Re: wat eten we vandaag... deel 37
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Spaghetti Carbonara
Stokbrood met zelfgemaakte gourgettesoep met mislukte soep die we niet opgegeten hebben
- -Annemarie-
- 5-sterren

Da's zonde! Wat ging er mis?Kaela schreef: Stokbrood met zelfgemaakte gourgettesoep met mislukte soep die we niet opgegeten hebben
-
Martine-Tom
Tomaat, gehakt, mozarella ovenschotel met rijst en broccoli
Geen idee. En ik heb nog een pan staan voor in de vriezer, dus ik ga zo eens googlen en kijken of daar nog wat van te maken is. Ik zal wel iets vergeten zijn.-Annemarie- schreef: Da's zonde! Wat ging er mis?![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

Te weinig smaak erbij?Kaela schreef: Geen idee. En ik heb nog een pan staan voor in de vriezer, dus ik ga zo eens googlen en kijken of daar nog wat van te maken is. Ik zal wel iets vergeten zijn.
Hoe ik het doe: uitje/knoflook fruiten, courgette in stukjes bij, (kippen)bouillon bij, even laten pruttelen. Staafmixeren, proeven, evt. peper/zout bij, scheutje slagroom of creme fraiche erdoor.
-
BusKay
Zo invriezen en gebruiken als basis voor .......... vele mogelijkheden.Kaela schreef: Geen idee. En ik heb nog een pan staan voor in de vriezer, dus ik ga zo eens googlen en kijken of daar nog wat van te maken is. Ik zal wel iets vergeten zijn.
OT:
Thaise kipcurry met rijst
Thaise kipcurry
Ingrediënten
• 1 eetlepel zonnebloemolie
• 3 kipfilets, in dunne plakjes
• 1 grote rode paprika, zaad en zaadlijsten verwijderd, in dunne reepjes
• 1 grote gele paprika, zaad en zaadlijsten verwijderd, in dunne reepjes
• 400 ml magere kokosmelk
• 2 volle eetlepels Thaise groene of rode currypasta
• 6 gedroogde of verse kaffirlimoenblaadjes
• 4 theelepels nam pla (Thaise vissaus)
• 1 theelepel fijne kristalsuiker
• 1 paksoi, gesneden
• 2 eetlepels maïzena
• een handje korianderblaadjes, grof gescheurd (naar keuze)
• een handje verse basilicumblaadjes, grof gescheurd (naar keuze)
• een handje nootjes ongezouten en gestampt
Bereiden
Verhit de olie in een grote antiaanbakpan, hapjespan of wok. Roerbak de kip en paprika's 1 minuut. Schenk de kokosmelk en 250 ml water erbij en roer de currypasta, kaffirlimoenblaadjes, vissaus en suiker erdoor. Breng de saus tegen de kook aan en laat hem onder af en toe roeren 5 minuten borrelen.
Voeg de paksoi en nootjes toe en breng de saus weer tegen de kook aan. Meng de maïzena met 2 eetlepels water tot een papje en roer dat door de curry. Laat de curry nog 2-3 minuten zachtjes doorkoken, onder regelmatig roeren. Serveer de curry in diepe kommen met rijst en strooi er eventueel wat koriander of basilicum over.
By the way: de kaffirlimoenblaadjes worden niet gegeten.
Laatst gewijzigd door BusKay op do 26 feb 2015, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren pasta met prei, courgette, knoflook, tomaten, olijven, olijfolie, gemalen chilipeper en parmazaanse kaas. Ik denk dat ik vanavond de vega curry naar het recept van mijn liefste nichtje ga maken en dan denk ik dat ik er ook gelijk het toetje bij maak dat ik bij haar gegeten heb.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

vanavond groente/vlees/aardappels lekker makkelijk 
Broccolisoep.
Owwww lekker curry's !
Hmm triggert me, ik heb ook nog ergens een groente curry recept, die was ook heerlijk en lang niet meer gehad. Die gaat dan maar voor volgende week op het lijstje
Vandaag ga ik iets van hamburgers en bietensla, oja moet ik nog bekijken hoe of wat, maken. De nieuwe electrische gril uitproberen
Hmm triggert me, ik heb ook nog ergens een groente curry recept, die was ook heerlijk en lang niet meer gehad. Die gaat dan maar voor volgende week op het lijstje
Vandaag ga ik iets van hamburgers en bietensla, oja moet ik nog bekijken hoe of wat, maken. De nieuwe electrische gril uitproberen
-
fransbulletje
Hutspot van peen-uien-prei-aardappel-zoeteaardappel, erbij en biologische hamburger.
Voor het weekend vast een grote pan bloemkool-broccoli-wortelpeterseliesoep gemaakt en in portie's in de vriezer gedaan.
Voor het weekend vast een grote pan bloemkool-broccoli-wortelpeterseliesoep gemaakt en in portie's in de vriezer gedaan.
- Angelique
- 5-sterren

Zeg kokkies...granulated sugar...is dat kristalsuiker?
Yup!Angelique schreef: Zeg kokkies...granulated sugar...is dat kristalsuiker?
Granulated sugar is onze gewone kristalsuiker
http://www.smulweb.nl/blog/gioppa/9632/ ... kersoorten
Spinazie, aardappelen en roerbak eieren.