Laat jij je hond alleen in de auto ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Laat jij je hond alleen in de auto ?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lil schreef: owwwwww jij bedoelt letterlijk.
Ik versta onder elektronica al dat moderne chip gebeuren. Huidige auto geeft aan wanneer beurt moet krijgen en wat stuk is en de ontsteking is elektrisch ipv ... (vonk??).

elektriciteit wekt elke auto op via dynamo en accu. Onder elektronica verstond ik computer chips zeg maar.
Ja, tis volgens mij juist bij oude auto's een bekend probleem...

Volgens mij branden er regelmatig chevy van's af, en dat zijn geen jonkie's ;) kortsluiting volgens mij.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ik denk dat die chips toch echt minder gauw in brand vliegen als sommige andere onderdelen van de auto  :biggrin2:

Maar ja in het leven kun je niet ieder risico afvangen, als je bang moet zijn dat je auto in de fik vliegt, kun je idd net zo bang zijn dat dat met je huis gebeurd. Dan nog is de kans dat iemand achterop je auto, waar je hond bijv zit, rijdt groter. En stel je hond krijgt iets terwijl je niet thuis bent, dus altijd thuisblijven, en wat dan snachts, wakker blijven?
Ik bedoel maar je kunt jezelf goed gek maken met overal bang voor te zijn.  ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Ik weet ook niet exact de oorzaak van het in brand vliegen van Natasja's auto. Volgens mij had het iets met de accu te maken. Hoe dan ook, zij zat niet in de auto, de auto stond geparkeerd en is echt uitgefikt. Misschien ziet ze dit topic, kan ze zelf vertellen wat er gebeurd is. Hoe dan ook, sinds ik dat weet laat ik mijn honden niet in de auto achter als ik er geen toezicht op heb. Ik breng ze liever even eerst naar huis. En ja, een huis kan ook in de brand vliegen. Dat is zo. Daarom gaat hier de Bébétel ook aan als ik langer van huis ga zonder honden.
Ik dacht dat ik de enige was die me zorgen maakte als ik de hond alleen thuis moet laten  :-\

Die Bèbètel klinkt als een goede optie, alleen ben ik bang dat je dan nog minder relaxed van huis gaat. Want ja, als ik aan de andere kant van het land zit en de telefoon gaat, wat dan?

In brand vliegende auto's, je huis dat afbrandt... Hoeveel risico's moet je indekken?
Ik laat Nelson dus niet (zonder toezicht van bekenden) alleen in de auto. Als hij alleen thuis is gaan de elektrische apparaten zoals wasdroger, vaatwasser en droogmolen uit. Alle deuren gaan op slot en er blijft zoveel mogelijk licht aan. Maar ja. Alles voorkomen kan je natuurlijk niet.

Ik stel mezelf maar gerust dat als er iemand inbreekt ze waarschijnlijk liever de tv meenemen dan de hond. En dat we goed beveiligd zijn tegen brand.
Eigenlijk is het best erg soms hé, dat je zó gek bent met je hond.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ik weet niet of je brand hoort via je Bèbètel, denk het nl. niet.  Tja dan zou je een automatisch alarmsysteen moeten aanschaffen met automatische brandmelder dat er gelijk brandweer naar het huis snelt als ie afgaat. Denk dat dat het enige is wat je echt kunt doen. Brand gaat overigens ontzettend snel....

Verder kun je idd risico volle apparaten uitzetten als je niet thuis bent, zoals hope al zegt.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik doe alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt om het te voorkomen dat er brand uitbreekt als ik er niet ben, en verder denk ik er gewoon niet over na, ja het kan gebeuren en als het gebeurd hoop ik dat er buren snel genoeg ingrijpen zodat de dieren veilig gesteld worden. Ik ga er geen babymonitor oid voor aanschaffen, als je daar al op bemerkt dat er brand uitbreekt ben ik ten eerste een gevaar op de weg om thuis te komen en ten tweede ben je dan waarschijnlijk toch ook te laat om in te grijpen, ik denk dat de buren sneller de brandweer gebeld hebben. Voor mij is het een soort aanvaardbaar risico, het kan gebeuren, het kan gruwelijk fout gaan, maar dat kan met zoveel dingen, daar moet je denk ik maar niet alteveel bij stil staan om het leven een beetje leuk te houden  ;)
Ik zorg bijvoorbeeld wel dat alle binnendeuren open staan en zal bijvoorbeeld nooit een hond in een bench opsluiten als ik niet thuis ben (dat heb ik dus al een keer fout zien gaan, brand brak uit, hond zat in de bench en de brand zat tussen baas en hond in, die hoorde zijn hond dus verbranden  :'( ze hadden vlakbij de bench een hondenluik maar daar kon de hond dus niet bij komen...)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Een auto die zomaar in brand vliegt  :o. Das doodeng natuurlijk en als het je gebeurd dan is dat meer dan vreselijk. Maar godzijdank gebeurd het niet vaak.

Tja en uiteindelijk moet je wat. Je kan gewoon niet 24 uur per dag, 24/7 en jaarrond bij je hond zijn. Onze auto is al 12 jaar niet spontaan in de fik gevlogen, ik hoop maar gewoon dat ie dat de komende jaren ook niet doet en als ie daar dan toch zin in heeft, dan niet net als Oscar erin zit.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Martine-Tom schreef: Ik doe alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt om het te voorkomen dat er brand uitbreekt als ik er niet ben, en verder denk ik er gewoon niet over na, ja het kan gebeuren en als het gebeurd hoop ik dat er buren snel genoeg ingrijpen zodat de dieren veilig gesteld worden. Ik ga er geen babymonitor oid voor aanschaffen, als je daar al op bemerkt dat er brand uitbreekt ben ik ten eerste een gevaar op de weg om thuis te komen en ten tweede ben je dan waarschijnlijk toch ook te laat om in te grijpen, ik denk dat de buren sneller de brandweer gebeld hebben. Voor mij is het een soort aanvaardbaar risico, het kan gebeuren, het kan gruwelijk fout gaan, maar dat kan met zoveel dingen, daar moet je denk ik maar niet alteveel bij stil staan om het leven een beetje leuk te houden  ;)
Ik zorg bijvoorbeeld wel dat alle binnendeuren open staan en zal bijvoorbeeld nooit een hond in een bench opsluiten als ik niet thuis ben (dat heb ik dus al een keer fout zien gaan, brand brak uit, hond zat in de bench en de brand zat tussen baas en hond in, die hoorde zijn hond dus verbranden  :'( ze hadden vlakbij de bench een hondenluik maar daar kon de hond dus niet bij komen...)
Hier zit Nelson gewoon in zijn (gesloten) bench als ik weg ben. Hij knaagt nogal graag op matjes etc.
Hij zit naast de buitendeur, dus als je daar niet meer bij kan komen is het toch te laat.

Overigens hebben wij wel een gedegen noodplan voor als we thuis zijn en er breekt brand uit. Ik denk dat veel mensen er niet bij stil staan en dat is een groot probleem. Wij hebben afgesproken wie er de brandweer belt, wie er naar Nelson gaat, hoe we naar buiten kunnen als de trap in brand staat of er daar teveel rook is etc.

Als Nelson alleen is dan heeft hij geen halsband om, maar ligt die wel altijd binnen handbereik samen met zijn riem.

Ergens moet je een grens stellen aan je angst. Ik denk er ook niet bij na dat ik overreden kan worden als ik bij de bakker om de hoek een broodje ga halen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hope schreef: Hier zit Nelson gewoon in zijn (gesloten) bench als ik weg ben. Hij knaagt nogal graag op matjes etc.
Hij zit naast de buitendeur, dus als je daar niet meer bij kan komen is het toch te laat.

Overigens hebben wij wel een gedegen noodplan voor als we thuis zijn en er breekt brand uit. Ik denk dat veel mensen er niet bij stil staan en dat is een groot probleem. Wij hebben afgesproken wie er de brandweer belt, wie er naar Nelson gaat, hoe we naar buiten kunnen als de trap in brand staat of er daar teveel rook is etc.

Als Nelson alleen is dan heeft hij geen halsband om, maar ligt die wel altijd binnen handbereik samen met zijn riem.

Ergens moet je een grens stellen aan je angst. Ik denk er ook niet bij na dat ik overreden kan worden als ik bij de bakker om de hoek een broodje ga halen.
Psies.
Die verbrande hond was een huis of 10 verderop, en ik hoor hem nog gillen  :'( das gewoon een traumatje van mijzelf, rationeel weet ik het wel, maar ik kan me er niet toe zetten (nou heb ik sowieso geen bench hoor) noodplan heb ik ook, mijn ex is brandweerman dus dat zit er nog wel in zeg maar  ;)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 11 feb 2015, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Ik laat mijn honden vaak alleen in de auto, bij het boodschappen doen, bij de training, als we onderweg zijn en we gaan even snel wat eten. Ik heb een berlingo met gesloten cabine en geblinderde achterruit. . Daar zitten ze ieder in een eigen hok. De electr ventilator kan ik aan zetten en speciale haak op de achterklep voor frisse lucht. Als we gaan eten onderweg en hij staat open wil ik hem graag in het zicht hebben. Al mijn honden vinden het zalig in de auto en je doet hun geen groter plezier om gewoon mee te gaan.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

**Jillaroo** schreef: Ik laat mijn honden vaak alleen in de auto, bij het boodschappen doen, bij de training, als we onderweg zijn en we gaan even snel wat eten. Ik heb een berlingo met gesloten cabine en geblinderde achterruit. . Daar zitten ze ieder in een eigen hok. De electr ventilator kan ik aan zetten en speciale haak op de achterklep voor frisse lucht. Als we gaan eten onderweg en hij staat open wil ik hem graag in het zicht hebben. Al mijn honden vinden het zalig in de auto en je doet hun geen groter plezier om gewoon mee te gaan.
Ja hier precies zo.
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Als ik ze niet mee neem dan zitten ze wel heel erg vaak alleen thuis. En ik neem ze liever mee en laat ze dan ergens onderweg even rennen.
Lil

Bericht door Lil »

**Jillaroo** schreef: Als ik ze niet mee neem dan zitten ze wel heel erg vaak alleen thuis. En ik neem ze liever mee en laat ze dan ergens onderweg even rennen.
Dat is hier ook de reden. Naast fulltime werk ben ik mantelzorger. Ga elke week een hele dag weg daarvoor. Kan of de honden meenemen en dan moeten ze tijdens boodschappen doen een uur op de parkeerplaats in de auto (die daarvoor is ingericht) of ze zijn die dag 7 uur alleen. Ik kan ze niet in die woning laten, bovenbuurman is beetje geschift en houdt van hondje pesten. De hond des huizes reageert daar niet op, maar ik heb een hele grote mega waakhond en dat is leuk pesten.
corina
2-sterren
2-sterren

Bericht door corina »

Ja wij laten onze honden wel eens in de auto achter maar nooit voor langere tijd.
En als het warm weer is doen we de deuren ook nog open ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

corina schreef: Ja wij laten onze honden wel eens in de auto achter maar nooit voor langere tijd.
Afbeelding
Dat ziet er gelikt uit? Zelf gemaakt? Betongaas? *krijgidee* :biggrin2:
corina
2-sterren
2-sterren

Bericht door corina »

Ja zelf er in gemaakt van een stuk gegalvaniseerd betongaas maaswijdte 50 x 50 mm

Plaats reactie