Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Gezondheidsvoordelen van geelwortel/kurkuma voor de hond

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Annemarie Rijnveld schreef: Anne, ik kook het ook niet meer....ik geef een kwart tl. met flink wat kokosolie (of olijf of vis) e vers gemalen peper, roer het door het eten, en klaar! Bij Yuma werkt het als een tierelier.
Mooi zo! Ik heb het recept namelijk ook doorgegeven aan een kennis van me met een Duitse herder met artrose, en dan is het wel handig als het recept klopt! :biggrin2:
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Turmeric User Group geeft twee recepten, 1 is gekookt, zodat je een batch kan maken...de ander is vers klaargemaakt, niet gekookt dus...veel handiger eigenlijk, tis in 2 seconde klaar...

Ik denk dat het maken van een batch handig is wanneer je grote hoeveelheden wil geven (paard) of wanneer het wordt gebruikt om het op die smerige sarcoides te smeren...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Annemarie Rijnveld schreef: Turmeric User Group geeft twee recepten, 1 is gekookt, zodat je een batch kan maken...de ander is vers klaargemaakt, niet gekookt dus...veel handiger eigenlijk, tis in 2 seconde klaar...

Ik denk dat het maken van een batch handig is wanneer je grote hoeveelheden wil geven (paard) of wanneer het wordt gebruikt om het op die smerige sarcoides te smeren...
Ah, oké. Dan hou ik het bij de ongekookte versie - veel minder bewerkelijk! :biggrin2:
yazzie
5-sterren
5-sterren

Bericht door yazzie »

Hier een heel slechte reactie van kurkuma van Solgar en rimadyl.  Bij mijn hond is die desastreus: al een dag diarree met bloed. Ik ben met beide gestopt en geef nu alleen gekookte kip met zilvervliesrijst.Wellicht dat het bij andere honden wel goed gaat, maar hier is het op de vijfde dag helemaal fout gegaan. .. :'(
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Ik denk dat het de Rymadil is geweest, niet de kurkuma. Sterkte!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Tous krijgt nu een week 1 keer per dag de kurkuma met peper en olijfolie en ik denk....hoop..dat we een heel klein beetje verbetering gaan zien. Hopelijk gaan we die verbetering nog duidelijker zien ;)
Ik geef vooralsnog alleen de kurkuma, zit nog wel te denken aan duivelsklauw maar geef de kurkuma nog even een paar weken de tijd.
Tous wil namelijk niet meer, veel, wandelen. Rondje door de buurt is prima maar polder rond is er niet meer bij. Hij loopt ver achter ons, langzaam te sjokken. En dat is niet "des Tous". De laatse paar dagen wil hij echter in de middag wel weer een klein rondje polder doen met mijn vriend, loopt dan ook weer voorop. Is weer de omgeving aan het afspeuren... Dat geeft hoop ;)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Ik verdeel de dagdosis, 's ochtends en 's avonds...je kan het bijvoorbeeld ook 3 x per dag geven, is nog beter. en je mag de dosis ook langzaam ophogen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Annemarie Rijnveld schreef: Ik verdeel de dagdosis, 's ochtends en 's avonds...je kan het bijvoorbeeld ook 3 x per dag geven, is nog beter. en je mag de dosis ook langzaam ophogen.
Kijk, goede tips... bedankt!
Ik had de eerste dagen wel 2 maal daags gegeven, ivm eventueel een reactie op de kurkuma. Maar dan ga ik de dagdosis weer verdelen en miss. wat meer geven over een week ofzo...
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Ik ben vandaag naar het bio winkeltje gegaan voor een potje Sonnenthor...is er inderdaad niet meer, maar zij bestelt het en is uiterlijk dinsdag in huis...om uit te proberen heb ik een zakje kurkuma van Herbes d'Elixir meegenomen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Zou de werking per merk verschillen denk jij?
Ingrid (shadow)
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingrid (shadow) »

Dank je wel voor de begin info op pagina 1 Ik ga het meteen halen
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

zurca schreef: Zou de werking per merk verschillen denk jij?
Dat zou best kunnen, de kwaliteit kan enorm verschillen, met een hoger of lager gehalte aan curcumina..ik weet niet welk merk de beste zou zijn, ben afgegaan op advies van een vrindin die zeer tevreden is over het merk Sonnentor.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik ga er voor (met) Joep ook mee beginnen. 1/4 theelepel kurkuma, kokosolie, snufje verse zwarte peper en een scheutje extra vierge olijfolie (is de kokosolie trouwens ook) en dan gaan we eens kijken of het voordelen voor hem brengt.
DewiSam
3-sterren
3-sterren

Bericht door DewiSam »

zurca schreef: Tous krijgt nu een week 1 keer per dag de kurkuma met peper en olijfolie en ik denk....hoop..dat we een heel klein beetje verbetering gaan zien. Hopelijk gaan we die verbetering nog duidelijker zien ;)
Ik geef vooralsnog alleen de kurkuma, zit nog wel te denken aan duivelsklauw maar geef de kurkuma nog even een paar weken de tijd.
Tous wil namelijk niet meer, veel, wandelen. Rondje door de buurt is prima maar polder rond is er niet meer bij. Hij loopt ver achter ons, langzaam te sjokken. En dat is niet "des Tous". De laatse paar dagen wil hij echter in de middag wel weer een klein rondje polder doen met mijn vriend, loopt dan ook weer voorop. Is weer de omgeving aan het afspeuren... Dat geeft hoop ;)
Hoe gaat het nu met Tous? Jullie verhaal is nogal herkenbaar voor mij namelijk, vooral dat van de trillende achterhand en niet veel zin meer hebben om te lopen.
Eliasnarda
1-ster
1-ster

Bericht door Eliasnarda »

Volgens de site golden Pasta zou biologische kurkuma niet goed zijn  :o

De kurkuma voor de Gouden Pasta dient een curcuminegehalte van 3 tot 5% te hebben.

Kun je de kurkuma van de Toko ook gebruiken is pure geelwortel poeder .

Plaats reactie