40 dagen suikervrij

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: 40 dagen suikervrij

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: spaarstand bestaat niet! Dan zou iedereen met maagband of gastric bypass aankomen ipv drastisch afvallen. Die mensen sporten en werken ook op 600 kcal dus ergens moet ik waarschijnlijk niet ze*ken en gewoon doorzetten. Ik blijf trouwens 1 uur aan een stuk wandelen ook als ik al eerder denk dit wordt het niet. Daadwerkelijk omvallen zal wel niet gebeuren.

Groente fruitsap? Was dat?
Smoothie? Die lustte ik niet tenminste niet met zo weinig fruit hihi. Ook kon ik op 1 zo'n drankje niet de ochtend door. Maar als tussendoortje te proberen!

Maar nog even en ik kan beter eigen topic opstarten...

TS zelf boekweit pannenkoek maken. Koud ook lekker en in 1 keer voor meerdere maaltijden te maken. Gewoon boekweit meel, zout, ei en amandelmelk. zoet/ hartig wat je wilt.
Nou ja eerlijk gezegd zullen de meeste van de mensen echt geen 2000-2500 calorien gebruikt hebben voor de operatie, eerder het dubbele. En ik weet niet of ze zich echt met 600 calorien redden en zich echt fit voelen?

Maar goed je uiterst slecht en slap voelen is gewoon niet fijn en niet iets wat je je hele leven kunt blijven doen( dieet is mi een leefgewoonte, dus iets wat je voor altijd doet )

Groente fruit sap, de topics van hanna gemist over jason vale en juicen ?  :biggrin2: nou dan maak je een sapje van verse ingredienten, fruit en groente in een sapcentrifuge ( ik vind dat zelf zo veel lekkerder dan met een blender), voedingstoffen zijn goed en direct opneembaar. En bij sommige recepten kun je er nog een avocado doorblenderen, dat geeft direct zoveel meer energie en vulling.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vulling, daar ontbreekt het hier aan.
Ik heb nog steeds honger. Ik  eet me de oren van het hoofd maar het gaat niet weg.

Vanmorgen een halve liter havermoutpap (met sojamelk), met een banaan en cranberrys.
10.00 appel. 12.30 5 boterhammen. 15.00 handje studentenhaver. 16.30 heb ik zelfs yoghurt gegeten. 18.00 warm eten. 20.15 een sinaasappel en ik stik nog steeds van de honger  >:(
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef: Vulling, daar ontbreekt het hier aan.
Ik heb nog steeds honger. Ik  eet me de oren van het hoofd maar het gaat niet weg.

Vanmorgen een halve liter havermoutpap (met sojamelk), met een banaan en cranberrys.
10.00 appel. 12.30 5 boterhammen. 15.00 handje studentenhaver. 16.30 heb ik zelfs yoghurt gegeten. 18.00 warm eten. 20.15 een sinaasappel en ik stik nog steeds van de honger  >:(
En extra groente? Gek genoeg vult goed bij mij.

Dus salade met avocado of vis of ei of en en en.
Of nog portie warm eten of een boterham.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Weet iemand iets te vertellen over appelpectine?

Klinkt mij ook als geraffineerde suiker, maar op de verpakking staat: aan deze appel/perenstroop is geen suiker toegevoegd. Het bevat alleen van nature aanwezige suikers.
Ingredienten: ingedikt perensap, ingedikt appelsap, citroensap, appelpectine.

Het valt wel op dat je echt een universitaire studie gevolgd moet hebben om de etiketten te ontcijferen  ::) :P
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik vrees dat de ingedikte sappen ook veel suikers bevatten, ook al is het fruitsuiker, het kan nog steeds teveel zijn.

Lees dat pectine een E-nummer is, namelijk E440.

Dit heb je zelf waarschijnlijk ook gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectine
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 23 feb 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Ik heb mijn eerste brood met kokosmeel gebakken, ik vond hem heerlijk! en gisteren kokosmakroontjes gebakken. Die zijn ook heerlijk! Volgende keer iets met amandelmeel :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Pauline schreef: Ik vrees dat de ingedikte sappen ook veel suikers bevatten, ook al is het fruitsuiker, het kan nog steeds teveel zijn.

Dit heb je zelf waarschijnlijk ook gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectine
Ja, maar meer dan dit kan ik dus ook niet vinden.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pauline schreef: Ik vrees dat de ingedikte sappen ook veel suikers bevatten, ook al is het fruitsuiker, het kan nog steeds teveel zijn.

Maar het is toch wel een natuurlijke stof? Als ik bijv. kruisbessen kook voor op mijn taartje dan zit daar van nature ook veel pectine in. Ik meng die bijvoorbeeld door bramen waar minder pectine inzit, dan bindt het lekker tot stroperig :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pike schreef: Maar het is toch wel een natuurlijke stof? Als ik bijv. kruisbessen kook voor op mijn taartje dan zit daar van nature ook veel pectine in. Ik meng die bijvoorbeeld door bramen waar minder pectine inzit, dan bindt het lekker tot stroperig :-\
Volgens mij is het te kort door de bocht om te zeggen dat alle E-nemmers slecht en chemisch zijn.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hope schreef: Volgens mij is het te kort door de bocht om te zeggen dat alle E-nemmers slecht en chemisch zijn.
Dat is ook.
E-nummer is een label dat aan een bepaalde stof gekoppeld is waarmee eenduidig kan worden geinfromeerd wat de stof is. Dat zegt niets over het al dan niet natuurlijk zijn van de stof, of gezond of slecht voor je.

Wat ik lastiger vind is dat men niet verplicht is het E-nummer op te schrijven. (belangrijk als je ergens niet goed tegen kunt) Het stofje met al zijn synoniemen mag ook gebruikt worden, dat maakt het er niet makkelijker op.  :-\
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Hoe gaat het lichamelijk met je? Houd je het vol?  :-* Het moeilijkste vind en vond ik de verleiding buitenshuis. Daar waar het sociaal onaangepast is om iets te weigeren, of daar waar je geen idee hebt wat er precies in het eten zit wat iemand serveert. Dat is iets waar ik nooit helemaal aan kan wennen. Ik proef het vaak wel maar dan is het al te laat.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Els&Flow schreef: Hoe gaat het lichamelijk met je? Houd je het vol?  :-* Het moeilijkste vind en vond ik de verleiding buitenshuis. Daar waar het sociaal onaangepast is om iets te weigeren, of daar waar je geen idee hebt wat er precies in het eten zit wat iemand serveert. Dat is iets waar ik nooit helemaal aan kan wennen. Ik proef het vaak wel maar dan is het al te laat.
Het gaat prima!
Nou heb ik het in die zin super makkelijk. Ik ben natuurlijk aan de ene kant bezig met deze sugar-challenge, maar het is ook echt de 40-dagen vastentijd. De meeste vrienden doen daar ook aan mee en zetten nu dus niets op tafel dan een pot thee.

Vrienden van buiten de kerk zeggen hooguit dat ze of niet wisten dat ik gelovig ben, of dat ze niet wisten dat ik meedoe aan de vastentijd. Er is er niet één die me alsnog iets zoets aanbiedt.

Fysiek vind ik het vooral vreemd dat ik stik van de honger. Gewoon echt de hele dag heb ik honger. Niet eens zozeer trek (al was het best lastig om van de chips af te blijven toen manlief naast me zat met wokkels  ::) ) maar gewoon echt honger als een paard.
Eerder was dat met een koek over. Nu eet ik rozijnen, noten, fruit of rijstwafels maar vijf minuten later heb ik weer honger  :-\
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Rozijnen eet ik niet meer, die doen mijn bloedsuiker zo enorm omhoog schieten. Maximaal 2 stuks fruit per dag, veel komkommer, tomaatjes, paprikaatjes,  sla, een groene smoothie stilt ook enorm de honger. Die honger aanvallen herken ik wel.  :-\  En heel veel water drinken.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Els&Flow schreef: Rozijnen eet ik niet meer, die doen mijn bloedsuiker zo enorm omhoog schieten. Maximaal 2 stuks fruit per dag, veel komkommer, tomaatjes, paprikaatjes,  sla, een groene smoothie stilt ook enorm de honger. Die honger aanvallen herken ik wel.  :-\  En heel veel water drinken.
Ik ga met Els mee.... Ik verrek van de honger als ik gedroogd fruit of zelfs gewoon fruit eet..... :-X Appel/komkommersalade gaat goed, maar daar gaat dan ook een eetlepel mayonaise in en het eiwit/vet heft die honger weer op.

Plaats reactie