Natuurlijk niet, maar dat staat toch los van het feit dat die vent begint met het hele verhaal dat je gewoon over straat loopt en mensen beginnen uit te lokken door te roepen, te fluiten, blafgeluiden na te doen etc.Lizzy schreef: Ik hoop dat ik niemand beledig nu maar ik vind het niet slim om je hond voor een winkel vast te knopen en boodschappen te gaan doen. En wel om stuk of 10 redenen.
Tja, deze meid stond blafgeluiden na te doen en te grommen. Als ik lijnlengte geef kan mijn hond bijten en als hij bijt dan denk ik niet dat die persoon gestraft wordt, maar mijn hond dat met zijn leven moet bekopen omdat hij dan vals is. Dan corrigeer ik toch liever mijn hond en leer hem het te negeren. Ik begin met elke manier van niet reageren te belonen, maar ja als het gaat springen en terug grommen dan moet ik toch iets doen om een bijtincident te voorkomen. Hoe dom dat van die tr*t is. Ja, heel dom, maar daarom kan ik niet zeggen sorry mijn hond mag terug reageren.Nadia schreef: Heel duidelijk!
Ik ben er mee gestopt om mijn honden te corrigeren als iemand ze ongevraagd aanhaalt en reactie uit lokt. Ze krijgen dan de volle lijnlengte. Vind tegenpartij meestal niet zo leuk. Keer daarop doen ze het niet meer en geeft mij de kans om te trainen.
Wil iemand aandacht en dat zou leiden tot opspringen, dat laat ik dan ook gewoon gebeuren. Maar dit was gewoon provoceren dat de hond zou uitvallen.