Bp weet raad: overspannen en migraine

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bp weet raad: overspannen en migraine

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

In groene thee zit behoorlijk veel theine, daar kan je zeker last van krijgen!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

pallas schreef: In groene thee zit behoorlijk veel theine, daar kan je zeker last van krijgen!
Precies en in veel van al die smaakjes thee zit toegevoegde suiker, ook niet gezond.
Probeer eens vornamelijk kraanater te drinken.
Heb je je drankje graag koud, zet dan een kan water in de koelkast.
Paar drupjes vers citroensap in je glas er bij naar smaak, als je water met een smaakje wilt.

Als je precies weet waar je problemen zitten, zoek dan een goede psycholoog die jou leert omgaan met die situatie.
Die jou helpt om mogelijkheden te zien om meer ontspannen met de situatie om te gaan.
Immers als je het NU niet kunt veranderen, heeft er steeds over piekeren en nadenken ook weinig nut en dat is wel vaak wat mensen doen.
Dat kost energie en geeft je negatieve energie.
Dat terwijl bijvoorbeeld gaan opruimen je vaak positieve energie geeft.

Ik zou het liever zoeken in de oplossingen die hier op BP worden aangedragen, dan in het zoeken naar allerlei supplementen en vitamines die immers ook weer geld kosten.

Sterkte!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ikzelf heb bio groene thee met smaakjes,  maar favorieten zijn vooral muntthee en gember-citroen. Van pcikwick thee en zwarte thee heb ik last van mijn pds, zou zo kunen dat die stofjes ook migraine triggeren.
sella

Bericht door sella »

Ik krijg ook migraine van de pickwick thee. Dus ik zou daar niet zo gek van opkijken.
En ja ik ga ook mee met het advies zoek een goede psycholoog.
Die kunnen je kijk op jezelf en je leven in een ander perspectief zetten, en dat scheelt heel veel, ook al zit je nog in dezelfde situatie, je kan er anders naar kijken.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ja de thee ga ik zeker veranderen.

Ik drink veel thee omdat ik niet van koud drinken hou in de winter. Cola is op kamertemp. Kraanwater vind ik te koud.
Gemberthee vind ik niet zo lekker. Maar kaneelthee dmv een kaneelstokje vind ik wel lekker en verwarmt je lichaam. Ik ga eens kijken voor andere thee bij de natuurlijk winkel. En opzoek naar een muntplant. Die in de tuin doet nu niks meer hihi.
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

ik heb ooit voor de migraine moeten stoppen met de pil en man man dat scheelde een dag en een nacht.noteer wat je eet en drinkt en kijk of je kan uitvinden wat het opwekt, spanning in de nek kan ook aanvallen opwekken, succes en sterkte .
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Goede idee. Ik ga vanaf morgen een dagboekje bij houden. Over alles hihi
sella

Bericht door sella »

Ik kan nu met de tens mijn spieren in de onderrug en nek ontspannen en mensenkinderen van 5 dagen per week migraine nu al vanaf oktober migraine vrij, eerlijkheid gebied ook dat ik sindsdien geen tarwe en pakjes meer eet en alleen maar blaadjes thee drink.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Migraine t.g.v. spanningen kun je ook met hulp van een fysiotherapeut bestrijden. Hopelijk heb je die in je aanvullende verzekering? Google maar eens op 'hoofdpijntherapeut' en jouw regio, dan tref je er zeker enkelen die een goed aanbod doen bij spanningshoofdpijn en migraine.
Voor wat betreft psychologische hulp, bij het leren anders hanteren van e.e.a: misschien werkt jouw huisarts samen met een POH-GGZ (praktijkondersteuner huisarts GGZ)? Dat zou de kosten drukken..
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb ook kant en klare muntthee van piramide. Lekker lui ook wel handig  ;)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

wat mij voor een groot deel heeft geholpen zijn ademhalings en ontspanningsoefeningen ...
ik zat zo vast, dat ik het simpel flink (uit)zuchten niet eens kon .... 
nu kan ik dit wel waardoor mijn spieren meer kunnen ontspannen ...raar maar waar  :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Miranda 1 schreef: Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er over nadenken.

Wat een heftig verhaal Avelon. Idd weinig vriendinnen overgehouden. Maar ook weer leuke nieuwe contacten opgedaan door de honden. Heel veel sterkte.

Vanmorgen zat ik nog even na te denken over mijn voeding. Ik eet amper kaas, drink 2 glazen cola per dag, geen koffie.

Wat wel veranderd is sinds ik thuis ben is dat ik veel meer thee drink. Voorheen 2 kopjes per dag. Nu al snel 6 tot 8. Ik drink van pickwick de groene thee met een smaakje bijv citroen of manderijn. Zou de migraine daar door kunnen komen. Er zit geen theeine ofzo in.
Ik weet niet of het al gezegd is maar in alle groene thee zit theeïne in hoor.  Het staat niet vermeld, maar zit er wel in.
En theeïne is exact hetzelfde als cafeïne, gewoon een andere benaming door andere afkomst.  In thee zit wel niet erg veel cafeïne, dat is niet te vergelijken met koffie of cola, maar als je 2 glazen cola en dan al die kopjes thee gaat optellen, is dat wel al een behoorlijke hoeveelheid.  Ik zou dat ook eens een tijdje proberen te vervangen.  Rooibosthee bevat geen theeïne vb, maar alles waar echt theeblaadjes in zitten, wel dus. En de cola laten.
Als je migraine beïnvloed zou zijn door de cafeïne-inname ga je dan waarschijnlijk in eerste instantie wel meer hoofdpijn krijgen en dat kan wel even duren, vrees ik...  :-\

Verder zou ik ook voldoende drinken en inderdaad dagelijks wat vers fruit eten.  Elke dag minstens een citrusvrucht (veel vit C en sap) en nog wat anders.  En veel groenten eten ook, probeer ze ook af en toe wat rauw te eten, dan krijg je nog wat extra mee. Maak zelf verse tomatensaus ipv uit een bokaal, dat is niet erg veel werk maar maakt een wereld van verschil. Als je een volle smaak wil, voeg dan een beetje zongedroogde of halfgedroogde tomaatjes toe, en als je last hebt van zure oprispingen bij tomaat, voeg dan een beetje venkel toe, dat smaak je niet maar vermindert die oprispingen. 
Probeer suikers, geraffineerde vetten en dus bewerkte producten wat meer te vermijden.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 17 feb 2015, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Een hoofdpijn therapeut is idd een hele goede. Die zal ook dingen doen met ontspanning.

@parelridder ik ben al bij de praktijk ondersteuner geweest. Ik heb benoemd waar de problemen liggen. Waardoor het voor mij op een rijtje kwam. Maar ik ken mezelf te goed waardoor ze mij niet verder kon helpen.

Ik heb gister en vandaag andere soorten thee gekocht, kruidenthee. En van roosvicee een limonade siroop zodat ik meer water ga drinken en kan afwisselen.

Met cola stoppen ga ik nu niet doen. Ik ben een paar jaar geleden terug gegaan van 1iter cola per dag naar 150 ml per dag. Dus dacht ik stop helemaal. 2 weken hoofdpijn gehad toen was ik er klasr mee. Nu zoeen tijd hoofdpijn trek ik niet.

Ik heb gister weer hoofdpijn gehad, derde x in 1 week maar het was wel minder. Vanmorgen ook nog maar vanmiddag voelde ik me weer prima. Terwijl ik met migraine de dag erna echt ziek ben. Ik denk dat dit komt door het stoppen mrt de pil. Ik ben nu 2 weken gestopt maar de eerste week nam ik nog een losse tablet vanwege de hoofdpijn. En nu 1 week helemaal geen pil meer genomen.

Afwachten of het helpt. Maar minder thee en andere thee is sowieso beter.

O ja en met mijn voeding. Ik moet juist opletten dat mijn suiker niet te laag wordt. Als ik 's avonds niks eet voordat ik ga slapen is 's ochtends mijn suiker te laag waardoor ik juist hoofdpijn krijg. Ik eet nu vaak nootjes met rozijnen voor het slapen ipv chips.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

O ja en ik heb fruit gekocht. Mezelf verwend want bij de jumbo kreeg ik €5 korting als je voor €25 boodschappen deed. Dus goed voor mezelf gezorgd hihi.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Probeer eens dagelijks wat fruit te eten en daar niets met suikers bij te eten.  Dus als maaltijd of tussendoortje, maar met een paar uur tussen de andere maaltijden en het fruit. Niet als dessert.
In het begin ga je waarschijnlijk honger houden, maar als dat verdwijnt (na een week of 2), kan je fruit heel goed als laatste op de dag eten. Eens je lichaam energie uit fruit leert halen, kan je daar erg lang op teren. Of dat is toch mijn ervaring. 
Ik heb hetzelfde probleem nu ik zwanger ben, van te lage bloedsuiker in de ochtend, en als ik 's avonds voor het slapengaan wat fruit eet, is dat 's ochtends merkbaar minder. Als ik een koekje eet, dan ben ik verloren en kan ik midden in de nacht nog wat uithalen of ik hang over de pot.
En dat terwijl ik toch (voor mijn doen) erg veel koolhydraten moet eten door de zwangerschap en ook een stuk minder aan fruit eten toekom dan vroeger.

Plaats reactie