DIY schoonmaken en gezichtsproducten
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: DIY schoonmaken en gezichtsproducten
Ik gebruik alleen nog maar bio afbreekbare shampoo (of soms baking soda), bio afbr wasmiddel en afwasmiddel en plantentandpasta. Verder helemaal niks, noppes, nada en daar voel ik mij uitstekend bij! En mijn portemonnee ook 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Deze: http://www.amazon.de/gp/product/B00LPHU ... ge_o06_s00jasmijn schreef:
Anne welke stoomreiniger heb je van vileda? Ik heb er 2 gevonden die best in prijs verschillen.

Ik geloof dat de andere draadloos is, maar ook een stuk minder goed werkt - afgaande op de recensies althans.
Ik zou ook best wel eens willen proberen om zelf tandpasta te maken. Ik heb echter heel gevoelige tanden (vooral als het buiten koud is en ik eenmaal binnen weer opwarm). Ik gebruik daarom sensodine (de original zonder fluoride).
Weet iemand of zelfgemaakte tandpasta ook helpt tegen gevoelige tanden?
-
Mandarijn
- 5-sterren

Hier hetzelfde probleem. Vandaar dat ik eerst mijn tube wil opmaken voordat ik met de zelfgemaakte tandpasta begin te maken. Dan heb ik nog altijd een tube als reserve.Doranto schreef: Ik zou ook best wel eens willen proberen om zelf tandpasta te maken. Ik heb echter heel gevoelige tanden (vooral als het buiten koud is en ik eenmaal binnen weer opwarm). Ik gebruik daarom sensodine (de original zonder fluoride).
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik heb ook jarenlang tandpasta voor gevoelige tanden gebruikt. En ik had echt gevoelige tanden.
Ben sinds een jaar of 2 overgestapt op de tandpasta van Alverde, en Ajona. De eerste zonder SLS en met fluoride, de tweede zonder fluoride en met SLS. Compenseert elkaar.
Ik koop ze in Dld, dus een stuk goedkoper dan de tandpasta in NL. En ik ben prima tevreden, heb echt geen last van gevoeligheid.
En de tandarts heeft ook geen commentaar.
Ik heb een poosje gepoetst met kokosolie/bakingsoda/pepermuntolie maar vond dat helemaal niks.
Ben sinds een jaar of 2 overgestapt op de tandpasta van Alverde, en Ajona. De eerste zonder SLS en met fluoride, de tweede zonder fluoride en met SLS. Compenseert elkaar.
Ik koop ze in Dld, dus een stuk goedkoper dan de tandpasta in NL. En ik ben prima tevreden, heb echt geen last van gevoeligheid.
En de tandarts heeft ook geen commentaar.
Ik heb een poosje gepoetst met kokosolie/bakingsoda/pepermuntolie maar vond dat helemaal niks.
Ik poets de tanden van de honden wel met kokosolie en backingsoda. In de hondenwas gaat altijd een eetlepel backingsoda voor de geur en het eventuele ongedierte gaat dood ervan.
gaan eitjes van vlooien er ook dood van?! dat zou een uitkomst zijn! Want kan niet alles op 60 graden wassen helaas...evenstar schreef: Ik poets de tanden van de honden wel met kokosolie en backingsoda. In de hondenwas gaat altijd een eetlepel backingsoda voor de geur en het eventuele ongedierte gaat dood ervan.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik gebruik al een krap jaar de tandpasta van dr organic en niks geen gevoelige tanden meer. Tussendoor een keertje gewone tandpasta gebruikt. Dat was gek en niet fijn. Hij is niet goedkoop maar ik doe heel lang met mijn tube.
Waar haal jij die? Zit daar minder troep in als in de sensodine? Zal er eens op googlen.hannabelgje schreef: Ik gebruik al een krap jaar de tandpasta van dr organic en niks geen gevoelige tanden meer. Tussendoor een keertje gewone tandpasta gebruikt. Dat was gek en niet fijn. Hij is niet goedkoop maar ik doe heel lang met mijn tube.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik haal die bij de tuinen.
Scheut gewone azijn erbij (wasverzachterbakje) helpt voor de eitjes dacht ik altijdPapalou schreef: gaan eitjes van vlooien er ook dood van?! dat zou een uitkomst zijn! Want kan niet alles op 60 graden wassen helaas...
doe ik al, maar weet niet of het voor de eitjes werkt....bizar hoe taai die beesten en hun uitwerpselen zijn...Jantina schreef: Scheut gewone azijn erbij (wasverzachterbakje) helpt voor de eitjes dacht ik altijd
Zelf wasmiddel maken wil ik ook wel eens proberen. Maar wordt je was daar echt schoon van? En kun je die voor alle temperaturen gebruiken?
Voor de vaatwasser had ik poeder van sodasan gekocht. Dat was geen succes! Er kwam overal aanslag op, inclusief de vaatwasser zelf. Het heeft best wel een tijd geduurd voor die laag weer weg was.
Kun je voor de vaatwasser ook zelf iets maken?
Voor de vaatwasser had ik poeder van sodasan gekocht. Dat was geen succes! Er kwam overal aanslag op, inclusief de vaatwasser zelf. Het heeft best wel een tijd geduurd voor die laag weer weg was.
Kun je voor de vaatwasser ook zelf iets maken?
Waspoeder gaat goed hier, maar meestal gebruik ik toch de vloeibare zeep (groene zeep). Mijn kleren zijn best wel vuil meestal, en op 60 graden gaat dat goed..waspoeder zit vrij veel baksoda in, weet niet hoe slecht dat voor je kleding is, moet ik nog eens goed bekijken:)..ruikt wel heel lekker, het waspoeder, maar dat komt denk ik omdat ik het van lavendel-olijfoliezeep gemaakt heb
Zojuist voor de eerste keer zelf haargel gemaakt. 
Ik was mijn haar altijd met gewoon water of met werfzeep en spoel het dan na met een scheutje appelazijn in een glas water.
Na het drogen doe ik altijd gel in mijn haar omdat ik het graag wat stekelig heb. Het begon mij steeds meer tegen te staan dat ik gel uit de winkel gebruikte vanwege de troep die erin zit.
Vandaag dus voor het eerst zelf haargel gemaakt van lijnzaad.
Ik heb 25 gr. lijnzaad een minuutje of 15 gekookt in 200 ml water. Toen door een nylon kousje in een potje gedaan, en dat weer met een trechtertje in een sprayflesje. De hoeveelheid verdubbelt met water en een paar druppeltjes etherische olie erbij. Goed schudden en wat op mijn hand gespoten en in mijn haar verdeeld. Door het op deze manier te doen, is het heel gemakkelijk in het haar te verdelen.
Ik wilde het eerst rechtstreeks in mijn haar spuiten, maar er kwam alleen een straaltje uit het flesje dus dat ging niet. Maar zó ging het ook prima.
Het resultaat bevalt tot nu toe uitstekend! Ik merk geen verschil met de gel uit de winkel.
Tot nu toe dus helemaal blij
Ik was mijn haar altijd met gewoon water of met werfzeep en spoel het dan na met een scheutje appelazijn in een glas water.
Na het drogen doe ik altijd gel in mijn haar omdat ik het graag wat stekelig heb. Het begon mij steeds meer tegen te staan dat ik gel uit de winkel gebruikte vanwege de troep die erin zit.
Vandaag dus voor het eerst zelf haargel gemaakt van lijnzaad.
Ik heb 25 gr. lijnzaad een minuutje of 15 gekookt in 200 ml water. Toen door een nylon kousje in een potje gedaan, en dat weer met een trechtertje in een sprayflesje. De hoeveelheid verdubbelt met water en een paar druppeltjes etherische olie erbij. Goed schudden en wat op mijn hand gespoten en in mijn haar verdeeld. Door het op deze manier te doen, is het heel gemakkelijk in het haar te verdelen.
Ik wilde het eerst rechtstreeks in mijn haar spuiten, maar er kwam alleen een straaltje uit het flesje dus dat ging niet. Maar zó ging het ook prima.
Het resultaat bevalt tot nu toe uitstekend! Ik merk geen verschil met de gel uit de winkel.
Tot nu toe dus helemaal blij