wie gebruikt haarzeep?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: wie gebruikt haarzeep?
Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn haar nagespoeld met azijnwater ipv cremespoeling en ik begin het nu te waarderen..
De eerste keer was echt hel voor mij. Ik kreeg de hele tijd jeuk en ik kreeg zelfs bultjes (puistjes?) op mijn hoofd, door mijn haar.. Ik heb het nu na 4 dagen moeten wassen omdat het vet was (normaal 5á6 dagen), maar dat kan natuurlijk ook door het wrijven van de jeuk komen (stimuleert de vetaanmaak).
Mijn haar was wel ietsje meer statisch vergeleken met gebruik van mijn oude cremespoeling, maar het was al beter t.o.v. al die 'nieuwe' producten die ik geprobeerd heb sinds mijn oude uit de handel is..
Het jeukte vanmorgen wel weer verschrikkelijk, maar het is nu grotendeels weggetrokken. Ik hoop dat het zo blijft..
Iemand een idee wat ik zou kunnen hebben? Ik denk dat ik ongeveer 1 deel azijn heb gebruikt op 10 delen water..
De eerste keer was echt hel voor mij. Ik kreeg de hele tijd jeuk en ik kreeg zelfs bultjes (puistjes?) op mijn hoofd, door mijn haar.. Ik heb het nu na 4 dagen moeten wassen omdat het vet was (normaal 5á6 dagen), maar dat kan natuurlijk ook door het wrijven van de jeuk komen (stimuleert de vetaanmaak).
Mijn haar was wel ietsje meer statisch vergeleken met gebruik van mijn oude cremespoeling, maar het was al beter t.o.v. al die 'nieuwe' producten die ik geprobeerd heb sinds mijn oude uit de handel is..
Het jeukte vanmorgen wel weer verschrikkelijk, maar het is nu grotendeels weggetrokken. Ik hoop dat het zo blijft..
Iemand een idee wat ik zou kunnen hebben? Ik denk dat ik ongeveer 1 deel azijn heb gebruikt op 10 delen water..
Welke zeep gebruik jij?
De shampoo zeep van Werfzeep schijnt goed te werken tegen jeuk, die gebruik ik op dit moment en ben er tevreden over. Of het inderdaad helpt tegen jeuk kan ik echter niet zeggen want van tevoren had ik ook geen jeuk.
Het naspoelen met een scheutje azijn in een glas water, bevalt hier ook goed.
De shampoo zeep van Werfzeep schijnt goed te werken tegen jeuk, die gebruik ik op dit moment en ben er tevreden over. Of het inderdaad helpt tegen jeuk kan ik echter niet zeggen want van tevoren had ik ook geen jeuk.
Het naspoelen met een scheutje azijn in een glas water, bevalt hier ook goed.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb de shampoo en conditioner van de Lush, nu 2x de conditioner voor azijnwater vervangen. Het werkt wel beter, maar de jeuk en bultjes zijn niet fijn. .
Ik denk dat het niet van de zeep komt want dan had ik het al eerder moeten hebben. .
Ik denk dat het niet van de zeep komt want dan had ik het al eerder moeten hebben. .
Wat voor azijn gebruik je dan? Appelazijn herstelt de ph-waarde van de hoofdhuid en wordt juist vaak tegen exceem ingezet. Maar dan wel het beste biologische troebele appelazijn. In niet- biologosche appelazijn zit vaak sulfiet als conserveringsmiddel wat juist allergische reacties kan uitlokken.Fenixjuh schreef: Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn haar nagespoeld met azijnwater ipv cremespoeling en ik begin het nu te waarderen..
Wegens gebrek aan azijn heb ik pas citroensap gebruikt, ben er eigenlijk meer tevreden over dan azijn.
Afgezien dan van de vliesjes die er nog in zaten, tip gooi de net geperste citroensap eerst door zeef voor je het in je haar doet

Ik gebruik haarzeep nu een paar weken en merk echt dat mijn haar steeds beter word.
Vriendlief is nu ook over gezet op allemaal natuurlijke producten zo als lichaamszeep, scheerzeep en zelf gemaakte deo, merk dat hij nu echt veel minder stinkt.
Eerst mopperden hij dat hij zich zelf niet schoon kreeg met de zeep, maar nu is hij dus echt overtuigd dat het beter is
Gister zei hij nog: volgens mij stink ik echt veel minder, kwam dus echt door die chemische zooi
Dan kan je zo trots op zijn hè, nu alleen nog iets natuurlijke vinden als vervanging van onze gezicht crème
en dan zijn we helemaal over 
Afgezien dan van de vliesjes die er nog in zaten, tip gooi de net geperste citroensap eerst door zeef voor je het in je haar doet
Ik gebruik haarzeep nu een paar weken en merk echt dat mijn haar steeds beter word.
Vriendlief is nu ook over gezet op allemaal natuurlijke producten zo als lichaamszeep, scheerzeep en zelf gemaakte deo, merk dat hij nu echt veel minder stinkt.
Eerst mopperden hij dat hij zich zelf niet schoon kreeg met de zeep, maar nu is hij dus echt overtuigd dat het beter is
Gister zei hij nog: volgens mij stink ik echt veel minder, kwam dus echt door die chemische zooi
Dan kan je zo trots op zijn hè, nu alleen nog iets natuurlijke vinden als vervanging van onze gezicht crème
-
sella
ik gebruik shae butter als gezichtscreme, heerlijk zacht velletje op het gelaat maar ook over mijn gehele lichaam.
ik gebruik nu een poosje haarzeep en mijn haar voelt veel steviger, blijft beter in model zitten. Moet het nog wel elke dag wassen. Heb verschillende "smaken" van savion. Vind de henna erg fijn, de aloë vera ruikt erg lekker, brandnetel zit niet veel geur aan. Al met al ben ik super tevreden over de zeep. Ik heb heel fijn haar, spoel dus niet na met azijn oid. Spoel m'n haar goed uit, borstel de door, even met mijn handen kneden zonder iets erin en het op laten drogen. Dan zit het gewoon goed.
Net naar de kapper geweest. Had vanmorgen onder de douche zelf mijn haar gewassen, want ik wil nu liever niet meer die shampoo van de kapper. Ze heeft het dus alleen nat gemaakt en geknipt. Leuk kort pittig modelletje, maar.....
Sinds eind vorig jaar ben ik gestopt met verven, omdat ik dus geen troep meer op mijn hoofd wil. Mijn eigen kleur komt nu steeds verder tevoorschijn en dat is GRIJS!!! pffff
Maar ach, mooi grijs is niet lelijk

Sinds eind vorig jaar ben ik gestopt met verven, omdat ik dus geen troep meer op mijn hoofd wil. Mijn eigen kleur komt nu steeds verder tevoorschijn en dat is GRIJS!!! pffff
Maar ach, mooi grijs is niet lelijk
Ik heb gisteren een nieuwe "voorraad" haarzeep bij Savion besteld, mijn bestelling komt vandaag aan. Ik heb voor de komende jaren genoeg, om geen verzendkosten te hoeven betalen moest ik 7 stukken haarzeep bestellen
Ik vind de "gewone" zeep om te douchen net iets te duur omdat de douchegel van Alverde me prima bevalt en deze is in verhouding goedkoper
Maar ok, dat deed ik ook al voordat ik haarshampoo gebruikte, omdat ik door de problemen in mijn nek en schouders niet in die haarwasbak wil "liggen", omdat dat teveel pijn veroorzaakt als dat ding niet goed is ingesteld.
Ik verf mijn haar sinds bijna anderhalf jaar niet meer omdat ik geen chemie meer wil gebruiken. Ik zou graag mijn haar zwart willen kleuren met indigo (net als henna op basis van planten), maar met lang haar is dat gewoon teveel gedoe, teveel geklieder omdat het zo moeilijk te verdelen is.
En inderdaad, mooi grijs is niet leijk
Ik was inderdaad ook mijn haar voordat ik naar de kapper ga omdat ik die chemische shampoo ook niet meer in mijn haar wil.Doranto schreef: Net naar de kapper geweest. Had vanmorgen onder de douche zelf mijn haar gewassen, want ik wil nu liever niet meer die shampoo van de kapper. Ze heeft het dus alleen nat gemaakt en geknipt. Leuk kort pittig modelletje, maar.....
Maar ach, mooi grijs is niet lelijk![]()
![]()
Maar ok, dat deed ik ook al voordat ik haarshampoo gebruikte, omdat ik door de problemen in mijn nek en schouders niet in die haarwasbak wil "liggen", omdat dat teveel pijn veroorzaakt als dat ding niet goed is ingesteld.
Ik verf mijn haar sinds bijna anderhalf jaar niet meer omdat ik geen chemie meer wil gebruiken. Ik zou graag mijn haar zwart willen kleuren met indigo (net als henna op basis van planten), maar met lang haar is dat gewoon teveel gedoe, teveel geklieder omdat het zo moeilijk te verdelen is.
En inderdaad, mooi grijs is niet leijk
zeep besteld bij http://www.louland.nl, trials, ze hebben daar meer "smaken" dan bij die van Savion. Net binnen, het rook erg lekker in de gang
Ben benieuwd. Deze zeep komt uit de US. Ze hebben daar veel meer verschillende soorten met Henna. Ool hebben ze daar er een 1 met Lavendel er bij in. Lavendel is echt een favo geur van mij. En als ik mijn haren was met cafe moreno kan ik niet meer zeggen dat ze niet mogen zeuren voor de koffie
Ben echt benieuwd, de postbode heeft in elk geval met een lekker geurende tas post rondgelopen
.
Voor de Zoetermeerders onder ons ze zitten aan de Hoekerkade 25 in Zoetermeer.
Het pakketje, jammer dat er geen geurknop op de pc zit

De henna-varianten

En de andere 2:

Voor de Zoetermeerders onder ons ze zitten aan de Hoekerkade 25 in Zoetermeer.
Het pakketje, jammer dat er geen geurknop op de pc zit

De henna-varianten

En de andere 2:

Laatst gewijzigd door Dian op wo 04 mar 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou nou, jij kunt ff vooruit! 
ik heb het eerst uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het me geweldig bevalt. M'n haar zit veel beter. Ach scheelt me een jaar shampoo/zeep kopenDoranto schreef: Nou nou, jij kunt ff vooruit!![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Is dat echt haarzeep Dian? Ziet er goed uit zeg!!
- Inge en Bono
- 5-sterren

Ik krijg de pagina van louland maar niet geopend, niet via de link hierboven en ook niet na een rondje googlen