Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik heb Tous nu 3 keer gegeven (verdeel 1 portie over 2 keer per dag) en die pipo likt gewoon de lepel schoon waarmee ik het prutje heb staan roeren ;D
sella

Bericht door sella »

Als ik voor ik het geef, wat honing doorroer dan eten ze het wel. Ik neem aan dat dit niet schadelijk is?
yazzie
5-sterren
5-sterren

Bericht door yazzie »

Euh... Solgar capsules duurste oplossing? dat zou best kunnen... ;) Maar heb heel goede ervaring met Mariadistel van Solgar en hond met chronische hepatitis, vandaar.

Was € 25,- voor een pot Solgar Turmeric Root maar doe er dus vier maanden mee. Er zitten 60 capsules in en hij krijgt een halve capsule per dag. Dus ja, kan ongetwijfeld goedkoper en als ik het permanent moet gaan gebruiken, ga ik het ook anders doen (de pasta maken en ook de kurkuma van Pit & Pit bestellen). Ik wil Solgar nog wel even gaan mailen of ik ook een hele capsule mag geven aan hond van 45 kilo, mocht er geen resultaat geboekt gaan worden met halve capsule. Maar wil het eerst even twee/drie weken aanzien om te zien wat het gaat doen. Ik hoop zo dat dit het gaat doen want anders wordt het waarschijnlijk toch weer NSAID's... :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

yazzie schreef: Euh... Solgar capsules duurste oplossing? dat zou best kunnen... ;) Maar heb heel goede ervaring met Mariadistel van Solgar en hond met chronische hepatitis, vandaar.

Was € 25,- voor een pot Solgar Turmeric Root maar doe er dus vier maanden mee. Er zitten 60 capsules in en hij krijgt een halve capsule per dag. Dus ja, kan ongetwijfeld goedkoper en als ik het permanent moet gaan gebruiken, ga ik het ook anders doen (de pasta maken en ook de kurkuma van Pit & Pit bestellen). Ik wil Solgar nog wel even gaan mailen of ik ook een hele capsule mag geven aan hond van 45 kilo, mocht er geen resultaat geboekt gaan worden met halve capsule. Maar wil het eerst even twee/drie weken aanzien om te zien wat het gaat doen. Ik hoop zo dat dit het gaat doen want anders wordt het waarschijnlijk toch weer NSAID's... :-[
Ik zou gewoon 1 capsule gaan geven. En geen theelepel maar een eetlepel kokosvet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: Ik heb Tous nu 3 keer gegeven (verdeel 1 portie over 2 keer per dag) en die pipo likt gewoon de lepel schoon waarmee ik het prutje heb staan roeren ;D
Ja, Linga vindt het ook heerlijk hoor :biggrin2:
yazzie
5-sterren
5-sterren

Bericht door yazzie »

Lizzy, dank je wel. Denk je dat één capsule van Solgar ook samen kan met Rimadyl? Sinds vanochtend loopt hij echt mank. Waarschijnlijk is gewrichtskraakbeen door bestraling aangetast en is er artrose ontstaan. Soms gebeurt dat... :'(. Zojuist contact gehad met oncoloog uit Utrecht.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Ik ben er ook maar weer mee begonnen (vergat het steeds te geven :-X). Dit keer geef ik het vers, voelt toch beter.
Kan je ook teveel geven? Of te dun?
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

Ik geef sinds een paar weken ook onze oude poezendames een snufje kurkuma bij hun eten. En ik vind ze al iets fitter, we gaan dus door. :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Yuma mankt iedere keer als zij loops is...(zij is ge-X-rayed van top tot teen, en is 100% perfect)
Gisteren begonnen met de geelwortel, kokosolie, peper, en het probleem is foetsie, zij loopt weer perfect!!!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

zurca schreef: Voor de gewone 13.50 voor 2.5 kilo.
Voor de bio 37.50 voor 2.5 kilo.

Ik ga eerst nog even kijken bij het winkeltje hier op dorp waar Annemarie mij op wees. Anders ga ik voor de gewone ;)
Edit: duh, ik las weer half. Dacht een koopje voor je te hebben (1 kg voor 15,90 €), maar niet dus - de prijzen die jij noemt zijn voor 2,5 kilo! ;D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 10 mar 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ik zit her en der nog in het topic te lezen, en daarbij komt de vraag naar boven of het nodig is de kurkuma eerst te koken met water en dan pas de olie en peper erdoor te doen. Gewoon een lepeltje kurkuma met wat gemalen peper door olijfolie mixen is niet voldoende?

Edit: ik vond deze tekst net: http://kanker-actueel.nl/amc-onderzoekt ... -snfk.html, met daarin de volgende opmerking:

"Want curcumine kan niet goed tegen licht, water en zuurstof en ook het koken bevordert de werkzaamheid niet." Nou gaat de tekst specifiek over gebruik van kurkuma in de strijd tegen kanker, maar toch.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 10 mar 2015, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ik kookte het niet; inderdaad gewoon een lepeltje kurkuma, met wat peper en dan met de olie een papje van maken  :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Inge en Bono schreef: Ik kookte het niet; inderdaad gewoon een lepeltje kurkuma, met wat peper en dan met de olie een papje van maken :)
O kijk. Had je wel de indruk dat het hielp?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ja, ik zag bij onze Luna een flinke verbetering; ze werd er veel soepeler van qua bewegingen
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Anne, ik kook het ook niet meer....ik geef een kwart tl. met flink wat kokosolie (of olijf of vis) e vers gemalen peper, roer het door het eten, en klaar! Bij Yuma werkt het als een tierelier.

Plaats reactie