Freud/Brum is hier!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Freud/Brum is hier!

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik vind wat Martine zegt niet zo gek hoor.
Verder zou ik Brum medicatie geven, maatwerk homeopathie om hem wat te steunen.
Nadeel is dat dat 6 weken kan duren voordat je resultaat ziet, toch zou ik et doen.

Zo heb ik 2 door een incident tot bloedens toe vechtende fokpoezen, weer in uitstekende harmonie elkaar aflebberend samen gekregen.
Fokpoezen, met al hun hormonen kunnen heel lastig zijn als er een fors conflict geweest is als de een kittens heeft...

ik was nog niet klaar met mijn verhaal  8)
www.homeo-natura.nl daar heb ik al zeker 18 jaar uitstekende ervaringen mee!
Ook voor Sofi en ook voor mijzelf, Sita is echt fantastisch, die vrouw verricht wonderen  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Borke op wo 25 feb 2015, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Martine-Tom schreef: Toch maar slagroom kopen Pauline  8)

Denk dat dat opzich wel een idee is, zeker als de anderen op atstand zijn en hij lekkers krijgt.
8) ;D
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik vind het zooo moeilijk om uit jullie tips/aanwijzingen te 'destilleren' wat ik zou kunnen gaan proberen...

In het kort volgens mij 2 dingen:
Óf Poef (de underdog) aan Brum z'n kant zetten (kans op plassen)
Óf iedereen naar buiten of in een slaapkamer en Brum de kans geven om beneden te leren kennen (half uurtje/uurtje).
Klopt dat? 

Probleem daarbij is dat dat een aantal stappen zijn waarbij ik moet overzien wat er niet mag gebeuren omdat anders iets fout gaat in de koppeling  :-\  (ik wil niet dat dat gebeurt)
Poef gaat 2x per dag even een rondje maken buiten, hij is dus niet lang buiten...nou is het vandaag bijv. wel lekker weer en zou ik hem even naar buiten kunnen 'gooien'.
Dan moet ik al die stappen opschrijven en doorlopen zodat het goed gaat.
Heb ik het hierboven goed omschreven?

De homeopaat ga ik bellen, dat wil ik graag proberen  :) !
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Goed samengevat  :)
Ik zou voor de 2e optie gaan, Poef ff uurtje naar buiten, andere 2 naar boven en Brum laten wennen aan de kamer, uurtje ofzo en dat een paar dagen achter elkaar. Daarna de underdog in de kamer bij Brum laten en de andere 2 even boven, dan ben je erbij en loop je geen risico op plassen  ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Precies zoals Martine zegt zou ik het doen, in combinatie met homeopathie van Sita v.d. Munnik (het adres wat ik hier boven gaf).
Sita werkt met telefonische consulten en doet dat ma-do ik meen van 9-10, staat vast op haar site.

Jij vertelt jouw verhaal en zij gaat vragen stellen en n.a.v. jouw antwoorden maakt zij medicatie.
Kan zijn dat ze dat ook voor andere katten dan Brum doet.
Vaak zijn het kleine korreltjes, soms druppeltjes.

Onze katten zijn heel makkelijk te pillen, dus voor mij is dat geen probleem.

De reden om Brum te laten wennen beneden, is:
- dat zijn lucht er hangt, wat maakt dat zijn aanwezigheid vertrouwder wordt voor de andere katten
- andersom dat Brum de luchtjes van de andere katten goed kan opnemen (voor katten is geur in contact maken heel belangrijk)
- tevens kan Brum goed de weg leren beneden, zonder opgejaagd te worden, zo vindt hij ook de looppaden en veilige plekjes.

Belangrijk is dat het dus rustig in huis is als hij beneden loopt.
Ga dus niet veel heen en weer lopen, maar ga rustig in de bank zitten met iets te lezen en laat hem lekker zijn gang gaan.
Rust en ruimte, dat is belangrijk.

Belangrijkste: Opbouwen van zelfvertrouwen van Brum en die homeopathie kan daar een belangrijke ondersteuning bij zijn!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ineens zag ik de ouwe garde buiten zitten en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt : deur naar het kattenluik dicht en Brummekind naar beneden  :biggrin2:
Hij is nu een kwartiertje beneden en de drie Musketiers zitten in het klompenhok...toen Brum daar onder de deur ging zitten ruiken rende hij gauw weg want daar zitten zijn kwelgeesten  ::)
Hij is zo'n 25 minuten beneden geweest en wilde toen erg graag naar boven dus heb ik de deur weer voor hem open gedaan.
De ouwe garde is aan het snuffelen waar hij allemaal geweest is  :D
Het is wel een dapper ventje want hij heeft heel de kamer bekeken  :)
O ja, Joep is hollen op het strand met dochter en haar vriend, dat scheelt ook wel...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

- pien - schreef: Ineens zag ik de ouwe garde buiten zitten en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt : deur naar het kattenluik dicht en Brummekind naar beneden  :biggrin2:
Hij is nu een kwartiertje beneden en de drie Musketiers zitten in het klompenhok...toen Brum daar onder de deur ging zitten ruiken rende hij gauw weg want daar zitten zijn kwelgeesten  ::)
Hij is zo'n 25 minuten beneden geweest en wilde toen erg graag naar boven dus heb ik de deur weer voor hem open gedaan.
De ouwe garde is aan het snuffelen waar hij allemaal geweest is  :D
Het is wel een dapper ventje want hij heeft heel de kamer bekeken  :)
O ja, Joep is hollen op het strand met dochter en haar vriend, dat scheelt ook wel...
Ik denk dat dit een goede aanpak is!
Zelf zou ik het ook zo doen en dit een tijdje herhalen tot je het idee hebt dat Brum op zijn gemak is beneden. Zelf zou ik dan gaan kijken of je de "undercat"  ;) dan in de kamer gaat laten met Brum erbij of eerst Poef buiten, andere katten boven en dan de gaasdeur ertussen. Denk dat je zelf het beste kan bekijken wat voor Brum de fijnste stap zou zijn...
Succes ermee :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Mooie start zo en goed gezien dat dit een geschilt moment was!
Als je er oog voor hebt, dan zullen zich meer van dit soort momenten aandienen en verder geeft het tijd, ondersteun homeopatisch en het zal beter gaan.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik ga proberen om ze iedere dag even buiten te sluiten en dan Brummekind even naar beneden te halen. Kijken ook hoe hij op Joep reageert.
Wij waren gewoon bezig (eten maken en strijken) en hij voelde zich aardig op z'n gemak  :)

De homeopaat ga ik ook inschakelen voor Joep, we zijn al maanden aan het trainen en we komen wel verder maar of we ver genoeg komen dat weet ik niet...hij heeft zoveel meegemaakt en het blijft gewoon hommeles met mijn zoon, dat beperkt iedereen in huis in grote mate, dat ik me afvraag of dit wel een geschikt huishouden voor Joepie is  :'(
De therapeut komt a.s. week 3 x om even te 'boosten' en ik wil homeopathie inzetten en als het dan niet verbetert dan weet ik het niet  :-\
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Helaas is het weer baggerweer en gooi ik ze niet naar buiten (en uit zichzelf gaan ze al helemaal niet).

Vandaag arriveerde er een mooie tunnel voor het kind (of in ieder geval touwtjes om mee te spelen en aan te knagen  :biggrin2:)
Afbeelding
En een spelletje
Afbeelding
Brum heeft z'n eigen ton boven en voor de ouwe garde (en in de toekomst voor allemaal tuurlijk) komt er een nieuwe ton (zodat ze niet meer in de eetkamerstoelen hangen  :-X)
Afbeelding

Intussen heb ik de homeopaat gebeld en ik moet een soort 'levensverhaal' van Brum opschrijven en mailen en dan kijken hoe daarmee verder te gaan...
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

DIe tunnel heb ik hier ook  :biggrin2:
Zal ik helpen met het eerste deel van het verhaal, of heb je daar inmiddels genoeg info over?  :)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

;D ;D ;D :D
Heel graag Martine!
- pien - schreef: Helaas is het weer baggerweer en gooi ik ze niet naar buiten (en uit zichzelf gaan ze al helemaal niet).

Vandaag arriveerde er een mooie tunnel voor het kind (of in ieder geval touwtjes om mee te spelen en aan te knagen  :biggrin2:)
Afbeelding
En een spelletje
Afbeelding
Brum heeft z'n eigen ton boven en voor de ouwe garde (en in de toekomst voor allemaal tuurlijk) komt er een nieuwe ton (zodat ze niet meer in de eettafelstoelen hangen  :-X)
Afbeelding

Intussen heb ik de homeopaat gebeld en ik moet een soort 'levensverhaal' van Brum opschrijven en mailen en dan kijken hoe daarmee verder te gaan...
edit: eetkamerstoelen? is dat een woord...ik heb het veranderd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Die krabton is mooi! Hoe hoog is deze en welke diameter heeft ie? Dat zou misschien voor Mowgli goed zijn bij onze bank, hopelijk gebruikt hij dan de bank niet meer als krabpaal.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

45 cm diameter en 100 cm hoog  :)
Diogenes XXL  8)

Ik kende helemaal geen krabmeubels/-tonnen maar Brum vindt de zijne helemaal geweldig  :D
Hij gaat er aan hangen en klimt dan naar boven en gaat er dan lekker op liggen  :)
Laatst gewijzigd door - pien - op di 03 mar 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hier hebben ze zo twee krabtonnen.  Voorheen vonden ze hem zalig, maar sinds ze de grote krabpaal met hangmatje hebben, vinden ze dat nog iets leuker.
Voor Luis is de krabton wel de plaats waar hij zijn charme uitspeelt en knuffels vraagt.  :biggrin2:

Oh ja, de krabton is ook zalig om met het laserlampje op te schijnen zodat ze er met 4 poten aan gaan hangen en proberen lichtje te vangen.

Plaats reactie