Laura2004 schreef:
Ik doe het gewoon op gevoel, ongeveer een eetlepel kokosolie verwarmen tot het vloeibaar is, daarna iets af laten koelen en versgemalen zwarte peper erdoor, een snufje. En daarna anderhalve of twee theelepels kurkuma. Ik maak dit iedere dag vers. Met olijfolie is het makkelijker te maken omdat dit al vloeibaar is, maar Teki vindt het een stuk minder smakelijk met olijfolie.
Hier ook zo. Gewoon op gevoel en elke dag vers.
Ik geef Nelson (30 kilo) 1 theelepel per dag. Ik smelt een halve dessertlepel kokosolie en doe daar op gevoel een snufje verse zwarte peper bij. Nelson krijgt jeuk van olijfolie, vandaar de kokosolie.
Met Maci's jeuk gaat het redelijk goed sinds zijn schildklier tabletten. Dus apoquel echt niet meer nodig voor hem. Maar dat is niet de enige oorzaak ik merk dat ie nu weer meer begint te jeuken, zou ook van wat extra stress kunnen komen. Maar hij heeft ook hooikoorts. Dus misschien dat dat mee begint te spelen weer.
Dat kurkuma mengsel zou dan ook iets moeten doen voor de hooikoorts. mm weet niet f die peper pikt, hij is nogal snel vies van kruiden ed. Kurkuma dat is gewoon die poeder van de supermarkt of wat gebruiken jullie ervoor?
Ja, is gewoon poeder (ik koop biologisch poeder), ik vraag me af of vers niet beter is. Ik kan hier op de markt verse kurkuma wortels kopen.
Tequila heeft trouwens exact dezelfde bulten tussen zijn tenen als Maci. Bij zijn super poot (de poot die hij overbelast) is 1 vd bulten een soort harde cyste geworden die niet meer weggaat. Hij had vorige week weer een ontstoken teen waar pus uitkwam, dus toch weer naar de dierenarts gegaan en weer een spuit pred en ab. Ik word er wanhopig van, ik heb ook gelijk een allergie test laten doen, middels bloed, en dan krijg ik eerst te horen of het een omgevings- of voedselallergie is en daarna mag ik weer betalen om te concretiseren waar hij exact allergisch voor is. Vorige week 300 euro armer[emoji15] Ik ben zo blij dat ik een baan heb met een redelijk goed salaris voor Spaanse begrippen.
De dierenarts stelde ook aan mij voor om apoquel te gaan geven. Ik weet het niet, ik moet zeggen dat het zo fijn is om Tequila nu met normale pootjes te zien, ik vind ze zelfs raar aanvoelen zonder ontstekingen en bulten[emoji17]
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 18 feb 2015, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004 schreef:
Ik doe het gewoon op gevoel, ongeveer een eetlepel kokosolie verwarmen tot het vloeibaar is, daarna iets af laten koelen en versgemalen zwarte peper erdoor, een snufje. En daarna anderhalve of twee theelepels kurkuma. Ik maak dit iedere dag vers. Met olijfolie is het makkelijker te maken omdat dit al vloeibaar is, maar Teki vindt het een stuk minder smakelijk met olijfolie.
Dank je (en Marloes ook)! Eten jullie honden dit gewoon zo op, ondanks de bittere smaak van de kurkuma?
Moet te doen zijn op deze manier. Laura, ik denk dat je van verse kurkuma veel en veel meer moet gebruiken om hetzelfde effect te krijgen, omdat die veel minder geconcentreerd is dan het poeder. Het poeder bevat immers geen vocht meer, en de verse nog wel.
Tequila krijgt het vermengd met groentes en bone broth en de rest van zijn suplementen. Kai vindt het super lekker en likt het gewoon uit het schaaltje waarin ik het heb bereid. Teki is een miepje met eten en Kai is net een labrador tegenwoordig, die vreet alles.
Anne in Duitsland schreef:
Dank je (en Marloes ook)! Eten jullie honden dit gewoon zo op, ondanks de bittere smaak van de kurkuma?
Moet te doen zijn op deze manier. Laura, ik denk dat je van verse kurkuma veel en veel meer moet gebruiken om hetzelfde effect te krijgen, omdat die veel minder geconcentreerd is dan het poeder. Het poeder bevat immers geen vocht meer, en de verse nog wel.
Nelson is er dol op. Die likt het gewoon zo op, zonder vlees of groenten.
Ik had er ook eens zalf van gemaakt tegen het krabbe. Het hielp goed: hij was zo druk met likken dat gij geen tijd meer had om te krabben