Dwarreltje schreef:
Ik noemde dat seniel bij Dwarreltje... 15 jaar en zich nog gedragen als een pup, vooral als het richting etenstijd ging
Overigens wil de da wel altijd het gewicht weten; ik kijk/voel zelf altijd de ribben voor het vet. Wil ze graag voelen, maar geen gitaar kunnen spelen. Ben het er mee eens dat je een (te) dikke hond gewoon eerder in moet leveren Maar een weegschaal heb ik daar nooit voor gebruikt, puur de ribben in de gaten houden.
Dwarreltje had dan wel een hangbuik i.v.m. de Cushing, maar van bovenaf gezien had ze wel taille En de ribbetjes waren netjes te voelen.
Ja, ik scheld wel eens seniele oude dwaas
Maar echt dementerend is hij echt niet, hij is heeeeeeeeeel gehaaid....
Meneer lijkt dik, want bij de achterhand steken alle botten uit, heeeeel akelig om te zien. Behoorlijke spierartrose. Dus zijn lijf lijkt dik en hij heeft een enorme hangbuik. Dus ik in het begin maar tegen de da zeggen: dun, hij is hartstikke dik. Ja niet dus. En niet te vergeten dat ik bij meneer 10 jaar lang kon triangelen, ik kende hem alleen maar dun dus toen hij iets voller werd was hij nog goed, maar vond ik het hartstikke dik hihi. Hij is nu goed volgens voelen en weegschaal. Uitzien... tja hij ziet er gewoon niet meer uit. maar het is de mooiste hond ooit, o zo!
Fjurdy ziet er ook niet meer zo mooi uit als hij gedaan heeft. Zijn vacht glanst nog wel maar is veel dunner geworden zodat het er een beetje sprietig uit ziet. Denk er ook over om hem kort te gaan zetten.
Verder heeft hij de hele dag honger. Hij komt zelfs om half 10 's avonds melden dat hij zijn laatste hap moet hebben. Komt dan letterlijk in je gezicht staan blaffen zo van schiet eens op.
Maar ik ben gewoon verliefd op mijn oudje, Fjurdy is echt mijn soulmate. Ook al wordt hij doof, ziet hij niet goed meer, en is hij volgens mij een beetje demend, en moet ik apart met hem gaan wandelen als hij weer eens niet uit zijn mand wil 's morgen.
Ik wordt al helemaal naar als ik er aan denk dat het een keer op het einde loopt.
tt-tjes schreef:
Fjurdy ziet er ook niet meer zo mooi uit als hij gedaan heeft. Zijn vacht glanst nog wel maar is veel dunner geworden zodat het er een beetje sprietig uit ziet. Denk er ook over om hem kort te gaan zetten.
Verder heeft hij de hele dag honger. Hij komt zelfs om half 10 's avonds melden dat hij zijn laatste hap moet hebben. Komt dan letterlijk in je gezicht staan blaffen zo van schiet eens op.
Maar ik ben gewoon verliefd op mijn oudje, Fjurdy is echt mijn soulmate. Ook al wordt hij doof, ziet hij niet goed meer, en is hij volgens mij een beetje demend, en moet ik apart met hem gaan wandelen als hij weer eens niet uit zijn mand wil 's morgen.
Ik wordt al helemaal naar als ik er aan denk dat het een keer op het einde loopt.
Ik moet regelmatig huilen als ik Boris 's avonds zie slapen en ik weet dat ik dit niet meer zo heel lang zal zien.
Sinds een paar maanden komt hij mij elke ochtend enorm intens begroeten; ik zeg altijd het lijkt wel alsof hij zelf verbaasd is dat hij weer wakker is geworden.
Ik moet regelmatig huilen als ik Boris 's avonds zie slapen en ik weet dat ik dit niet meer zo heel lang zal zien.
Sinds een paar maanden komt hij mij elke ochtend enorm intens begroeten; ik zeg altijd het lijkt wel alsof hij zelf verbaasd is dat hij weer wakker is geworden.
Ik ken het gevoel. Gisteravond ging hubby voor de laatste ronde, en hij kon Fjurdy bijna niet wakker krijgen. Hij lag zo diep te slapen. We moeten hem dan echt wakker schudden en op zijn poten zetten, want anders gaat het niet. Hij moet dan echt helemaal bijkomen. Zo ook weer de laatste dagen 's morgens. Hij blijft dan in zijn mand liggen en ik ga dan met de andere 2 naar buiten. Als ik dan terugkom is hij inmiddels zo ver wakker dat hij uit zichzelf mee naar buiten gaat.
's Middags is hij een stuk kwieker.
moet regelmatig huilen als ik Boris 's avonds zie slapen en ik weet dat ik dit niet meer zo heel lang zal zien.
zo herkenbaar .......wat jullie met Fjurdy en Boris hebben heb ik met Flodder
tt-tjes schreef:
Ik ken het gevoel. Gisteravond ging hubby voor de laatste ronde, en hij kon Fjurdy bijna niet wakker krijgen. Hij lag zo diep te slapen. We moeten hem dan echt wakker schudden en op zijn poten zetten, want anders gaat het niet. Hij moet dan echt helemaal bijkomen. Zo ook weer de laatste dagen 's morgens. Hij blijft dan in zijn mand liggen en ik ga dan met de andere 2 naar buiten. Als ik dan terugkom is hij inmiddels zo ver wakker dat hij uit zichzelf mee naar buiten gaat.
's Middags is hij een stuk kwieker.
Boris is heel blij met het hondenluik. Hij kan gaan als hij wakker wordt. Nu heb ik zulke vaste tijden dat hij op de uitlaattijden die ik aanhoud als ik werk dus altijd wakker en kwiek is.
Astrid wordt volgende maand 11 jaar.
Vorig jaar in januari ben ik opgehouden met barf
Omdat de vertering van botten niet meer optimaal was.
Sinds kvv is ze dikker geworden.
Ze heeft haar 5 dolle minuten en wandelen doet ze ook nog graag.
Horen doet ze niet meer goed.
Ik vind wel dat ze nu ze ouder wordt veel aanhankelijker is.
Bij Caïro valt t reuze mee. Hij is 11,5 jaar bijna en bespiering niet minder. Ook hij eet 500 gram per dag niet mager. Dus herken ik t niet zo. Hij eet wel KVV geen barf
Lil schreef:
Hoe herkenbaar... Het is dom, want ik heb al jaren van te voren momenten van intens verdriet gehad bij de gedachte dat ik Dwarreltje binnenkort wel zou moeten missen...
Uiteindelijk is ze 15 geworden, terwijl ik drie jaar daarvoor al mijn huilmomenten had Maar ja, het is nu eenmaal je allesie...
Lieverd's!
Mijn ervaring,... Hoe je het ook went of keert,
10 jaar is een magische leeftijds grens voor zowel hond en kat, groot en klein!
En dan mag / ga je kiezen voor comfort in alle opzichten!
Vorige week een Spinone gezien van 11 jaar oud, en vandaag dezelfde ook, holy pinonie, was net een Clumber!
Een Spinone pup van 8 maanden, maakte in 1 week een whaw! wat een voor uit gang.