Laat jij je hond alleen in de auto ?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Laat jij je hond alleen in de auto ?

-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

::) Wodka verkiest regelmatig een tukje in de auto boven een wandeling. Dan blijft ze lekker in de auto en slaapt als een roosje. Voldoende ventilatie, en een plek zonder zo'n zijn dan wel voorwaarde. Niemand die haar wil of durft te stelen.  :biggrin2:

Voor in huis heb ik tegenwoordig een IP-camera aanstaan overdag. Werkt super.  :)

Afbeelding

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Ik dacht dat ik de enige was die me zorgen maakte als ik de hond alleen thuis moet laten  :-\

Die Bèbètel klinkt als een goede optie, alleen ben ik bang dat je dan nog minder relaxed van huis gaat. Want ja, als ik aan de andere kant van het land zit en de telefoon gaat, wat dan?

In brand vliegende auto's, je huis dat afbrandt... Hoeveel risico's moet je indekken?
Ik laat Nelson dus niet (zonder toezicht van bekenden) alleen in de auto. Als hij alleen thuis is gaan de elektrische apparaten zoals wasdroger, vaatwasser en droogmolen uit. Alle deuren gaan op slot en er blijft zoveel mogelijk licht aan. Maar ja. Alles voorkomen kan je natuurlijk niet.

Ik stel mezelf maar gerust dat als er iemand inbreekt ze waarschijnlijk liever de tv meenemen dan de hond. En dat we goed beveiligd zijn tegen brand.
Eigenlijk is het best erg soms hé, dat je zó gek bent met je hond.
Die Bebetel staat natuurlijk niet alleen aan voor het geval dat er brand uit breekt. Maar als ik een brandalarm hoor, is 112 snel gebeld.

Verder moet iedereen gewoon lekker zelf doen waar ie zich goed bij voelt. Ik veroordeel mensen niet die er verder niet over nadenken. Dat andere mensen het overdreven vinden wat ik doe: ik vind het prima.
Lil

Bericht door Lil »

-Saskia- schreef: ::) Wodka verkiest regelmatig een tukje in de auto boven een wandeling. Dan blijft ze lekker in de auto en slaapt als een roosje. Voldoende ventilatie, en een plek zonder zo'n zijn dan wel voorwaarde. Niemand die haar wil of durft te stelen.  :biggrin2:

Voor in huis heb ik tegenwoordig een IP-camera aanstaan overdag. Werkt super.  :)

Afbeelding

Afbeelding
Wat voor een camera heb jij en wat voor een programma gebruik je?

Ik zoek een nieuw/beter systeem.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

-Saskia- schreef: ::) Wodka verkiest regelmatig een tukje in de auto boven een wandeling. Dan blijft ze lekker in de auto en slaapt als een roosje. Voldoende ventilatie, en een plek zonder zo'n zijn dan wel voorwaarde. Niemand die haar wil of durft te stelen.  :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
Ja, wij hebben ook een IP camera. Super handig toch?! (moet je alleen wel Internet op je telefoon hebben natuurlijk en dat hebben we niet :biggrin2:. Maar laatst moesten we ergens heen waar ze wifi hadden dus dan kan de camera lekker aan).

Ahhh, Wodje ligt echt lekker te pitten!
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lil schreef: Wat voor een camera heb jij en wat voor een programma gebruik je?

Ik zoek een nieuw/beter systeem.
Ik heb een Foscam FI9821 (zoals te zien op de eerste foto  ;)), met bijbehorende FosCamPro app op mijn iPhone/iPad.
Lizzy schreef: Ja, wij hebben ook een IP camera. Super handig toch?! (moet je alleen wel Internet op je telefoon hebben natuurlijk en dat hebben we niet :biggrin2:. Maar laatst moesten we ergens heen waar ze wifi hadden dus dan kan de camera lekker aan).

Ahhh, Wodje ligt echt lekker te pitten!
Ja, internet op je telefoon is dan wel handig. Ook met 4G doet ie het prima.  ;)

De camera staat bij mij op de hoek van de slaapkamer en de gang, en doordat ik 180 graden kan roteren (op afstand) kan ik de hele gang en slaapkamer overzien. Maar ervaring leert dat madam eigenlijk de hele dag op dit plekje ligt te slapen.  ::) :biggrin2:
Laatst gewijzigd door -Saskia- op za 14 feb 2015, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

-Saskia- schreef: Ik heb een Foscam FI9821 (zoals te zien op de eerste foto  ;)), met bijbehorende FosCamPro app op mijn iPhone/iPad.

Ja, internet op je telefoon is dan wel handig. Ook met 4G doet ie het prima.  ;)

De camera staat bij mij op de hoek van de slaapkamer en de gang, en doordat ik 180 graden kan roteren (op afstand) kan ik de hele gang en slaapkamer overzien. Maar ervaring leert dat madam eigenlijk de hele dag op dit plekje ligt te slapen.  ::) :biggrin2:
Dank je ik dacht al bij foscam uit te komen. Mijn oude kon niet roteren dus die grote wilde ezel liep vaak uit beeld en heeft de camera eens omgegooid. Sindsdien doet ie heul erg raar.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Die Bebetel staat natuurlijk niet alleen aan voor het geval dat er brand uit breekt. Maar als ik een brandalarm hoor, is 112 snel gebeld.

Verder moet iedereen gewoon lekker zelf doen waar ie zich goed bij voelt. Ik veroordeel mensen niet die er verder niet over nadenken. Dat andere mensen het overdreven vinden wat ik doe: ik vind het prima.
Nee dat klopt, als je het brandalarm hoort dan is dat inderdaad wel handig!

Ik weet het niet. Ik zou het liefst iets willen waarmee er meer toezicht zou zijn. Ik geloof alleen dat manlief dan écht denkt dat ik gek ben. Een hond vond hij leuk, maar een vriezer, tig kilo vlees, meehelpen portioneren en de raad van bp die ik vaak opvolg, dat vind hij geloof ik soms wat minder.
Als ik ook nog een camera op ga hangen denkt hij nog dat ik meer om Nelson geef dan om hem
  :biggrin2:
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ik breng elke dag mijn zoontje met de auto naar school. Dan blijven de honden even alleen in de auto, terwijl ik mee loop naar school. Soms moet ik even de meester spreken en dan duurt het wat langer. Na het bezoek aan school, rijden we langs het bos en dan gaan we lekker een uurtje lopen. Volgens mij vinden ze het niet erg.  :biggrin2:
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

-Saskia- schreef: Voor in huis heb ik tegenwoordig een IP-camera aanstaan overdag. Werkt super.  :)
+1 ::)
Sinds mijn verhuizing 1 feb kan ik tussen de middag niet meer even de hondjes uitlaten. Heb dus een andere voordeur (met hondenluik) er in laten zetten én ook een cam gekocht, deze staat in de hoek van het raam. Zo kan ik zowel in de huiskamer als in de tuin kijken/luisteren. Ook een foscam; ideaal om op het werk regelmatig de boel in de gaten te houden. Ook kan ik even luisteren of ze de boel niet bij elkaar blaffen en indien nodig, zou ik wat kunnen zeggen tegen ze. Maar dat doe ik niet meer; 1x gedaan en de doggies snapte er natuurlijk geen jota van waar het vrouwtje nou was... :-[
Nadeel: Ik kan er alleen gebruik van maken als ik wifi heb. Op het werk geen probleem natuurlijk, maar 'even onderweg' kijken kan dus niet. :-[
Lil

Bericht door Lil »

Dwarreltje schreef: +1 ::)
Sinds mijn verhuizing 1 feb kan ik tussen de middag niet meer even de hondjes uitlaten. Heb dus een andere voordeur (met hondenluik) er in laten zetten én ook een cam gekocht, deze staat in de hoek van het raam. Zo kan ik zowel in de huiskamer als in de tuin kijken/luisteren. Ook een foscam; ideaal om op het werk regelmatig de boel in de gaten te houden. Ook kan ik even luisteren of ze de boel niet bij elkaar blaffen en indien nodig, zou ik wat kunnen zeggen tegen ze. Maar dat doe ik niet meer; 1x gedaan en de doggies snapte er natuurlijk geen jota van waar het vrouwtje nou was... :-[
Nadeel: Ik kan er alleen gebruik van maken als ik wifi heb. Op het werk geen probleem natuurlijk, maar 'even onderweg' kijken kan dus niet. :-[
gaat ie niet op een slimme foon? Ik heb Android en genoeg abbo. Ik wil wel dat in het op de toon kan zien.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Mijn honden hadden problemen met alleen blijven, en soms ging het goed en soms niet...
(in de auto gaat het altijd goed). Ik heb toen ook een ip-camera gekocht. En wat ik zie is dat Vivi onrustig is en dat de andere daar op reageren. Vooral Mickey snapt het dan niet waarom de onrust is en gaat dan blaffen. Vivi zelf is stil.
Ik zag dat ze rustig werd als ze bij abby kon liggen. Dus nu gaat ze vaak bij Abby in de bench als we weg zijn en dan is het goed. Dan legt ze haar neus in de liezen van abby, lekker warm, alsof ze steun zoekt. Omdat ik nu zie en weet wat er gebeurd ga ik makkelijker weg, en daardoor gaat het nu echt stukken beter !
Plus ik heb een buurvrouw die voor me naar de honden toe wil als dat nodig zou zijn, dus dat is ook erg fijn.
winni
4-sterren
4-sterren

Bericht door winni »

Als ik mijn boodschap in 5 minuten kan doen, wél. Maar heb een Berlingo met geblendeerde ramen. Met een personenauto zou ik het niet doen.
Véél te bang dat ze gestolen worden.
ClyBoDal
1-ster
1-ster

Bericht door ClyBoDal »

Hier zitten ze ook regelmatig in de auto. Heb zelfs eens een oudere man gehad die op mijn auto paste. Ik had mijn auto geparkeerd in de garage van appie en de achterdeuren van de Berlingo met een kierhaak open. De voorramen op een kier, en de auto verder op slot. Omdat ik op doorreis was naar de camping stond er dus een hoop troep achterin voor de benches en dat vond die man maar raar. Ik weet dat je door dat smalle kiertje er niets uitkrijgt , maar hij is maar blijven wachten tot de eigenaar weer bij de auto kwam. Toen ik de deuren open deed en hij de honden zag snapte hij waarom het op een kier stond. Heel slim vond hij het wel.

Sent from my iPad using Tapatalk
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Lil schreef: gaat ie niet op een slimme foon? Ik heb Android en genoeg abbo. Ik wil wel dat in het op de toon kan zien.
Nou, ik heb een Iphone met internetabb, maar als ik geen wifi heb geeft ie aan geen verbinding te kunnen krijgen zonder wifi. Dus gewoon internetten kan wel, maar de cam bekijken schijnt erg veel bandbreedte te kosten dus dat doet ie dan gewoon niet.
sella

Bericht door sella »

Als er niemand thuis blijft gaan de honden altijd mee en krijgen ter plaatse een wandeling en gaan tukken in de auto en als het lang duurt tussendoor een wandeling en als we naar huis gaan weer.
Ook met boodschappen doen en vistite gaan ze mee.
Wij hebben het motto als we gaan, dan gaan we met zijn allen. Ik ben ooit naar de kaakchirurg geweest en toen stond de komart in de fik en ben ik naar huis gegaan voor de hond die alleen was, toen hadden we nog geen auto. Alle dompelpompen stonden bij ons voor omdat er niet genoeg water was, en het dier was doodsbang en had alle deurposten gesloopt. Dat was pre de mobiele telefoon dus sindsdien nooit meer alleen thuis, altijd ergens heen of mee.

Plaats reactie