Weer zo een incasso brief van firma list en bedrog

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Weer zo een incasso brief van firma list en bedrog

MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

eelke schreef: Mijn cliënt had deze brief dus vandaag bij. Gegoogled op nieuwsberichten om hem te laten zien dat het nep is. Kwam op hun site uit, dus maar even gebeld (het telefoonnummer van de site was net niet hetzelfde als dat van de brief).

En die zeiden dat het klopt, hij moet gewoon betalen, en als ie het snel doet krijgt ie 50% korting. Bizar. Ik kan het nog niet echt geloven zelfs.
Neckermann kan je vertellen of ze een incasso uit handen hebben gegeven voor je client  ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Neckermann kan je vertellen of ze een incasso uit handen hebben gegeven voor je client  ;)
Was niet van neckermann, wel van een bedrijf waarvan mijn cliënt zei er een schuld te hebben, dat wel.

Maar toch, bizar toch! 50% korting! Ik vind het zo vaag. Heb m doorgestuurd naar degene die verantwoordelijk is voor zijn financiën.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

eelke schreef: Was niet van neckermann, wel van een bedrijf waarvan mijn cliënt zei er een schuld te hebben, dat wel.

Maar toch, bizar toch! 50% korting! Ik vind het zo vaag. Heb m doorgestuurd naar degene die verantwoordelijk is voor zijn financiën.
Goeie actie  ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Goeie actie  ;)
Ik zou een goede manager zijn, ik kan prima afschuiven en delegeren  8)

(haha nee da's eigenlijk niet eens waar  ;D)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

eelke schreef: Ik zou een goede manager zijn, ik kan prima afschuiven en delegeren  8)

(haha nee da's eigenlijk niet eens waar  ;D)
;D ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou ik zou best een goede manager zijn maar ik wil altijd alles zelf doen  ;D

Maar toch vind ik het vreemd, die brief. Maar goed. Niet mijn verantwoordelijkheid :P
BusKay

Bericht door BusKay »

eelke schreef: Was niet van neckermann, wel van een bedrijf waarvan mijn cliënt zei er een schuld te hebben, dat wel.
Zodra er lucht omhoog komt van die brief... is er maar één advies... prullebak  ;) ;)

In jou geval heb je een goede beslissing genomen.... "le financeur" behoord van de hoed en de rand te weten.

Zit eigenlijk ook wel met belangstelling te wachten op zo'n brief. Heb al een hoek vrij gemaakt in de schuur om ze op te stapelen voor het oud papier  :biggrin2: :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, ben blij dat ik m niet doorgescheurd had, dat had wat problemen gegeven uiteindelijk  :o
BusKay

Bericht door BusKay »

Ik had wel regelmatig van die gasten die belden uit India en vertelden dat je Windows overhoop lag...

Ik legde ze op een bepaald moment gewoon op de luidspreker.. en zei af en toe ja en nee etc..
Toen ze na een behoorlijke tijd in de gaten kregen dat ze alleen maar veel geld naar mij verbelde hingen ze vanzelf op en na een tijdje gaven ze compleet op...
Wellicht sta ik in India nu op de zwarte lijst  :biggrin2: :biggrin2:
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Kijk ook eens op het radarforum, het blijkt vaker voor te komen... Door Intrum Justitia zelf, waarschijnlijk met opgekochte, niet gecontroleerde en dus ook niet altijd juiste rekeningen en schulden.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 6&t=107928
Sultan
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sultan »

Wij hadden ook het genoegen, maar dan via de mail. Een bedrag van €93,85. Kreeg de mail ook wel 7 keer binnen. Geen vermelding van bij wie we die schuld zouden hebben uitstaan. Natuurlijk even gezocht via google en dan is het al heel snel duidelijk, fake. Alle mails zijn naar de prullenbak verwezen natuurlijk :)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

BusKay schreef: Ik had wel regelmatig van die gasten die belden uit India en vertelden dat je Windows overhoop lag...
Ja die hadden wij ook een tijdje, kwestie van steds de telefoon er op gooien als ze vroegen of je Engels sprak...
Leo is nog inhoudelijk met ze in gesprek gegaan, dan liepen ze vast  :biggrin2:
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

BusKay schreef: Ik had wel regelmatig van die gasten die belden uit India en vertelden dat je Windows overhoop lag...
Oh... die zijn leuk... :biggrin2: Vooral als je links en rechts door elkaar haalt  ::)
BusKay

Bericht door BusKay »

Ronald schreef: Oh... die zijn leuk... :biggrin2: Vooral als je links en rechts door elkaar haalt  ::)
Meneer uw Windows is niet in orde (dat zeggen ze dan tegen een ITer...) wilt U even downloaden.
En dan bedoelen ze niet datgeen je op het toilet doet...  :biggrin2: :biggrin2:
Dan zeg ik ja natuurlijk...
Dus ik ga rustig naar die site...
"Waar staat dat bestand dan???".....
"Ik zie het niet... leg nog eens uit"....
Na een half uur zijn ze het beu.. beu... beu... en vele euri's armer  :biggrin2: :biggrin2:
BusKay

Bericht door BusKay »

Zo te zien hebben ze d'r één te pakken... die moesten ze nou al die bedragen van die brieven/mailtjes laten betalen  O0 O0 :biggrin2: :biggrin2:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/jonge-internetoplichter-vervolgd-voor-kwade-praktijken/speel/1/?utm_medium=email

Plaats reactie