Giardia en KVV

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Giardia en KVV

Inouchka
5-sterren
5-sterren

Giardia en KVV

Bericht door Inouchka »

Lizzy schreef: Is het wetenschappelijk bewezen dat een ziek hondje koolhydraten nodig heeft?
Koolhydraten staan er toch om bekend om gedeeltelijk energie te geven? Ook bij honden? Daarnaast zou het de diarree remmen. Dit was op aanraden van men DA en Tjah je mag toch hopen dat ze er iets van weet....

Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op do 05 mar 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Too
5-sterren
5-sterren

Re: Giardia en KVV

Bericht door Too »

Hoe vaak kom jij dierenartsen tegen die echt heeel veel inzicht en kennis hebben als t over voeding gaat?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Inouchka schreef: Koolhydraten staan er toch om bekend om gedeeltelijk energie te geven? Ook bij honden? Daarnaast zou het de diarree remmen. Dit was op aanraden van men DA en Tjah je mag toch hopen dat ze er iets van weet....

Honden die nooit kh eten, die ziek zijn en dan ineens kh te verwerken krijgen...niet echt een goed plan  ;)
DA en voeding...tja, helaas weten ze er bar weinig vanaf, en het advies wat je krijgt is geent op dieren die brok eten dus daar kan je je beter maar niet alteveel van aantrekken.
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

Wat een narigheid, zo een jong hondje en dan al zo ziek met zulke zware medicatie. Ik herken het, mijn oudste hond is ook zo ziek geweest en is meteen met grof geschut behandeld. Hrlaas duurt het vaak wel even eer ze herstellen (ook van de medicatie) ik zou inderdaad gewoon lekker een magere kvv geven, desnoods overgoten met gekookt water en niet gaan experimenteren met ander voer. Dat de brokjes niet worden gegeten, daarbij geeft je hond ook wat aan.

Ik zou inderdaad giardia laten testen, vsm okugest gaan geven en psyllium husk door t eten mengen
, dat werkt enorm goed!

Hier in brabant hoor en lees ik ook dat er een heftig virusje ronddwaalt, met behoorlijke buikklachten.
MarjoleinM
1-ster
1-ster

Bericht door MarjoleinM »

Reactie van het Woud gekregen. Heeft ze volgende week nog diarree dan stuur ik mest in. Vandaag meerdere porties KVV gegeven, overgoten met kokend water. Dit at ze met smaak.
Morgen haal ik okugest en probeer ik aan p. Husk te komen. Ook bij de drogist?
Wordt de diarree niet minder dan ik wil graanvrij blikvoer wel proberen tot de diarree over is. Ik moet toch wat want dit is waardeloos.
Gestopt met de pilletjes tegen de misselijkheid. Nu alleen nog de AB kuur afmaken.
Wat zal ik blij zijn als ze weer normale drolletjes maakt!
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

De psyllium haal ik altijd bij de tuinen. Ik heb t merk colon clean. Bij diarree voeg ik dat toen zonder water

pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Hier als pup ook langere tijd vaak dunne ontlasting. Giardia test negatief. Eerst psyllium geprobeerd, later probiotica erbij. Dit was uiteindelijk de manier om ervanaf te komen.
MarjoleinM
1-ster
1-ster

Bericht door MarjoleinM »

Ik heb gsm Okugest en Colon Clean in huis. Hoeveel tabletten okugest kan ik geven? Heb er nu 1 gegeven. Vanavond weer 1 en dan voor de nacht nog 1?
Verder colon clean over de KVV (overgoten met kokend water) gedaan, een eetlepel. Dit bij elke maaltijd herhalen? Ik geef haar nu 4 porties per dag.
Poep is dun, lijkt op "vla", niet meer waterdun, nog niet opraapbaar.
Ze is wel weer levendig.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Spoiler als pup uit Spanje bleek ook Giardia te hebben. Helaas was ik toen nog niet aan de barf, dus kan je weinig informatie geven over de voeding. Al zegt mijn gevoel voluit: geen brokken! Zou ik zeker weten toen ook niet gedaan hebben, als ik al aan de barf/kvv was geweest.
Wel ben ik (naast de kuur uiteraard) enorm gaan ontsmetten. Had toen nog 4 hondjes, alleen in de -grote- tuin uitgelaten, elke ontlasting weggeschept en de plek overgoten met bleek, na elke tuinbezoek achterwerk en pootjes met natte doek Dettol (verdund) afgenomen. Interieur (vloer dweilen, manden en kleedjes elke dag in wasmachine) elke dag ontsmetten.
Kortom, was total loss na twee weken, maar voor mijn gevoel er alles aan gedaan.

En dan vertelt MarineTom hier dat ontsmetten met Dettol geen zin heeft *huilallesvoornietsgedaantoenalleenmaarvoorhetgoedegevoelJebenteenAspergerofniethe* :'(
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Dwarreltje schreef:

En dan vertelt MarineTom hier dat ontsmetten met Dettol geen zin heeft *huilallesvoornietsgedaantoenalleenmaarvoorhetgoedegevoelJebenteenAspergerofniethe* :'(
Kwaad kan het ook niet  ;) :-*
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Nee dat is ook wel zo en nogmaals: voor iemand als ik geeft het een heel goed gevoel alles zo schoon te hebben  :biggrin2: Het gebeurt natuurlijk niet vaak dat je huis zó aan kant en schoon is met vier hondjes...  ;D
jaimymazzel
1-ster
1-ster

Bericht door jaimymazzel »

Hallo, ik heb tot 2 x toe een pup gehaf met giardia. En idd de ontlasting spoot er uit. Maar beide honden hebben hier nooit van over gegeven.  En de DA heeft toen ter plaatsen een klein monsterje ontlasting na gekeken en dus giardia geconstateerd. Hopelijk heb je er wat aan. :) Groetjes Jaimy
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Giardia snaptest direct inzetten. Positieve uitslag is betrouwbaar negatief niet altijd. Daarnaast ontlasting naar lab. Sturen en bij neg. uitslag giardia deze mee laten testen.

Ik weet leeftijd hond niet. Afhankelijk daarvan aan het infuus iv. en/of zorgen gaan drinken. Desnoods zelf bouillon maken en af laten koelen.
Tevens laten vasten. Duur daarvan afhankelijk leeftijd hond.
Dit tot er een diagnose bekend is.

Daarnaast kan er een therapie/medicatie ingezet worden ingeschat door da om te voorkomen dat de situatie ernstig wordt. Daarover kan ik geen advies geven, ken immers de situatie niet  ;)
Therapie moet tevens op gericht zijn om de weerstand op te bouwen cq herstellen!

Heeft het nog zin om ontlasting te laten testen? Ja!

Plaats reactie