pike schreef:
Nou dat wist ik niet dat je dat bij de Action kon krijgen. Zal eens gaan kijken als ik in de buurt ben. Ik heb het in het tuincentrum nog nooit gezien. Maar, wat heet geen echte aarde? Wat er in die zakken zit in het tuincentrum heeft ook niet veel met echte aarde te maken namelijk. Om er iets op te laten volgroeien zul je meststoffen toe moeten voegen denk ik, dat zit in de zakken van het tuincenturm ook. En in de kassen laten ze alles op houtwol groeien en als dat kan dan kan het op deze "aarde" ook. Weet je, de enige functie van die aarde is om de wortels wat te geven waar ze houvast in vinden. Verder niet.
Heb zulke blokjes laatst bij de tuin land gezien in de moestuinhoek ;-)
Edit: gekeken naar de kiemtijd op achterkant van kaartje, maar liefst 18 dagen vl moet dus nog even geduld hebben 8) blond dat ik niet had gezien dat het op achterkant stond
Laatst gewijzigd door dinky89 op ma 09 mar 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb al aardig wat doosjes liggen, maar er nog niets mee gedaan.
Wil dat wel gaan doen, al ben ik bang dat de katten de plantjes opvreten en buiten kan ik het natuurlijk niet zeten in deze tijd van het jaar...
*Marga* schreef:
Die mag je wel verpotten...
Nu al???
Iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf zaaien tot oogsten?
Wij hebben ze ook, gewoon omdat we toch bij appie boodschappen doen. Nog niks mee gedaan want ze gaan straks gewoon de echte moestuin in! Ik vind het wel een leuk thema, voor mijn zoontje ook zo'n setje gekocht met harkje/schepje enz.
Ja hier ook vind het echt leuk..kom ik uit mijn werk loop ik eerst ff naar de schuur..daar staan ze op een mooie plekje voor t raam, om ff te kijken of er weer iets te zien is....echt grappig..
Als ik hier een rondje met de hond doet staan ze werkelijk overal voor het raam ....
Ben zelfs al lege conserveblikjes aan het sparen..dat werd als tip gegeven voor t over potten..dat kost weinig....
En ook ik heb met bewondering naar die aarde zitten kijken..dat vond ik wel zo'n beetje de grootste sensatie
Borke schreef:
Ik heb al aardig wat doosjes liggen, maar er nog niets mee gedaan.
Wil dat wel gaan doen, al ben ik bang dat de katten de plantjes opvreten en buiten kan ik het natuurlijk niet zeten in deze tijd van het jaar...
Nu al???
Iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf zaaien tot oogsten?
Als het goed is, staat dat op het kartonnetje van het potje????? Mn kids doen het, heb zelf nog niet echt gelezen of gekeken.... De radijsjes zijn bij ons als naar een groter potje verhuisd .... Afgelopen dagen heeft dat potje overdag buiten gestaan en voor we gaan eten, gaat het potje weer naar binnen.... Wij wachten ook tot het beter weer wordt, voor we alles buiten zetten in ons kasje ......