuk is en de ontsteking is elektrisch ipv ... (vonk??).
elektriciteit wekt elke auto op via dynamo en accu. Onder elektronica verstond ik computer chips zeg maar.