Dan ga ik maar even geduld oefenen..Lida. S schreef: Ja, in de kas. In zaaibakken. Ik moest ze dus overzetten. Wat later en direct in de volle grond is mij beter bevallen.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Ik heb een setje Broccoli van AH. Normaal kom ik daar niet maar meneer Keetje was verdwaald en had er een en ander gekocht. En....had een potje gekregen. Best leuk. Ik ben benieuwd. 
er valt nu genoeg te zaaien.lianneke schreef: Dan ga ik maar even geduld oefenen..![]()
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb geen moestuin,maar wel wat gezaaid. Tomaten, die goed opkomen. Zo'n 50 plantjes. Basilicum komt op. Lavendel komt op. Vandaag paprika gezaaid uit een gekochte gele paprika. Ik wacht af wat er gaat gebeuren. Jaren geleden heb ik het gedaan en toen kwamen de zaadjes goed op. Er kwamen echte paprika's aan. Het is gewoon leuk om te doen.
Ga je alle 50 tomatenplantjes planten Lia ?? Heb je de tuin van de buren ook geconfisqueerd
OT: Ik heb ui- en preizaailingen die koel en licht staan, maar best wel iel worden. Nu twijfel ik of ik ze wat dieper in een andere pot ga zetten op dezelfde plek, of in de volle grond en dan maar kijken wat er gebeurt

OT: Ik heb ui- en preizaailingen die koel en licht staan, maar best wel iel worden. Nu twijfel ik of ik ze wat dieper in een andere pot ga zetten op dezelfde plek, of in de volle grond en dan maar kijken wat er gebeurt
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Nynke schreef: Ga je alle 50 tomatenplantjes planten Lia ?? Heb je de tuin van de buren ook geconfisqueerd![]()
![]()
Neeeeeeeeeeeee, al alles goed gaat, deel ik ze gewoon uit aan die en gene.
-
BusKay
Opsturen mag ook hoor...*Lia* schreef: Neeeeeeeeeeeee, al alles goed gaat, deel ik ze gewoon uit aan die en gene.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Voor de mensen die aardappeltjes willen poten:

Bij de Lidl €0,99. Ook nog andere soorten.

Bij de Lidl €0,99. Ook nog andere soorten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gisterenavond mijn kas opgehaald dus morgen beginnen.
-
lianneke
- 5-sterren

Heb ook bloemenzaad gekocht. Voor de gezelligheid, van Kattesnor, siererwt en cosmea.
Heeft verder niks met een moestuin te maken maar staat wel leuk er tussen door.
Morgen toch bietjes zaaien, in de platte bak onder glas. En snijsla.
Het blijft voorlopig mooi weer dus waag de gok.
Heeft verder niks met een moestuin te maken maar staat wel leuk er tussen door.
Morgen toch bietjes zaaien, in de platte bak onder glas. En snijsla.
Het blijft voorlopig mooi weer dus waag de gok.
Het ongedierte heeft het nieuwe zaaigoed met rust gelaten. Morgen ga ik verder met zaaien. Tomaten, sla, radijs, snijbiet enz.( in de kas)
De grond buiten moet nog gefreesd worden. Als het droog blijft kan dat volgende week gebeuren en dan kunnen de aardappels er in.
Vandaag al bieslook geoogst ( klein beetje). Het is al weer bijna 10 cm hoog. De snijbiet van vorig jaar staat er ook nog en de kervel doet het ook goed. Ook daar heb ik wat van geplukt voor de salade. Dit weer is toch wel heerlijk. Zo zonder jas de tuin in en oogsten. Ik moet er niet aan denken dat er nog vorst of sneeuw komt.
De grond buiten moet nog gefreesd worden. Als het droog blijft kan dat volgende week gebeuren en dan kunnen de aardappels er in.
Vandaag al bieslook geoogst ( klein beetje). Het is al weer bijna 10 cm hoog. De snijbiet van vorig jaar staat er ook nog en de kervel doet het ook goed. Ook daar heb ik wat van geplukt voor de salade. Dit weer is toch wel heerlijk. Zo zonder jas de tuin in en oogsten. Ik moet er niet aan denken dat er nog vorst of sneeuw komt.
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb vandaag worteltjeszaad en radijs in de grond gestopt.
Nou had ik eerder al binnen peterselie gezaaid, leuk opgekomen en nu wordt het hangpeterselie. Wat is nou de bedoeling van die sprietjes, moeten die nu in een grotere pot en naar buiten?
Nou had ik eerder al binnen peterselie gezaaid, leuk opgekomen en nu wordt het hangpeterselie. Wat is nou de bedoeling van die sprietjes, moeten die nu in een grotere pot en naar buiten?
-
lianneke
- 5-sterren

In de soep Angelique, ik zaai niks meer binnen. Bij mij werden het ook altijd uitgeschoten sprieten.Angelique schreef: Ik heb vandaag worteltjeszaad en radijs in de grond gestopt.
Moesten ze weer kouder en/of lichter. Liep me het ongans met potjes en bakjes, van boven naar beneden en andersom. Doe nu alles meteen buiten. Onder glas of plastic. Mooi weer, glas/plastic eraf.
Of zaaien in potten en dan een glazen bakje erover. Ik gebruik daar oude aquariumbakjes voor.
Of stond de vensterbank vol met plastic bekertjes, liep de kat er overheen. Alles op de grond.
Doe niks meer binnen.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
BusKay schreef: Opsturen mag ook hoor...![]()
U houd niet van tomaten??(ketchup??)..
Jawel, ik hou ook wat plantjes voor mijzelf natuurlijk. Opsturen zal wat moeilijk zijn.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bak 1 is schoon en voorzien van nieuwe compost. De tuinkas van de lidl staat bijna in elkaar en morgen ga ik naar het tuincentrum voor groentenplantjes. Daar zijn ze 15 voor een euro. Kun je zelf niet voor zaaien. [emoji41]